Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2453
Hei!
Jeg har et headsett av typen bose quiet comfort 25 som jeg er veldig fornøyd med. Men den siste måneden har sømmen i den ene puten gått opp, det er nesten bare den indre skumgummien som er igjen.

Vil dette være en reklamasjonssak eller er dette forventet slitasje? Headsettet ble kjøpt i 2015 på Elkjøp.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg haller nok mot at det er normal slitasje, litt avhengig av kor mykje det er brukt.

Nye koster eit par tiere, så eg hadde neppe gidda å ta det som reklamasjon.
Dette går ikke under reklamasjon da putene er forbruksvare, dette opplevde jeg selv og kjøpte nye puter.
Om produktet er ment å vare mer enn 5 år så kan de si slitasje så lenge de vil. Sømmene skal ikke ryke ved normal bruk.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Rosander Vis innlegg
Om produktet er ment å vare mer enn 5 år så kan de si slitasje så lenge de vil. Sømmene skal ikke ryke ved normal bruk.
Vis hele sitatet...
Ein bil er meint å vare vesentleg meir enn fem år. Det vil ikkje sei at bremseklossane er reklamasjonssak etter to år.

Er det mykje brukt er det ikkje heilt urimeleg at du må skifte delar som er mest utsett.
putene på disse er kjent for å ryke etter noen år. Skal du kjøpe orginalt koster det 200kr+. Kjøpte de fra ebay som vidarlo linket til, og de funket fjell. Du kan jo godt prøve å kjøre det som en reklamasjonsak først, hvis det ikke går får du jo nye puter til 30kr
Har selv QC 25. Kabelen mellom høyre og venstre klokke var det dårlig kontakt i slik at den ene siden var død. Sendte mail til bose. Det er uten tvil den beste reklamasjonen jeg har gjort noen gang. Fikk fraktlapp tilsendt på mail. Jeg sendte den inn. Fikk oppdateringer underveis. Og nytt headsett ble levert på døra hjemme hos meg.

Det skader ikke å høre med de
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Eg haller nok mot at det er normal slitasje, litt avhengig av kor mykje det er brukt.

Nye koster eit par tiere, så eg hadde neppe gidda å ta det som reklamasjon.
Vis hele sitatet...
Selv kjøpt disse putene til 30kr fra Kina. Sitter som et skudd og er imho faktisk enda mer komfortable enn originalen. Ikke vits å stresse med reklamasjon her.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ein bil er meint å vare vesentleg meir enn fem år. Det vil ikkje sei at bremseklossane er reklamasjonssak etter to år.

Er det mykje brukt er det ikkje heilt urimeleg at du må skifte delar som er mest utsett.
Vis hele sitatet...
Selvsagt kan du reklamere på bremseklosser om de går opp i limingen.

At en blyant blir kortere under bruk er normal slitasje, om den blir kortere fordi den knekker i to så er det ikke lengre slitasje men en feil med produktet eller feil bruk.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Rosander Vis innlegg
Selvsagt kan du reklamere på bremseklosser om de går opp i limingen.
Vis hele sitatet...
Jepp. Men på eit tre år gammalt headsett finn ikkje eg det totalt urimeleg at deler som enkelt, og relativt billeg (<10% av produktkost for originale) begynner å vise teikn på slittasje.

Eg kan ikkje vise til rettspraksis på området, men eg ville nok plassert det på kontoen slittasje for min del.