Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 26190
Aner ikke om dette er rett plass å plassere tråden, ettersom den ikke omhandler et rusmiddel. Valgte fremdeles å legge den her fordi "flotation tank" har en meditativ verdi i likhet med flere psykedeliske stoffer folk har en forkjærlighet for her på forumet. Om mods synes den er "malplassert" håper jeg den blir flyttet til et mer egnet sted.
Prøvde å søke rundt for å se om jeg fant en tråd som omhandlet samme emne, men fant ingen ting.

Uansett.. Dette er en ting jeg snublet over her forleden, og den fanget oppmerksomheten min ganske raskt. Selve konstruksjonen ble funnet opp på 50-60tallet en gang. "Konstruksjonen" er en lukket boks som er lyd- og lysisolert. På innsiden av boksen har man vann som inneholder store mengder av noe som kalles "epsom salt". Dette saltet gjør at du flyter. Temperaturen i vannet og inne i selve kammeret du ligger i blir varmet opp til kroppstemperatur, noe som fører til at du ikke kjenner forskjell på hvilke deler av kroppen din som er over, og hvilke deler av kroppen som er under vann.
Hele meningen med denne tanken er å frigjøre kroppen fra alle sanselige inntrykk. Man får følelsen av å være vektløs, og dette anses for å være en av de ypperste og beste måtene å slappe av på.
Det sies at hjernen bruker 90% av den kapasiteten den har til rådighet til å bearbeide alle sanselige inntrykk man får, som f.eks lyd, lys og tyngdekraft. Om man da fjerner disse "barierene" pluss at man fjerner alt annet som kan forstyrre deg, har hjernen utrolig masse spillerom til å bearbeide, kun, tankene dine.
Det sies også at man etter en times tid i denne tanken kan komme mye dypere inn i sinnet enn det en gjennomsnittsperson som har brukt årevis på å meditere kan klare. Det vil si at hvem som helst kan få dypere innsikt i hva som helst uten å måtte vie tid til hverken meditasjon eller illegale substanser(?).

Jeg har ikke testet dette enda. Men jeg skal teste det så fort som overhode mulig. Jeg vet om kun tre steder i Norge som tilbyr denne tjenesten:
http://www.flyt.net/index.htm - Bekkestua
http://www.gittebrage.no/behandling/floating.php - Stavanger
http://www.resonance.no/ - Oslo
Prisene er mellom 400 til 600 pr. time.

Er det noen her inne som har erfaringer med disse tankene? Hadde vært morsomt å hørt litt innspill fra andre om denne, tilsynelatende, fantastiske oppfinnelsen.
det hørtes ganske kult ut faktisk, men jeg får en klaus følelse når jeg tenker på å være innestengt i en mørk lydløs boks med vann.
Ettersom det først ligger i dette sub-forumet, så kan jeg jo da nevne at i filmen Altered States fra 1980 (basert på en roman av samme navn tror jeg) brukes det slike tanker sammen med psykedelisk sopp - noe de i filmen oppnådde litt vel fantastiske resultater med.

Edit:
Selv om det ekstreme resultatet denne kombinasjonen fører til i filmen bare er fiksjon, så kan det jo ligge noe i det. Og disse tankene er jo utvilsomt sikkert gode steder å meditere uansett - med eller uten psykedeliske stoffer.
Sist endret av Krakaren; 7. september 2008 kl. 18:37.
Lurer på hvordan et brygg ayahuasca og en times tid i tanken hadde gjort seg.
Hvorfor ikke bare ta opp lån på 120.000 og kjøpe en selv og leie den ut til mennesker der du bor? med Motto: "Flyt til du våkner!". 4 til 600 kroner timen for noe slikt er kriminelt dyrt, hva koster det å leie en bil til 120.000.- i disse dager?
Hvor fant du den prisen? Var det noe du fant på i farta, eller er det det det koster?
Oi. dette hørtes jo helt fantastisk ut. Skulle ønske jeg hadde mye større innsikt enn det jeg har nå i dag..
Dette her trur jeg jammen jeg skal gjøre gitt Ta en prøve runde først, og så evt. ta en mild trip på shrooms inni den GENIALT!
Skal ikke se bort ifra at jeg tar meg ei litta tur bortom Bekkestua for et prøvebad! Virker ganske så ultimat behagelig dette her altså
Er en fyr fra Norshroom som planla å starte ett slikt firma. Men veit ikke om det ble gjort.
Noen som vet noe om priser på disse tankene? Evt. hvor mye som skal til for å klare å lage en selv?
Lage en selv tror jeg blir noe avansert, da du skal ha den lydtett og kroppstemp.

