Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 9870
Hey freaks! Lurer på hvordan dere røyker bøtte? har hørt mange forskjellige versjoner, selv har jeg ikke prøvd enda men har tenkt til å prøve imorgen! så ville vært morsomt å hørt hva som funker og ikke funker for dere

- R3dNoi
hva du trenger:

bøtte
1,5l brus flaske
enten en brønn fra en bong eller lag noe av flaskekorten

Hvordan:

1. fyll bøtten med vann, ta av korken/brønnen og dytt hele flasken ned i vannet untatt flasketoppen
2. skru på korten/brønnen
3. fyr opp over brønnen og dra flasken forsiktig opp, nesten helt opp av vannet
4. skru av korken og trekk fra bongen mens du dytter den ned i vannet
Jeg røyker ikke bøtte fordi det smaker dritt å fucker lungene dine opp, så ser det heller ikke særlig bra ut å stå på knærne med ræva i lufta over bøtta heller.

Men før i tiden når jeg gjorde så kutta vi bunnen av ei stor cola flaske, fylte ei bøtte med vann å brukte å dytte maisa i tuten på flaske å trekke den opp.
Sist endret av Aron2303; 12. mars 2015 kl. 19:44.
Skjær bunnen av en 1,5 L flaske, og ha i bøtta. Som issolasjons lum bruker heg en koppnøkkel med ei rist oppi. for å få koppen tett har jeg noen runder med teip rundt. Dette blir 100% tett, og det kommer vannvittig mye å tjukk røyk i flaska. Smaker hæslig, men opptimalt til sitt bruk
Som resten her sier; finn en 1,5l flaske (Enten større eller mindre, smak og behag) og kutt av den 'nederste delen'. Du kan kutte av flasken høyere istedetfor å finne en mindre flaske, om du ikke vil få så store trekk Finn så enten en bøtte eller lag noe litt mer 'praktiskt'. Deretter tar du bare og fyller opp "bøtte" av ditt valg med vann, og bruk en av de nevnte teknikkene ovenfor eller bruk sølvfolie som 'dette' og stikk mange små hull. Når du har puttet flasken opp i bøtten av ditt valg er det bare å fyre opp.

Kjapt, billig og enkelt
Sist endret av SoppVandreren; 12. mars 2015 kl. 22:17.
Ser ikke helt vitsen med bøtte jeg. Hvorfor skal det være noe spesielt bedre enn bong liksom? Får jo ikke noe mer ut av marihuanaen. Eller tar jeg helt feil?
R3dNoi
R3dNoi's Avatar
Trådstarter
36 6
Takk for mange gode tips tror jeg har skjønt det skikkelig nå!

Kan regne med det smaker dritt ja...Men er viktig å prøve forskjellige røyketeknikker har hørt man får en litt annen opplevelse med noen skikkelige bøttetrekk enn Joint
Ved krise og du ikke har vannbeholder tilgjengelig. Tett dassen med papir, dra i snora til vannet når kanten. Vips, du har en porselensbøtte.
R3dNoi
R3dNoi's Avatar
Trådstarter
36 6
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
Ved krise og du ikke har vannbeholder tilgjengelig. Tett dassen med papir, dra i snora til vannet når kanten. Vips, du har en porselensbøtte.
Vis hele sitatet...
Da mekker jeg meg nok heller en feit en! men takk for tipset
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Ser ikke helt vitsen med bøtte jeg. Hvorfor skal det være noe spesielt bedre enn bong liksom? Får jo ikke noe mer ut av marihuanaen. Eller tar jeg helt feil?
Vis hele sitatet...
har min tvil om at det er stort bedre enn ei pipe

eneste som gjor at det fenger er vel mangel paa oksygen som gjor deg narmest hjerneskada i noen minutter
kjøp heller en bong... det blir alltid så mange rare spm når foreldrene og naboene dine finne masse flasker uten bunn eller med kickhull i:P

edit; skrive leif
Sist endret av infamous x; 12. mars 2015 kl. 22:53.
R3dNoi
R3dNoi's Avatar
Trådstarter
36 6
Sitat av infamous x Vis innlegg
kjøp heller en bong... det blir alltid så mange rare spm når foreldrene og naboene dine finne masse flasker uten bunn eller med kickhull i:P

edit; skrive leif
Vis hele sitatet...
sant sant ! Har tenkt å kjøpe en fin bong Men vil bare prøve bøtte for å ha prøvd det, og jeg røyker for det meste ute og
Sitat av infamous x Vis innlegg
kjøp heller en bong... det blir alltid så mange rare spm når foreldrene og naboene dine finne masse flasker uten bunn eller med kickhull i:P
edit; skrive leif
Vis hele sitatet...
Sikkert mye mer spørsmål og stress med en bunnløs flaske enn en bong som lukter likhus.
bøtte funker litt anneledes enn en joint ja. jo mere røyk på en gang jo større KICK?
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Bøtta er for store gutter og jenter.

Du får i deg alt for mye røyk på en gang, ingen bong kan måle seg med kaliberet bøtta har, bøtta sparker som en hest i motsetning til bong.
Du blir 10 gang fjernere på bøtta, vis du ikke vant til bøtta så er sjansen for at du grønner stor.
Har du dårlig røyk så er bøtta et bra valg, har du god røyk så er bøtta et enda bedre valg fordi at så fjern har du aldri blitt før.

