Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1171
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg ser etter en løsning som lar meg tagge filene mine på samme måte som på flere nettsider enn jeg kan telle.

Jeg ser etter noe som kan kjøre på Windows (Cygwin, kanskje) eller en HTTP-server, men helst et frittstående program.

Det er et absolutt must at jeg kan definere relativt kompliserte søketermer á la "(tag1 og tag2) eller (tag3 og ikke tag4)" osv.

Jeg vil aller helst kunne definere forhold mellom enkelte tagger, sånn at man kan definere "dog", "cat" osv som undertyper av "animal", og få alle treffene med de originale taggene når jeg søker på "animal" selv om de ikke er merket spesifikt med sistnevnte.

Jeg har søkt litt på egen hånd, og prøvd ut TaggedFrog, Tag2Find, Elyse, TagSpaces og Tabbles. Det er mye clunky programvare ute og går, og mye overflødig funksjonalitet samtidig som noe av det jeg ser etter ikke finnes. Noe av det jeg prøvde fungerte ikke overhodet...

Noen som vet om programmer som kan passe?
▼ ... flere år senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Såg tilfeldigvis File Tagging? på /r/DataHoarder hin dagen, og også denne tråden som jeg abonnerte på. De foreslår TMSU.

Regner med at Windows-støtten er god nok for ditt formål, og at forslaget kommer tidsnok
Sist endret av Jonta; 29. oktober 2017 kl. 01:50. Grunn: Skrivefeil