Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3718
Hei! Ble stoppet av sivilpoliti og måtte av den grunn ta spyttprøve. Denne viste seg å slå ut på amf. Selv om jeg personlig holder meg til røyken og langt unna amfetamin.
Men poenget da er at siden spyttprøven viste resultat så måtte jeg inn til blodprøve. Jeg røyker litt støtt og stadig men det var over 24t siden sist når dette skjedde. Lappen ryker nok kan jeg se for meg. Men er det noen som kan ha en ide om hvor lenge lappen ryker, eventuell størrelse på bot og tror du/dere de kommer på hjembesøk etter en sånn hendelse?
Tok forresten 1 stk valium tidlig på dagen over 24t før hendelsen skjedde.
"Ser for meg?" Du røyker støtt men det blir falsk resultat på spyttprøve? Haha. Hvor folk i karantene må (s)kjede seg.
Trådstarter
8 1
Sitat av aoakn Vis innlegg
"Ser for meg?" Du røyker støtt men det blir falsk resultat på spyttprøve? Haha. Hvor folk i karantene må (s)kjede seg.
Vis hele sitatet...
Ja jeg røyker gjevnlig men det var ikke dette spyttprøven slo ut på som resulterte til at blodprøver måtte taes, spørsmålet mitt hva er mulige konsekvenser om/når de finner THC i blod? Er oppegående nok til å forstå at lappen ryker. Men prøver å spørre noen som kan ha vært i denne situasjonen om hvordan fremgangsmåten blir herifra. Kan jeg risikere å få hjembesøk av onkel blå for dette? Og hvor lenge er det vanlig å miste lappen i en sånn sak, størrelse på bot og evt urinprøver før ny mulighet på førerkort?? Har forresten ingen russaker på rullebladet etter fylte 18 år.
Psykedelisk bakverk
Kan du risikere å få besøk av onkel: Ja. Kan noen her vite om det skjer? Nei
Hvor lenge er det vanlig å miste lappen i en sånn sak? Alt fra 3 til 24 måneder. Størrelse på bot avhenger av inntekt, i likhet med annen påvirket kjøring. Du må i utgangspunktet ikke levere rene urinprøver for å få førerkort tilbake. Blir du tatt for bruk av ulovlig rus flere ganger på et par år må du derimot fort levere rene prøver i ett år.

https://promille.no/promillekjoring/
Trådstarter
8 1
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Kan du risikere å få besøk av onkel: Ja. Kan noen her vite om det skjer? Nei
Hvor lenge er det vanlig å miste lappen i en sånn sak? Alt fra 3 til 24 måneder. Størrelse på bot avhenger av inntekt, i likhet med annen påvirket kjøring. Du må i utgangspunktet ikke levere rene urinprøver for å få førerkort tilbake. Blir du tatt for bruk av ulovlig rus flere ganger på et par år må du derimot fort levere rene prøver i ett år.

https://promille.no/promillekjoring/
Vis hele sitatet...
Takk! Dette var alt jeg lurte på. Dette er første russak jeg får på meg i løpet av min "voksentid". Uheldig dette skulle skje uten at jeg faktisk var skyldig i noe i gjerningsøyeblikket men får bare ta den straffen jeg får. Håper på ikke mer enn 6 mnd. Når det gjelder å få førerkort tilbake, må jeg da ta teori og oppkjøring på nytt? Eller gjelder dette kun ved lengre førerkortbeslag?
Psykedelisk bakverk
Ved tap av førerrett opp til 6 måneder kreves normalt ikke ny prøve. Ved taptstid over 6 måneder kreves vanligvis delvis ny prøve, altså kun oppkjøring. Ved lenger tapstid/grovere overtredelse kan du også risikere å måtte avlegge full, ny prøve.

Vil legge til at om opplysningene du oppgir stemmer, så blir jeg overrasket om THC-verdier er over 0,2 promille, men dette er veldig varierende. Har selv røyket 3 gram kvalitetsbønne på et par timer, for så å ha 0,21 promille 4-5 timer senere, mens andre bekjente har luktet på 0,5 16 timer senere.
Sist endret av FlyvendeVaffel; 15. mars 2020 kl. 12:42.
Trådstarter
8 1
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Ved tap av førerrett opp til 6 måneder kreves normalt ikke ny prøve. Ved taptstid over 6 måneder kreves vanligvis delvis ny prøve, altså kun oppkjøring. Ved lenger tapstid/grovere overtredelse kan du også risikere å måtte avlegge full, ny prøve.

