Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1861
Driver rett som det er og få engelske mailer fra totalt ukjente personer fra enten Afrika, Sør-Amerika eller en annen verdensdel.
En jeg fikk nå:

Emne: COMFIDENTIAL AND SECREAT...........
Mr salam lompo
Ouagadougou-Burkina Faso.
Telephone: 00226 78 84 80 19.
Dear ,
I am Mr salam lompo, personal adviser to MR NAM AKAY ,who died in
Nov,2002 and
since then i have tried to establish contact with any member of his
family
but this has been difficult as he left no clue to trace his family.
Given this suitation at hand which has made it impossible for me to
handover
his assets to any of his family and to make matters very urgent the
security
company here has called me to let me know that he has a account deposit
balance of $4.9 million United states dollars($4.9m) with them of which
given to the financial law of the country ,if the account is not
claimed in
5years,the fund in the account will be handed over to the state
treasury as
state fund.
I was therefore asked to present a beneficiary to the fund since i was
late
MR AKAY's adviser.
I therefore ask for your help to retransfer this fund into your bank
account
as to be forwarded by you to MR Nam Akay's bank here ,since there is no
record of a next of kin to the said fund .Note that every arrangement
has
been made to that effect and there is no risk involved .All i need is
your
coperation and you follow my instructions.
If you are interested to do this transaction with me ,please do call me
or
reply me email so that we proceed and conclude this transaction which
will
be for a period of 15 official working days.
I look forward to hearing from you.Please do call or reply me .
Regards,
Mr salam lompo.
Burkina Faso.
Vis hele sitatet...
Sendt fra:


Dette har ikke en jævlig dritt med meg og gjøre, hvorfor får jeg sånne mails? Har slettet de andre, men når jeg fikk den lagde jeg innlegget her. Skal bumpe tråden hvis jeg mottar flere lignende mailer. ( Noe jeg kommer til og få. )

Edit; Har hørt om spam mails, men dette... ?
Sist endret av Christian; 16. februar 2007 kl. 23:22.
Å, du får mail du ikke vil ha! Stakkars deg du er nok den første. Blokker avsender eller lag deg et filter i mailklienten din. Kan jo ikke lage tråd hver gang man får uønsket epost.
Sitat av Croyfer
Å, du får mail du ikke vil ha! Stakkars deg du er nok den første. Blokker avsender eller lag deg et filter i mailklienten din. Kan jo ikke lage tråd hver gang man får uønsket epost.
Vis hele sitatet...
Jeg laget ikke dette innlegget for og sutre over mailene, jeg kan jo alltids lage meg et et filter i mailklienten eller blokke avsender ja! Men lurer fortsatt på hvorfor jeg får sånne mailer? At noen skriver noe sånt en annen plass i verden og sender det til meg når det ikke i det hele tatt har noe med meg i det hele tatt, får meg til og undre skal jeg si deg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Som Croyfer her så subtilt insinuerte; dette er ikke så interessant. Vi vet fra før; dette er SPAM SPAM lovely SPAM, av 3. sortering. Slett den, filtrer den vekk , men IKKE, jeg gjentar IKKE post den her. Takk for oppmerksomheten.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Dette er standard textbook nigeria spam. http://potifos.com/fraud/
chouse: for hver gang du mottar den mailen, er det sikkert noen millioner andre som også har mottatt den rundt omkring i verden. slike 'svindelmail' er godt utbredt på nettet, og det eneste du kan gjøre er å blokkere og ignorere - samt å holde epostaddressen din skjult fra andre ennn de du vil skal sende deg mail.
Er nok en frauder fra Nigeria som prøver seg, ja... Jeg bruker MSN for E-Post for tiden da Outlook Express ikke er helt grei enda, så hvordan fikser jeg filter eller blokkerer slike fraudere og andre svindlere i MSN E-Posten?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bare drit å filtrere avsender. Neste gang er det ny avsender.

Einaste som funker er statistiske filter, eller å sjå etter enkelte ord i e-posten...
Trodde virkelig at de fleste skjønte hva SPAM og fraud epost var.

Hotmail har jo en ganske godt spamfilter, om jeg har forstått rett. De fleste som tilbyr gratis epost har spamfilter. Har du ditt eget domene er det ikke like sikkert at det like bra, men et tips er å logge seg på kontrollpanelet og sjekke om det er noen instillinger. Jeg har one.com og der fins det i alle fall et spamfilter, dessverre kan man ikke legge til egne instillinger på dette. Men det funker.
IKKE åpne disse mailene. Og overhodet ikke "hjelp ham med å overføre penger".
10 minutter, og du er fattig som ei kirkerotte. Bruk Gmail, så slipper du det møkket der.
Lille Nikotin: Det er ikke noe farlig å åpne de epostene, jeg har faktisk ALDRI fått problemer med å åpne en epost! Dersom du har noe mellom øra skjønner du at dette bare er tull, dersom du svarer dem vil du bare få som svar at du må overføre penger til dem som skal dekke det ene og det andre før de kan føre over penger til deg. Om ikke klokkene begynner å ringe da fortjener man faktisk å bli robba...
Velkommen til internettet.

