Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6329
Fant bare en tråd som het "Hvilken film er dette?", så lagde bare en ny tråd. Hvis det allerede finnes en tråd som omhandler tvserier så kan moderatorene gjerne flytte denne sammen med den.

Det var en tv serie jeg så når jeg var liten, jeg husker ikke hvordan år det var men det var en gang mellom 1997 og 2003. Serien gikk da på NRK, den var engelsk eller amerikansk. Sjangeren var skrekk/grøss, og på hver episode var det en ny "historie", så episodene var ikke sammenhengende. Jeg husker bare en episode, og det var noe med at hele byen ble til blå klovner eller blå monstre ellernoe, de var hvertfall blåe. Så var det bare en (eller et par, husker ikke) som var normale.

Noen som har noen ideer?
hmm, mener du den der de alltid satt foran bålet i starten eller? mener å huske at det var noe skumle klovner der en gang :P
Det kan så absolutt hende, ble livredd av akkurat denne episoden og turte såvidt å legge meg den natta, så fikk dritlyst å se den igjen!

Noen ideer til hva den het?
muligens "Are You Afraid of the Dark?"
Serien skepsis snakker om hét i hvert fall "Grøsserne" på norsk TV. Originaltittelen er "Monsters".

http://en.wikipedia.org/wiki/Monsters_(TV_series)
Are You Afraid of the Dark ja stemmer, kååånge

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...rk%3F_episodes

er hvertfall 2 episoder der som er om klovner :P
Sist endret av skepsis; 2. november 2009 kl. 17:33.
TROR det er "Are you afraid of the dark", men finner ingen episoder som omhandler folk som blir blå (eller lilla, kanskje).

Jeg fant, jeg fant!

"The Ghastly Grinner" het episoden jeg leta etter, del en er her, og resten av delene er på sida:
http://www.youtube.com/watch?v=OQBOQIiCoQY
▼ ... over et år senere ... ▼
Er det noen som fikk med seg den serien som [MP3]handlet om et omreisende[/MP3] sirkus i USA,der de fulgte folkene og artistene.
Og som viser hvor lite det er som skiller himmel fra helvete.. Den gikk på en av Discovery kanalene..
PS. Mulig jeg Googla feil da jeg søkte.. So dont kill me
Noen som vet om en ganske lite kjent serie som gikk på tv2 (mener jeg) i fjord en gang? Husker jeg svippet over sånn fort så var det en serie som gikkk som jeg aldri hadde hørt om, så var den faktisk jævla morsom. Eneste jeg husker såvidt fra serien var at vi så to menn gå bortover en gate i et boligfelt akkurat i det klippet jeg rakk å se, og jeg TROR en av dem hadde med seg en spade. Var værtfall amerikansk humorserie, ingen latter i bakgrunn osv. Lgnet litt på en sånn typisk gate man ser i Modern Family den de vandret i.

Er litt tynt med info men.. gikk på kveldstid.

Edit: Fant den selv i Tv2's programliste. Bored To Death var det
Sist endret av tgod; 4. juli 2012 kl. 12:56.
Det var grusomt voiceover-arbeid ^^ Og skuespilleri for den saks skyld ^^
Sitat av Franklin Vis innlegg
Serien skepsis snakker om hét i hvert fall "Grøsserne" på norsk TV. Originaltittelen er "Monsters".
Vis hele sitatet...
Det var en godserie ^^ Men tror den gikk på fox kids og ikke nrk
grøsserne var kos ja heter vel goosebumps på engelsk da men

har remixa themet å greier: http://soundcloud.com/skepsismusic/g...tyl-vs-skepsis ^^
Sitat av Franklin Vis innlegg
Serien skepsis snakker om hét i hvert fall "Grøsserne" på norsk TV. Originaltittelen er "Monsters".
Vis hele sitatet...
Feil.

«Grøsserne» het egentlig «Goosebumps», filmatisering av en kjent bokserie med samme navn av R.L. Stine.

Som påpekt, og bekreftet, er det «Are You Afraid of the Dark?», som da gikk etter Barne-TV hver lørdag på NRK. Andre serier som gikk da var Midt i Smørøyet, Asylet og The Odyssey. Dette var på 90-tallet for de som lurer.