Vil legge til at om opplysningene du oppgir stemmer, så blir jeg overrasket om THC-verdier er over 0,2 promille, men dette er veldig varierende. Har selv røyket 3 gram kvalitetsbønne på et par timer, for så å ha 0,21 promille 4-5 timer senere, mens andre bekjente har luktet på 0,5 16 timer senere.
Vis hele sitatet...
der halverte du nettopp bekymringene mine. mtp over 24t siden siste inntak og relativt høy forbrenning og lav fettprosent. blir for dumt håpe på å gå fritt. men da kan jeg ihvertfall håpe på maks 6 mnd.

Setter virkelig pris på svar
Jeg har hørt at man sjelden finner THC i blodet etter 12 timer har gått siden sist inntak. Så om du bare holder hodet kaldt og venter, så får du vel svar på det. Og blodprøven vil også vise at du ikke har tatt amfetamin
du får holde oss oppdatert om du hører mer men trur det er veldig lurt å ha minst mulig i hus nå, fikk selv uventet razzia flere uker etter en hendelse
Trådstarter
8 1
Sitat av sonofsam1 Vis innlegg
du får holde oss oppdatert om du hører mer men trur det er veldig lurt å ha minst mulig i hus nå, fikk selv uventet razzia flere uker etter en hendelse
Vis hele sitatet...
Will do! blir ikke vanskelig å ha lite/ingenting i hus mtp disse tørketidene uansett, så sånn sett så er det jo ett greit tidspunkt.
kommer med oppdatering når jeg får svar ang resultater og evt strafferammen.
hehe, sant sant
Trådstarter
8 1
Siste spm, vil det bli noe rettssak rundt dette eller hvordan vil jeg mest sannsynlig bli informert om prøvesvar og eventuell straff?
Hvis noen har en anelse setter jeg stor pris på svar. dette stjeler av nattesøvna mi
Sist endret av aerthas63; 15. mars 2020 kl. 23:46.
Det blir kun rettssak hvis du bestrider dommen de kommer frem til og ønsker å ta det til retten vil jeg tro.
De der intstumentene de tar spyttprøver med har meg bekjent flere ganger blitt trukket tilbake da det har gitt unyaktige og falske resultater før. Men nå skal det som alle andre tidligere narkometer ha kommet et nytt og mye mer nøyaktig ett. Godt mulig de nye aparatene er samme dritten. De som går til innkjøp av disse har jo tydligvis blitt lurt grundig før av produsentene. Jeg antar at så lenge de kan spille på følelsesladde historier om alvorlige trafikkulykker som kan forebygges, så selges alt. Men nå er det jo selsagt vitkig at folk holder seg edruelig på veien og jeg har personlig ikke noe mot rustesting. Problemet er når det blir brukt som et politisk våpen.

Uansett så lyver ikke blodprøver.
Trådstarter
8 1
Er det forresten noen som har noen anelse om hvordan jeg vil bli kontaktet ang prøveresultater i en slik situasjon? Kan nevne jeg ikke har noen tidligere rus saker på meg siden jeg var 16-17. Og har flyttet ut av hjemfylket så er ikke en kjenning av onkel her i den forstand
Sist endret av aerthas63; 17. mars 2020 kl. 21:37. Grunn: Skrivefeil
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
8 1
Update:
Har I skrivende stund ikke hørt noen verdens ting, ingen brev eller noe annet.
Kan ta sin tid, regn med hvertfall et par måndter til eller et år.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei, bare nekt for at du va rusa når du kjørte, hører du ingenting etter 3 uker be om å få lappen tilbake. Du kan risikere en bot, Men IKKE godta førerkortbeslag om du så må ta det til retten. Jeg vant gjennom
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du bor i Oslo eller en annen større by så er sjansen for at de kommer hjem til deg 0,0%. Der har de viktigere ting å drive med.

Jeg har blandet annet voldssaker, våpen og dop på rullebladet og de kommer aldri på døra uten videre.

Bor du på et lite bygdested så er sjansen sikkert høyere.
fikk du førerkortet beslaglagt i mars når dette hendte? hvis du ikke har hørt noe innen 3 uker fra beslag har du krav på å få lappen tilbake i påvente av sak, har du fortsatt ikke hørt noe så dra rett på stasjonen og krev lappen tilbake.

du forteller at det var over 24 timer siden inntak når du ble stoppet, og at du kun tok blodprøve? da går det nok bra mtp på førerkort, tror ikke du mister den uansett, ikke 3 mnd en gang for det første kan det være heltute av blodet etter 24 timer, for det andre, om du røyker veldig mye, ofte kan det sitte i blodet noe lengre men du har nok mye mindre enn det som tilsvarer 0,2 i promille. siden du ikke har noen rus saker på deg slipper du nok at de begynner med det der edruelighets pisset, helsevesenet er mer nazi på det der en politiet er, jeg tror du har lappen jeg og at dette har blitt en ikke sak