Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 6323
Hei alle Freaks.

Jeg satt her og fikk lyst og spille backpacker 3 igjen.

jeg fant frem CD'en stappet den inn i DVD'rommen.
installeringen gikk greit, men når jeg skulle starte spillet skjedde det ingen ting! Uansett om jeg bare prøver og starte det med eller uten
kompatibilitetsinstillinger.

Jeg har tilfeldigvis også demoversjonen av spillet også. så jeg prøvde den og den funket helt fint uten noen problemer.

mitt spørsmål er da hva kan jeg gjøre for å få fullversjonen til å funke?

Jeg har en Asus N56VB med Intel Core i7 x64 prosessor og x64 windows 10.
Sist endret av øyvind95; 11. april 2017 kl. 13:17.
Ingen feilmelding eller noe som henger, hvordan stenger du det ned? Testet reinstall? Ble demo installert før eller etter?
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
Når jeg prøver å starter spillet kommer det ingen feilmelding, det ingenting som henger og jeg kan ikke stenge det ned for det er ingen prosess som kjører som jeg kan se i oppgavebehandling :/
Har prøvd reinstall, funket ikke. Har prøvd å installere demo med og uten fullversjon innstallert, den funker begge ganger.
Starter du snarvei eller selve exe filen?
Process explorer er en bedre taskmgr, process monitor lister opp det som kjører og du kan filtrere etter paths +++

Noe må starte, eller ihvertfall forsøke å starte.
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
Kan sjekke ut process explorer, og det samme resultat om jeg starter fra snarveien eller .EXE filen
Mener du at du får samme resultat om du starter exe filen i mappen som når du starter snarveien? Hvis ja så er nok snarveien ok. Hvis du ikke forsto hva jeg mente si ifra.
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
Ja jeg får samme resultat med .EXE filen og snarveien.
Ok, sett spor etter noen prosess? Dukker det opp noe i event viewer i forbindelse med start?
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
Har ikke fått sjekket det med prosess, skal gjøre det imorgen.

Lastet ned Process Explorer, sett at det var denne du mente: https://technet.microsoft.com/en-us/...sexplorer.aspx

Når jeg starter den så kommer den opp og er grønn(fordi det er en ny prosess), er der i to sekunder før den blir rød og avslutter og forsvinner fra listen. (skjer både når jeg starter fra snarvei og .EXE filen)
Sist endret av øyvind95; 13. april 2017 kl. 09:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Kompatibilitetsmodus? Ikke at jeg tror jeg har sett det funke noen gang, men likevel.
Eventuelt bare grabbe en gammel Windows-versjon og installere på en VM.
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
Prøvd kompsbilitetsmodus og det funket ikke(nevnte det i første post også).
Har også prøvd å bruke VM og det funket, men da ble bilde så lite så det ikke ble noe gøy(sjekket ikke ut innstillingene i VM for å se om bilde kunne bli større riktignok).
Sist endret av øyvind95; 14. april 2017 kl. 16:32.
Vært på hytta, tok meg den frihet å ikke svare

Det enkleste blir å fyre opp vmen, windows 10 har jo hyper-v om du har riktig versjon. ctrl+alt+break om du vil ha fullskjerm, husk at du må sette oppløsningen riktig så du ikke får rammer rundt.

Om du ønsker å grave for å lære noe og muligens kunne løse problemet:

process explorer er fin på ting som kjører nå

process monitor starter å fange alt som er å fange av alle prosesser:
*De som kjører når du starter programmet
*Alt som startes uavhengig grunn
*Alt som stenges uavhengig grunn
Du drukner i linjer å lese, hendelser blir ikke borte før du velger å fjerne dem, det fine er at du kan stoppe å fange hendelser og filtrere ut det som er interessant.

Eks så startet jeg edge og lot den gå ca 2 sekunder, dette ga 29 950 events som starter med
Process Start (logisk nok) og avsluttes med RegClosekey (ulogisk, men logisk om du vet som ca hvordan windows registeret fungerer).

Anbefaler deg å teste dette ut (du er jo IT freak), i det minste bare fordi det er gøy og du vil lære noe.