Videre kan man også nevne «Tales from the Darkside» og «Tales from the Crypt».

Alle seriene er veldig lett å oppdrive i noe variert kvalitet på nett, men å få kjøpt på DVD er værre.
Sist endret av waf; 4. juli 2012 kl. 15:14.
Sitat av McIvar Vis innlegg
Er det noen som fikk med seg den serien som [MP3]handlet om et omreisende[/MP3] sirkus i USA,der de fulgte folkene og artistene.
Og som viser hvor lite det er som skiller himmel fra helvete.. Den gikk på en av Discovery kanalene..
PS. Mulig jeg Googla feil da jeg søkte.. So dont kill me
Vis hele sitatet...
Høres ut som Carnivale.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er på utkikk etter en serie som jeg ikke er helt sikker på når er fra, men tipper rundt 6-8 år siden. Den handlet om en arbeidsgruppe eller noe i Pentagon som dealet med forskjellige situasjoner.

Husker av en eller annen grunn noe veldig godt: Det er en episode hvor masse folk blir tatt til gissel i en moské. Lederen for gissetakerne står på en slags vektplate, slik at hvis han går av den, så sprenger hele moskeen. Dermed må de skyte han i hodet ovenfra, ved å borre seg gjennom taket og skyte ham.

Haha, er det noen som aner hvilken serie jeg snakker om?
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Er på utkikk etter en serie som jeg ikke er helt sikker på når er fra, men tipper rundt 6-8 år siden. Den handlet om en arbeidsgruppe eller noe i Pentagon som dealet med forskjellige situasjoner.

Husker av en eller annen grunn noe veldig godt: Det er en episode hvor masse folk blir tatt til gissel i en moské. Lederen for gissetakerne står på en slags vektplate, slik at hvis han går av den, så sprenger hele moskeen. Dermed må de skyte han i hodet ovenfra, ved å borre seg gjennom taket og skyte ham.

Haha, er det noen som aner hvilken serie jeg snakker om?
Vis hele sitatet...
Serien heter e-ring, episoden du snakker om er episode 9. ^^
http://www.imdb.com/title/tt0567795/
▼ ... over et år senere ... ▼
leter etter en serie om ei tidligre art-student sm jobber på noe forknings instiutut og liker å spille tv spill. Et monster dukkeropp på forskningsintutet der hun jobber og hun blir forsøkt rekruta som special agient eller no ... :P Noen som veit hva serien heter?

hu hovedpersonen jobber i respsjonen på detta forkningsintitutet eller hva det er og monstret er et slags slimete ailien med tentakler...hun har også en rommate hovedpersonen.
Sist endret av h3kr0; 25. september 2014 kl. 17:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av McIvar Vis innlegg
Er det noen som fikk med seg den serien som [MP3]handlet om et omreisende[/MP3] sirkus i USA,der de fulgte folkene og artistene.
Og som viser hvor lite det er som skiller himmel fra helvete.. Den gikk på en av Discovery kanalene..
PS. Mulig jeg Googla feil da jeg søkte.. So dont kill me
Vis hele sitatet...
Carnivàle? http://www.imdb.com/title/tt0319969/?ref_=nv_sr_1
Sitat av h3kr0 Vis innlegg
leter etter en serie om ei tidligre art-student sm jobber på noe forknings instiutut og liker å spille tv spill. Et monster dukkeropp på forskningsintutet der hun jobber og hun blir forsøkt rekruta som special agient eller no ... :P Noen som veit hva serien heter?

hu hovedpersonen jobber i respsjonen på detta forkningsintitutet eller hva det er og monstret er et slags slimete ailien med tentakler...hun har også en rommate hovedpersonen.
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/title/tt1122770/?ref_=fn_al_tt_1
The Middleman

Eneste grunnen til at jeg husker dette er fordi jeg prøvde å se første episoden flere ganger men sovnet hver gang, så etter å ha sett de første 10minuttene flere ganger ga jeg opp hele serien.