Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 425
var på fest og klina med en jente som viste seg å ha kyssesyken, så lånte jeg bort vapen min til kompisen min etter jeg brukte den. er det noen sjangse for at han får kyssesyken også?
Sist endret av johali; 1. mai 2023 kl. 19:38.
blir sikkert samme risiko som å drikke av samme flaske vil jeg tro, så ja oddsen er nok god for at både du og kompis blir smittet.
De aller fleste smittes som små barn og er dermed immune.

Du har ikke smitta kompisen din med vape da du ikke er smittebærende. Om du ikke er immun allerede (som iallefall er over 50% sjanse for) så er det en inkubasjonsfase før du evnt blir smitteebærende.
Trådstarter
14 1
Sitat av Bearass Vis innlegg
De aller fleste smittes som små barn og er dermed immune.

Du har ikke smitta kompisen din med vape da du ikke er smittebærende. Om du ikke er immun allerede (som iallefall er over 50% sjanse for) så er det en inkubasjonsfase før du evnt blir smitteebærende.
Vis hele sitatet...
Selvom han brukte vapen rett etter jeg klina med jentaog brukte vapen selv?
Sist endret av johali; 1. mai 2023 kl. 20:01.
Ingen har fasit, du får vente å se. Kanskje sklir både du og kompis unna denne gangen. Eller kanskje blir dere begge syke. Du vet svaret før fellesferien.
Trådstarter
14 1
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ingen har fasit, du får vente å se. Kanskje sklir både du og kompis unna denne gangen. Eller kanskje blir dere begge syke. Du vet svaret før fellesferien.
Vis hele sitatet...
takk for hjelpen
Sitat av Bearass Vis innlegg
De aller fleste smittes som små barn og er dermed immune.

Du har ikke smitta kompisen din med vape da du ikke er smittebærende. Om du ikke er immun allerede (som iallefall er over 50% sjanse for) så er det en inkubasjonsfase før du evnt blir smitteebærende.
Vis hele sitatet...
Alle jeg vet om som fikk kyssesyke fikk det i tenårene eller som unge voksne. Gjerne etter en fest med klining eller å drikke fra samme flaske.

Det er jo kun en anekdote så kan godt tenkes at små barn ofte får det. Men tipper ts ville vist om han hadde hatt kyssesyke for mange blir skikkelig skral og dårlig og er slakke i lang tid etterpå. Så siden han ikke nevnte noe om immunitet tar jeg det for gitt at han ikke har hatt kyssesyken tidligere.

Jo de sier kyssesyke kan smitte indirekte. Ts kysser en som er smittebærer, tar noe gode vape og deler vape med kompisen. Da kan det i teorien være virus på munnstykket til vape'n. Ikke fra ts for han er ikke smittebærer ennå, men fra hun dama. Altså spytt med virus fra damas lepper blir med på ts lepper når han vaper og indirekte smitter han da kompis. Det er derfor de pleier å advare russen mot å drikke av samme flaske, fordi en smittebærer kan smitte mange på den måten.
Sist endret av _abc_; 1. mai 2023 kl. 20:26.