Mitt filter er satt til å blokkere absolutt alt untatt de jeg har i min sikker-liste, så noen ganger i uken tar jeg en titt på hvilke meldinger som har blitt blokkerte, og hvis noen av dem virkelig var ment for meg, så tar jeg bare og legger dem til i sikker-listen min. (Merker meldingen og trykker 'Ikke Useriøs-Epost' hvis du har hotmail.)
Om det er seriøst eller ikke ser du egentlig med en gang du leser emnefeltet, alt fra 'Your order has been cancelled' til 'We need your help!' eller om de har UTROLIG dårlig grammatikk.
Sist endret av TanteSpiker; 17. februar 2007 kl. 14:51.
Hehe, og åpne mailene er ikke farlig, nei.. Når du sender konto opplysninger begynner det og skje ting.
Fikset meg google-mail og kommer til og gjøre sånn som du gjør Grantax.
det du evt. kunne gjort var å åpne en ny konto i en ny bank å be dem sette det inn der...
de kan vel ikke komme inn på de andre kontoene dine hvis de er i en annen bank kan de d??

men dette er hvis du da ville prøve...
å hvis du bare setter inn f.eks 100kroner på kontoen å så setter sperre på 0kr(dvs at du kan ikke ta ut mer en det er på kontoen)
så har du vel ikke så mye å tape...
å hvis da pengene skulle komme inn(noe som er så ut av det grønne usannsynligt) så kan du bare ta ut noe av det å sier de noe så er det penger du skal ha for at de hadde det på din konto
hehe

hadde vært morsomt å prøvd å gjøre det på den måten da...
de skal lissom stjele pengene dine så er det 100kroner der..
haha
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://www.freakforum.nu/galleri/sho...p?i=4107&c=500

No har den telleren passert 30k. Så get used to it Spam kommer, du har ikkje tid til å lese alt uansett

Sjå på deg sjølv som heldig sidan dette er første spamposten du får. Det blir ikkje mindre.
Sitat av amhx
det du evt. kunne gjort var å åpne en ny konto i en ny bank å be dem sette det inn der...
de kan vel ikke komme inn på de andre kontoene dine hvis de er i en annen bank kan de d??

men dette er hvis du da ville prøve...
å hvis du bare setter inn f.eks 100kroner på kontoen å så setter sperre på 0kr(dvs at du kan ikke ta ut mer en det er på kontoen)
så har du vel ikke så mye å tape...
å hvis da pengene skulle komme inn(noe som er så ut av det grønne usannsynligt) så kan du bare ta ut noe av det å sier de noe så er det penger du skal ha for at de hadde det på din konto
hehe

hadde vært morsomt å prøvd å gjøre det på den måten da...
de skal lissom stjele pengene dine så er det 100kroner der..
haha
Vis hele sitatet...
Hehe hadde ikke orket.

Sitat av vidarlo
http://www.freakforum.nu/galleri/sho...p?i=4107&c=500

No har den telleren passert 30k. Så get used to it Spam kommer, du har ikkje tid til å lese alt uansett

Sjå på deg sjølv som heldig sidan dette er første spamposten du får. Det blir ikkje mindre.
Vis hele sitatet...
Hehe, ja, spam kommer! Men hvorfor sletter du de ikke?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av chouse
Hehe, ja, spam kommer! Men hvorfor sletter du de ikke?
Vis hele sitatet...
Rein og pur latskap.
Sikkerhetsklarert
Hadde jo vært gøy og gitt han ei lekse..
Fant en gang en side med full av historier der folk kødda tilbake mot dissa Nigerianske svindlerene..

Send han en mail og la han tro at du beit på agnet hans.
Sitat av Pjukern
Hadde jo vært gøy og gitt han ei lekse..
Fant en gang en side med full av historier der folk kødda tilbake mot dissa Nigerianske svindlerene..

Send han en mail og la han tro at du beit på agnet hans.
Vis hele sitatet...
Hehe, har slettet beskjeden og husker ikke adr. Hva var det egentlig du hadde tenkt jeg kunne ha skrevet hvis jeg hadde lurt han med at jeg beit på agnet da tenkte du?
Var for sent og edite men imorgen ( Torsdag ) er det om de nigerianske svindlerne på TV2 Hjelper deg!