Youtube video, slik gjør du. Drop sølfolien og lag deg heller et lum av en 13koppnøkkel fra et verktøysett og en rist fra hvilken som helst vannkran som er mer enn 10 år gammel, eller kjøp rist på jernia, shangrila, europris, selges flere steder.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Bøtta er for store gutter og jenter.

Du får i deg alt for mye røyk på en gang, ingen bong kan måle seg med kaliberet bøtta har, bøtta sparker som en hest i motsetning til bong.
Du blir 10 gang fjernere på bøtta, vis du ikke vant til bøtta så er sjansen for at du grønner stor.
Har du dårlig røyk så er bøtta et bra valg, har du god røyk så er bøtta et enda bedre valg fordi at så fjern har du aldri blitt før.

Youtube video, slik gjør du. Drop sølfolien og lag deg heller et lum av en 13koppnøkkel fra et verktøysett og en rist fra hvilken som helst vannkran som er mer enn 10 år gammel, eller kjøp rist på jernia, shangrila, europris, selges flere steder.
Vis hele sitatet...
Men lungene kan jo ikke ta opp mer røyk uansett hvilken inhaleringsmetode du bruker? For eksempel; røyker du en full brønn på en vannbong på ett trekk får du jo like mye røyk som om du hadde plassert den samme brønnen på en "bøtte" og røyket den på ett trekk.

Har det med luft-røyk ratioen å gjøre? At man trekker med seg mer luft gjennom bongen i forhold til mengden røyk enn gjennom "bøtte"? At man derfor trenger mindre volum med røyk for å oppnå samme effekt?
Sist endret av Lacertosus; 13. mars 2015 kl. 12:17.
Tror det kan ha noe for seg. Prøv dette neste gang dere røyker vanlig sigg om dere gjør det. Bruk nøyaktig like lang tid på sigaretten, men istedet tar dere store trekk av og til, istedet for små trekk oftere. Ta 3 trekk om ganga kinda, og vent 3 ganger så lenge. Du vil merke at verden spinner når du er ferdig, og dette varer gjerne en stund etter, selv om du ikke brukte kortere tid, eller røyket mer. Dette kan bortforklares med oksygenmangel, eller økt surstoff, men det føles ikke slik i det hele tatt. Kanskje det har noe med at med store trekk blir lungene utvidet, og sporene blir på en måte ''strekt ut'' og med sigg og bøtte så blir det tykk røyk, noe som gjør at det blir tatt opp mer effektivt. Tanker rundt denne teorien?
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Men lungene kan jo ikke ta opp mer røyk uansett hvilken inhaleringsmetode du bruker? For eksempel; røyker du en full brønn på en vannbong på ett trekk får du jo like mye røyk som om du hadde plassert den samme brønnen på en "bøtte" og røyket den på ett trekk.

Har det med luft-røyk ratioen å gjøre? At man trekker med seg mer luft gjennom bongen i forhold til mengden røyk enn gjennom "bøtte"? At man derfor trenger mindre volum med røyk for å oppnå samme effekt?
Vis hele sitatet...
Er bongen stor nok og riktig form så det er plass til å fylle lungene når bongen er full og den ikke slipper luften igjennom sammen med røyken når du tar trekket så går det kun på hvor konsentrert røyken er, når den er så tykk vit at den nesten blir gul og det er nok volum til å fylle opp lungene dine med dette så er kapasiteten nådd. Du vil ikke få noe mer utbytte av å bruke bøtte kontra bong i det tilfellet.

Små smekre jointer er jo så mye mer behagelig.. det å røyke seg opp til ønsket nivå kontrollert i stede for å bli grønsak av et trekk så hummre litt for seg selv før det er natta.
Min absolutt klare favoritt når jeg røyka meg fjern var bøtta. Kicket av et stort bøttetrekk med glassflaske og bra brønn GRUSER hvilken som helst bong når det kommer til effekt. Alle som har røyka bøtte en del skjønner hva jeg mener.
Har røyket i noen år, men ikke prøvd så mange teknikker. For det meste jointer.

Nå nylig begynte jeg med bøtte eller gravity bong som det også heter. Er helt frelst. Måten jeg gjør det på kan best beskrives som å røyke bøtte uten bøtte.

Tar en halvlitersflaske, svir fire hull helt nederst. Mekket legger jeg i en koppnøkkel som jeg smelter inn i korka. Så tar jeg en en 1,5-liters flaske og kutter av den øverste fjerdedelen. Fyller så denne med vann. Dette er "bøtta". Så senker jeg ganske enkelt halvlitersflaska ned i den store avkappede flaska og lar den sakte fylles med vann. Så tenner jeg på shiten mens jeg trekker halvlitersflaska opp av vannet til den blir fylt av røyk. Så skrur jeg av korka og trekker inn.

Får meg megastein i alle fall.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av Murdergoon Vis innlegg
Dette er "bøtta". Så senker jeg ganske enkelt halvlitersflaska ned i den store avkappede flaska og lar den sakte fylles med vann. Så tenner jeg på shiten mens jeg trekker halvlitersflaska opp av vannet til den blir fylt av røyk.
Vis hele sitatet...
En riktig bøtte skal da røykes med 10L bøtte eller noe som passer en 1,5l flaske
synes waterfall bong isteden for bøtte er mye bedre, men foretrekker ingen av de 2 metodene

Du tar en halv liter flaske, stikker et 1cm hull nederst på flasken, fyller flasken med vann mens du holder forran hullet, putt lumet på toppen å flytt fingern fra hullet, så fylles flasken med røyk mens vannet går ut, fjern lumet/sølv folie å røyk.