Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 685
Jeg har sittet i to dager å prøvd å få til et epost sjema i programmet KoolMovies (www.koolmoves.com).

Jeg har liten erfaring med php og actionscript.

Så vidt jeg har forstått på disse dagene er at jeg må ha et actionscript som sender informasjon til php dokumetet som igjen sender det til min mail server og min mailbox.

Om noen av dere som har peiling på enten KoolMovies, actionscript og/eller php gidder å hjelpe meg litt med dette er jeg veldig takknemmelig.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Kjenner ikke flash og actionscript, men har drevet litt med å hacke flashspill og jeg har sett at flash gjerne sender en request til et php script i enten post eller get.
Det du trenger da er et php script som tar i mot denne requesten og gjør det du vil.
hbrath's Avatar
Trådstarter
Det var så langt jeg kom også :P hehe
gå inn på php.net og søk etter mail()

Der finner du ut hvordan du gjør det i PHP.

mail.php:

HTML-kode

<form action="mail_send.php" method="post">
Til: <input type="text" name="til">
Emne: <input type="text" name="emne">
Tekst: <textarea name="tekst" rows="10" cols="10"></textarea>
<input type="submit" name="send" value="Send mail">
mail_send.php:

Kode

$message = $_POST['tekst'];
$to = $_POST['til'];
$subject = $_POST['emne'];

// Hvis linjene er mer enn 100 tegn brytes linjen
$message = wordwrap($message, 100);

// Send
mail($to, $subject, $message);

NB! Dette er et enkelt eksempel som ikke tar utgangspunkt i sikkerhet eller noe av denslags. Brukes på eget ansvar!
Sist endret av fulloggal; 15. oktober 2008 kl. 00:56.
hbrath's Avatar
Trådstarter
Med sikkerhet, tenker du da på at meldingen sendes ukryptert?
Tenker på at alle har tilgang til det hvis du laster det opp sånn.

Og hvilke tegn du kan skrive inn i feltene.
Sist endret av fulloggal; 15. oktober 2008 kl. 14:58.
fulloggal, hva har dette med flash og actionscript å gjøre? Koden over er en form i HTML, ikke flash.

Angående sikkerheten: Ikke bare at alle kan bruke det og at man kan skrive inn hvilke tegn man vil. Det er mer alvorlig enn som så. Koden over kan brukes til å sende ut spam til flere mottakere samtidig. Viktig å validere header-feltene skikkelig.
hbrath's Avatar
Trådstarter
Noen som vet om det er noen måte å skrive htmlkoder i actionscript feltet til flash.

F.eks får å få mail-form sjemaet til å fungere?
Sitat av hbrath
Noen som vet om det er noen måte å skrive htmlkoder i actionscript feltet til flash.

F.eks får å få mail-form sjemaet til å fungere?
Vis hele sitatet...
Html i flash makes no sense, uansett det er vel dette du er ute etter (?).
Sist endret av boblesaft; 15. oktober 2008 kl. 22:30.
hbrath's Avatar
Trådstarter
Sitat av onTop
Html i flash makes no sense, uansett det er vel dette du er ute etter (?).
Vis hele sitatet...
Takk,

Tror det skal fungere selv om jeg ikke lager fila i Adobe Flash men i KoolMovies.