Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 7630
Heisann Freakforum!

Skal til Afrika den 28. August, så tenkte jeg å prøve å få liv i min iPhone 1. gen 16 gigabyte, men overraskende nok funket ikke det.
Jeg har prøvd en soft reset, men det funket ikke.

Det som skjer når jeg starter min iPhone er at Appleikonet kommer fram, men etter 30 sekunder forsvinner det igjen.
Telefonen lader ikke, men han reagerer både når jeg kobler den til klossen til støpselet, når klossen er tilkoblet strøm såklart.
Lurer på om det kan være laderinngangen som er ødelagt, men om noen her har opplevd det før, så hadde det vært greit å vite om det var den som var ødelagt, før jeg bestiller en ny en.

- Simen
La den ligge til lading i 1-2 times tid. Har opplevd at iPhone bruker tid på og våkne til liv når den har vært utladet ganske lenge.

Soft reset, du mener Homeknapp + powerknapp right?

Prøv tipset over, det funket for meg når jeg hadde en annen tlf i en måneds tid.
Jente (12)
sh0rtie's Avatar
Trådstarter
Home-knapp og Power-knapp ja.
Skal sjekke om den reagerer i iTunes nå.
Hvis den reagerer når du stapper inn laderen så er det jo helt klart ikke laderingangen som er ødelagt.
Jente (12)
sh0rtie's Avatar
Trådstarter
Den reagerer, men den lader ikke.
Kan det være batteriet som er gåent da?
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Den reagerer, men den lader ikke.
Kan det være batteriet som er gåent da?
Vis hele sitatet...
Det er nok bare software feil
Jente (12)
sh0rtie's Avatar
Trådstarter
Greit, da formaterer jeg den.
Får du opp et batterisymbol som er så godt som utladet når du lader telefonen?

I så fall, prøv å koble telefonen til pc'en via usb, og så restarter du pc'en.
Jente (12)
sh0rtie's Avatar
Trådstarter
Som sagt, jeg får bare opp et Appleikon, som er normalt når du starter den, men så skjer det ikke noe mer.
Vel, hvis du prøvde teknikken og det ikke funket så har ikke jeg flere forslag=(
Jente (12)
sh0rtie's Avatar
Trådstarter
Når jeg kobler den til med USB reagerer ikke iTunes på iPhonen.
Den reagerer heller ikke når den står i DFUmodus.
Sist endret av sh0rtie; 28. juli 2010 kl. 12:15.
Hold inne den runde knappen mens du putter i PC kabelen med iTunes oppe. Fortsett å hold den inne til ting skjer på skjermen. Da kan du gjennopprette telefonen.
Jente (12)
sh0rtie's Avatar
Trådstarter
Ingenting av dette funket.
Synes det er litt merkelig, batteriet er nok ikke helt gåent, da den faktisk starter litt, men går ikke videre etter dette.
iTunes reagerer heller ikke når jeg mater inn telefonen, eller når den er i DFU mode.