Skal litt til og reprodusere hele opplevelsen rundt tror jeg.
Det høres skikkelig spennende ut, kunne tenkt meg å prøve en sånn.
Har dere ikke sett Simpsons-episoden...?
Eller House-episoden?
Sitat av fabianca
Har dere ikke sett Simpsons-episoden...?
Vis hele sitatet...
Nei..

Sitat av ProXhimo
Eller House-episoden?
Vis hele sitatet...
Nei.. Tydeligvis ikke.

Hva med å beskrive dem med et par korte settninger i stedet for å bare stille et spørsmål?
Evt. fortelle hvilken episode/sessong det er snakk om, hvis den ligger lett tilgjenelig lagret i hukommelsen deres?
Sjekk ut JoeRogan.net han lodder ut en flotation tank.Han er helt vill over det der flotation tank tingen som dere kan se på videoene der.

Edit:ble usikker på om isolation tank og flotation tank var det samme siden jeg ikke har lest alt som står her.
Sist endret av StaiN; 8. september 2008 kl. 04:22.
Sitat av StaiN
Sjekk ut JoeRogan.net han lodder ut en flotation tank.Han er helt vill over det der flotation tank tingen som dere kan se på videoene der.

Edit:ble usikker på om isolation tank og flotation tank var det samme siden jeg ikke har lest alt som står her.
Vis hele sitatet...
Den deles dessverre kun ut til folk som er bosatt i USA. Her er link til flotation tank give-awayen: http://blog.joerogan.net/archives/225 . Der står det også en tekst der han forteller om sine egne erfaringer med flotation tanken sin. Han fremstiller det som noe av det beste her i verden. Så nå er jeg ganske nysgjerrig!
Isolation tank og flotation tank er det samme
Sist endret av xtoffer; 8. september 2008 kl. 13:42.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av xtoffer
Noen som vet noe om priser på disse tankene? Evt. hvor mye som skal til for å klare å lage en selv?
Vis hele sitatet...
Det må da gå an å bruke de små grå selv da.

Det må være noe som kan holde vann, ergo er et gammelt badekar en god start.
Bygg så et slags lokk.
Evt finn en gammel tank av et slag, stor nok til å holde et menneske.
Sørg for at utslipsrøret fra tanken peker nedover, skjær på langs med vinkelsliper, skru på noen hengsler og koble på et avløpsrør, kanskje legg inn en gummikarm rundt der du kutta på både lokk og base and bob's your uncle.

Epsom salt kan man evt kjøpe her (engelsk leverandør de solger visst opp til 100kg (£85 uten m.v.a.).
Dodecha: Er badekaret du har hjemme veldig lydtett? Mitt er ikke det, så det må nok endel lydisolering til.

Plassér badekaret i et lydtett rom på en nedlagt radio/studio. Det et vel det enkleste.
Sitat av speq
Hva med å beskrive dem med et par korte settninger i stedet for å bare stille et spørsmål?
Evt. fortelle hvilken episode/sessong det er snakk om, hvis den ligger lett tilgjenelig lagret i hukommelsen deres?
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Make_Room_for_Lisa
Den handler stort sett om at Lisa får halliser inne i tanken og forstår hvorfor Homer oppfører seg som han gjør mot henne.
Sesong 10 episode 16.
Sist endret av Mith; 8. september 2008 kl. 14:52.
Jeg får ta meg en tur på Majorstua etter jobb en dag for å teste ut det greiene her. Virket jo som om det var veldig avslappende. Blir sikkert ekstra bra hvis man røyker seg en feit en før man går inn.
Lag en "Tank Rapport" da ;D
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av bobbo
Dodecha: Er badekaret du har hjemme veldig lydtett? Mitt er ikke det, så det må nok endel lydisolering til.

