Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4360
Hei, jeg har en slik elsykkel fra biltema. Den er helt grei, men har litt lite futt (noe som er å forvente med kun 200w til rådighet). Finnes det noen modifikasjon man kan utføre som ikke koster så mye? Er det mulig å bytte kun motoren til noe kraftigere (uten å måtte bytte resten av opplegget), er det kanskje mulig å sette på en ekstra motor på bakhjulet som får strøm fra det samme batteriet? Hadde også vært interessant om det var mulig å kjøre motoren uten å samtidig tråkke, eller om man kan fjerne maksfart-sperringen på den.

Jeg har googlet litt rundt, men ikke funnet noe informasjon om dette for denne sykkelen!
Batteriet er det dyreste komponentet i elsykkel kits, så det kan du beholde og kjøpe ny regulator og motor (montert i hjulet). Disse finner du på eBay for noen tusenlapper. Men det blir ikke plug and play, og du får mindre rekkevidde.
Har aldri prøvt denne selv, nå er jo ikke 200w så mye.
Det eneste du kan gjøre er å koble ut PAS sensoren
Og lure elektronikken til å ikke stoppe ved noen
toppfart. Da får du iallefall full spiker hele tiden.

Du må demontere controlleren, ta bilde av den
og poste på et forum.

Hvis du ønsker dobbel effekt som hadde vært mer passende må du øke spenningen
Fra 24 til 36v. Men da må du køpe nytt batteri og lader. Og så må du sjekke at spennings regulatoren
Og kondensatorene tåler 36V inn, eller helst 45v da et 36v batteri
Er mer 40v når det er oppladet. Og så får motoren større belastning
Og kan bli for varm.

En bedre løsning er å kjøpe eks smart pie fra goldenmotor.com.
Den kan du sette på 500W.

Vet ikke om større effekt enn 500w er å anbefale,
Da politiet kan ta fartsmåling på deg...

Prisen blir som en moped, det er batteriene
som koster. Det koster å være kar!

Og dersom du monterer mer enn 350w ville jeg forsterket
Tuppen pa gaffelen da denne kan knekke ved høyt moment...
Sist endret av Tekniker2; 15. april 2016 kl. 12:49.