Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1210
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Har seg slik at jeg har brukt for mye xanax de siste 2-3 månedene opptil 8 MG i døgnet. Jeg er i LAR og de har sagt de kan hjelpe meg med nedtrapping. Jeg sluttet tvert med xanax for 7-8 dager siden. Det gikk greit i starten men de siste 3 dagene har vært preget av sjokk/rykninger i kroppen som toppet seg med et panikkanfall på torsdag som fikk meg på legevakta. De kunne ikke hjelpe meg, rusakuttmottaket ville ikke ta meg imot og LAR svarte ikke på henvendelsen min om hjelp den påfølgende fredagen. Jeg måtte da ut på gatemarkedet og skaffe noe selv.

Det ble seff rivotril. Har tatt så lite som jeg kan så sjelden som jeg kan de siste to dagene. 1,5mg siste dag. Skal til lege i morra og høre om jeg kan få noe der.

Jeg SKAL av dette her men angsten er så sterk at jeg ikke klarer cold turkey. Det må trappes ned. Har brukt xanax sporadisk 3-4 ganger i uka de siste 6 månedene og daglig de siste 2-3. Hva kan jeg forvente av bivirkninger? Blir de noe verre enn dette og hvor lenge evt? Aldri vært fysisk avhengig av benzo før. Aldri mer!!!
Jeg hadde 6 mnd hvor jeg burnte ca 10-20 mg hver dag. Hadde en uke med rykninger som du nevner, mareritt, tungpustet og helt tømt for krefter etc. Jeg var psykisk klar for å gå cold turkey, of du må rett og slett klare å komme deg igjennom de første 7 dagene så går det av seg selv. Prøv å tren litt hjemme og spis godt.
Skaff Rivotril eller Valium (lang halveringstid = effektene har lang varighet)
og finn ut hvilken dose av disse som fjerner mesteparten av abstinenssymptomene. Litt ubehag må du være forberedt på å tåle.
Hver uke eller annenhver uke bør du gå litt ned i dose, stabilisere deg på den og så gå ned enda litt til. Helt til du er nede i tilnærmet null.

Abstinenser etter langvarig og høyt forbruk av Alprazolam er helt forjævlig og du bør ikke utsette deg for å komme deg av Benzo uten å trappe ned. Det er så jævlig og tungt for kroppen at det må være virkelig usunt.

Lykke til NodSquad!

Hold ut og ikke la Rivotrilen du har ordnet friste deg til å fortsette misbruket.
Unngå helst alkohol og andre ting.
Vær i aktivitet hver dag, lange gåturer eller annen lett aktivitet. Ikke press deg for hardt, kroppen din har det ikke bra eller lett nå, det er ikke noe poeng å kjøre den drithardt.

La meg legge til at hvis du har vært oppe i 8mg Xan om dagen er ikke 3-4-5mg Rivotril for mye å starte nedtrappingen med.
Start mykt og ta ting sakte
Sist endret av krystallkongen; 28. juni 2020 kl. 19:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Har seg slik at jeg har brukt for mye xanax de siste 2-3 månedene opptil 8 MG i døgnet. Jeg er i LAR og de har sagt de kan hjelpe meg med nedtrapping. Jeg sluttet tvert med xanax for 7-8 dager siden. Det gikk greit i starten men de siste 3 dagene har vært preget av sjokk/rykninger i kroppen som toppet seg med et panikkanfall på torsdag som fikk meg på legevakta. De kunne ikke hjelpe meg, rusakuttmottaket ville ikke ta meg imot og LAR svarte ikke på henvendelsen min om hjelp den påfølgende fredagen. Jeg måtte da ut på gatemarkedet og skaffe noe selv.

Det ble seff rivotril. Har tatt så lite som jeg kan så sjelden som jeg kan de siste to dagene. 1,5mg siste dag. Skal til lege i morra og høre om jeg kan få noe der.

Jeg SKAL av dette her men angsten er så sterk at jeg ikke klarer cold turkey. Det må trappes ned. Har brukt xanax sporadisk 3-4 ganger i uka de siste 6 månedene og daglig de siste 2-3. Hva kan jeg forvente av bivirkninger? Blir de noe verre enn dette og hvor lenge evt? Aldri vært fysisk avhengig av benzo før. Aldri mer!!!
Vis hele sitatet...
Helt sykt dårlig behandling du har fått på legevakten. Benzodiazepinabstinenser er i verstefall dødlig i de dosene du har brukt. Meld inn legen du hadde der når du kommer deg til hektene igjen.

Ikke bli utolmodig og kutt raskt. Anbefaler at du bruker en minstedose rivotril for å ta vekk de verste abstinensene så du kan fungere og har det noenlunde bra. prøv å bytt over valium når abstinensene har gitt seg fra det første kuttet.

Derifra får du prøve deg litt frem og se hvor lite valium du kan klare deg på og fortsatt ha det noenlunde bra. Du vil selvsagt føle ubehag men kunsten er å trappe ned slik at ting er håndterlig. litt smerte må du gjennom men du skal kunne fungere også.

Herfra kutt 2.5 mg ned hver andre uke eventuelt 5 mg i starten. deretter trappe saktere og saktere ned ettervert som du havner på lavere doser. 2 mg tabletter kan være handy på slutten.

Lett trening hjelper veldig på abstinensene man kjenner. så løp, jogg eller gå en tur daglig avhengig av formen din. Seroquel er også å anbefale for søvn eller mot tankekjør når ting står på som verst.

Benzoabstinenser er etter min mening ikke så ille om man trapper riktig ned. Er om man går Cold Turkey ting blir et helvete.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Takk for svar folkens. Roet meg litt ned. Ja jeg skal holde meg på lavest mulig dose og enda mindre etter hvert.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Takk for svar folkens. Roet meg litt ned. Ja jeg skal holde meg på lavest mulig dose og enda mindre etter hvert.
Vis hele sitatet...
Viss LAR har sagt de kan hjelpe deg med nedtrapping så prøver du jo bare å oppnå kontakt med de igjen til uken

Det beste er jo å få en ordnet nedtrapping som en lege styrer, pluss at du slipper å kjøpe dyre piller illegalt
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Viss LAR har sagt de kan hjelpe deg med nedtrapping så prøver du jo bare å oppnå kontakt med de igjen til uken

Det beste er jo å få en ordnet nedtrapping som en lege styrer, pluss at du slipper å kjøpe dyre piller illegalt
Vis hele sitatet...
Seff skal jeg det. Men det er en lege som må skrive dette ut til meg og plutselig kan dem si at legen ikke har tid de neste 2 ukene. Da må man ha en plan

Fikk valium av fastlege i dag og en nedtrappingsplan. Faith in system restored. Gleder meg til å bli ferdig med den dritten her. Aldri mer!!!!
Sist endret av NodSquad; 29. juni 2020 kl. 13:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.