Plassér badekaret i et lydtett rom på en nedlagt radio/studio. Det et vel det enkleste.
Vis hele sitatet...
Her hvor jeg bor er det ganske stille, noen fester her og der i helgene, så jeg hadde ikke trengt å hatt den mer lydtett enn en vanntank allerede er.
Ja skal gjøre det men må vente i 2 uker før jeg får lønn, så kan hende det dukker opp noen andre "tank-reports" i mellomtiden da
Sitat av Dodecha
Her hvor jeg bor er det ganske stille, noen fester her og der i helgene, så jeg hadde ikke trengt å hatt den mer lydtett enn en vanntank allerede er.
Vis hele sitatet...
Tror muligens den må være lydisolert fra innsiden for og ikke reflektere lyd inni selve tanken, men det er vell ikke noe litt isolerings plater, plast og en tonn med membran kan fikse
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Må ikke vannet ha mye salt? Man skal flyte?
Går det ann å bare kaste oppi masse bord salt, for så å legge et pledd over?
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Themosthigh Vis innlegg
Må ikke vannet ha mye salt? Man skal flyte?
Går det ann å bare kaste oppi masse bord salt, for så å legge et pledd over?
Vis hele sitatet...
Les hele tråden da.

Om du vil kaste masse bordsalt oppi et badekar og legge et pledd over er det ingen som hindrer deg (ihvertfall ikke her på nFF).
Sitat av Franklin Vis innlegg
Lurer på hvordan et brygg ayahuasca og en times tid i tanken hadde gjort seg.
Vis hele sitatet...
En tank full i spy, drit og en helt sikkert vanlig ayahuascatripp utenom det
Sitat av Graapho Vis innlegg

Om du vil kaste masse bordsalt oppi et badekar og legge et pledd over er det ingen som hindrer deg (ihvertfall ikke her på nFF).
Vis hele sitatet...
hahaha ja kjør på sier jeg og!

Men ja så noen klipp og meninger og erfaringer om dette for et par år siden, og jeg syns egentlig ikke 4-600 kr timen (som dere har oppgitt her at det koster) er så dyrt for det her jeg. Tenk for eksempel hva en times massasje koster. Ingen tvil om at jeg har lyst til å prøve dette, om jeg kommer til det punktet er en annen ting, for jeg er ikke så fan av vann i ørene og får noia av å flyte. Men om jeg kommer til det punktet så skal jeg gi rapport. Tror dog ikke jeg ville fått noen dypere effekt enn avslappning på det, fordi jeg ubevisst hadde fortsatt å stressa inni der - men tror nok helt klart at de få som klarer å koble ut absolutt alt vil få noe dypere utbytte av det - og om ikke, så husker jeg jeg leste at en time i en sånn tank er som en natts dyp søvn eller noe (hvertfall mange timer)!
Sist endret av vacant; 12. august 2009 kl. 22:44.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som vet om status på steder i oslo med Floating tank ? ELLER OG er det noen som eventuelt kunne være intressert i å gjøre buisness ut av dette ? Være med og starte ett Floting sted i Norge tenkte jeg.. ?? Noen som tørr bli med ??
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det finnes en del tanker rundt forbi i Norge, men det er svært lite sammenlignet med Sverige.
Resonance i Oslo gikk konkurs, de hadde blant annet 3 tanker. Det har ikke vært mulig og oppnå kontakt med dem angående hva de skal gjøre med disse tankene.
Videre vet jeg at det finnes minst to tanker i Rogaland, begge i Stavanger området. Det skal åpnes et nytt senter i Moss området med 6 tanker om jeg ikke husker helt feil. Det finnes en tank i Tromsø.
Det finnes også flytetanker i Bergensområdet, ihvertfall tidligere.
De fleste stedene bruker lite på reklame, behovet er vanligvis ikke så stort.

