Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2120
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har et spørsmål jeg vil stille anonymt så legger det i denne delen.
Hvordan kan jeg få info om hvem som har hentet ut bankinformasjonen min og når de har gjort det? Tenker da på politiet. Var i en sak for mange år sia der de henta ut info, saken er avgjort for flere år siden og jeg har ikke noe å skjule men av prinsipp vil jeg ha denne informasjonen. Er det et sted i nettbank man kan klikke seg frem til det, eller er det banken jeg må kontakte direkte og hva skriver jeg isåfall i henvendelsen?

Grunnen til at jeg lurer er fordi i forbindelse med nye skattemld'a ser jeg at politiet, eller dom stolen står det, har fått innsyn i skattemld mi nylig (mister også derfor bankkonto) men det er som sagt mange år siden jeg var under etterforskning og i retten. Noen idé om hvorfor eller om de i det hele tatt har lov når jeg ikke er under etterforskning? Jeg lot en tufs bruke kontoen min for mange år sida og havna i retten men har i etterkant ikke engang hengt med noen kriminelle, har en lovlig normal inntekt og er pissed for at de graver i private opplysninger _fortsatt_!
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skrivefeil! Det skal stå "mistenker også derfor bankkonto", ikke "mister".
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Grunnen til at jeg lurer er fordi i forbindelse med nye skattemld'a ser jeg at politiet, eller dom stolen står det, har fått innsyn i skattemld mi nylig (mister også derfor bankkonto) men det er som sagt mange år siden jeg var under etterforskning og i retten. Noen idé om hvorfor eller om de i det hele tatt har lov når jeg ikke er under etterforskning? Jeg lot en tufs bruke kontoen min for mange år sida og havna i retten men har i etterkant ikke engang hengt med noen kriminelle, har en lovlig normal inntekt og er pissed for at de graver i private opplysninger _fortsatt_!
Vis hele sitatet...
Hvis du skylder staten penger så tror jeg kemneren kan sjekke om du har fått igjen på skatten.
Bankkonto tror jeg ikke banken utleverer med mindre du er sikta for noe som gjør det relevant.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvis du skylder staten penger så tror jeg kemneren kan sjekke om du har fått igjen på skatten.
Bankkonto tror jeg ikke banken utleverer med mindre du er sikta for noe som gjør det relevant.
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemld. Skylder ikke staten penger. Det står at dom stolen har sjekka skattemld min for et par mnd siden. Er ikke sikta for noe og rettsak hvor inntekt var relevant er mange år sida. Da vet jeg de sjekka innskudd på bankkonto, usikker på om d var via skattemld el info direkte fra banken, sånn jeg forstod i rettsak var d fra banken.

Uansett, kan ikke skjønne hvorfor de nylig har henta ut info om meg fra skatteetaten nå lenge etter avgjort rettsak?? skjønner ikke hva dom stolen har med min inntekt å gjøre nå, eller om di i det hele tatt har lov når jeg ikke er under etterforskning og de ikke har noen grunn til å mistenke meg for noe. Og jeg mistenker når de har gjort det at de muligens også (fortsatt) snuser på bankkontoen min og vil finne ut av dette av rent prinsipp men vet ikke hvordan?
Anonym bruker
"Nervøs Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje det var et kredittrating-/ inkassoselskap som sjekka din nyligste skattemelding..?
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje det var et kredittrating-/ inkassoselskap som sjekka din nyligste skattemelding..?
Vis hele sitatet...
Nei det står "Dom stolene i Norge". Inne på skattemeldingens side om hvem som har bedt om innsyn. Jeg har ikke noe gjeld uoppgjort med inkasso eller staten. Ene spørsmålstegnet er wtf de er inne å henter ut info for der og om det i det hele tatt er lov når jeg ikke er under etterforskning, andre spørsmålet er om banken har samme oversikt et sted i nettbank hvor man kan se hvem som har bedt om utlevering av opplysninger, eller hva jeg evn kan skrive til banken for å få info om hvem de evn har utlevert det til/bedt om innsyn(som jeg regner med jeg har krav på å få vite?)? Av prinsipp vil jeg vite hvilke andre steder de graver i for føler det er overtramp av personvernet mitt. Som sagt er ikke mistenkt i noe sak og er mange år sida jeg ble dømt i en sak hvor de hentet ut sånne opplysninger.