For å starte med floating kreves det en viss kunnskap og det kreves kapital. En ny tank koster gjerne 150-200 000. I tillegg må rommet tanken skal stå i ha egnet innredning (dette koster fort 100 000).

For at det skal være økonomisk optimalt bør en ha minst 3 tanker, ettersom en ansatt kan drifte 3 stykker på likt. Men det er selvsagt også mulig å kombinere kun en flytetank med en annen virksomhet.

En typisk timepris på en flyt er kanskje 300-450. Dette skal dekke 1,5 time arbeid for en ansatt, driftsutgifter, leie+strøm, og nedbetaling av lån.

Ofte er det de som har minst penger som har mest utbytte av flyt, f. eks folk som går på trygd. Dette er noe jeg mener er viktig og ta i betraktning når det kommer til priser for flyt.
Er lignende sak som de bruker i serien "fringe" når de skal ha kontakt med bevisthetten.
http://www.youtube.com/watch?v=Qvb555rFkd4
Sitat av blankis Vis innlegg
Resonance i Oslo gikk konkurs
Vis hele sitatet...
Søren klype! Jeg rakk ikke teste!

Noen som vet om andre steder i Oslo-området?
Dette må prøves!
Part time ninja
locked65's Avatar
Som Frende sier så er en slik tank i bruk flere ganger i serien "Fringe". da gjerne i en mashup med diverse psykadelika.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Søren klype! Jeg rakk ikke teste!

Noen som vet om andre steder i Oslo-området?
Vis hele sitatet...
Finnes i Bærum, Mysen og Rømskog.
Jeg kjenner kun til kontaktinformasjonen for den førstnevnte:
http://www.emmagjestehus.no/page/5940/

Her anbefaler de 20 minutter i starten, personlig anbefaler jeg 60 minutter til mine klienter. I begynnelsen kan det være lurt og ta flytene på ettermiddagen/kvelden (en periode du er litt trøtt, litt lettere å slappe av da). Det er også lurt at de 3-4 første timene er innen et par uker ca.

De fleste bruker 3-5 ganger på og komme greit inn i det, men noen opplever selvsagt bra effekt etter et par ganger også.

Anbefales på det sterkeste og ha lyset i tanken slukket under hele behandlingen, og kun ha musikk for eksempel de ti første minuttene. Det er liksom sansereduksjonen som gir effektene.

Jeg vet at flere bruker tanker etter de har røykt cannabis eller inntatt psykedelisk, men utifra personlig erfaring anbefaler jeg folk og vente lengst mulig med dette. Det blir liksom som å ta heisen rett opp til en eller annen topp istedenfor og utforske hva som er i "hver etasje" på vei opp. Kommer du skikkelig inn i flyt i edru tilstand vil dette gi deg mye som person, det å holde seg i grenseland mellom bevissthet og ubevissthet opptil flere minutter er i seg selv en meget spesiell og lærerik opplevelse
Hjelp i rusmidler for og komme til andre deler av sinnet bør vurderes etter en del edru-erfaring mener jeg.
Vet dere om det finnes noen flotation tanks på Sørlandet?
Sitat av blankis Vis innlegg
Her anbefaler de 20 minutter i starten, personlig anbefaler jeg 60 minutter til mine klienter.
Vis hele sitatet...
Klienter? Hva jobber du med?
Sitat av blankis Vis innlegg
De fleste bruker 3-5 ganger på og komme greit inn i det, men noen opplever selvsagt bra effekt etter et par ganger også.
Vis hele sitatet...
Effekt? Hva slags effekt tenker du på?

Takk for info!
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Klienter? Hva jobber du med?
Vis hele sitatet...
Jeg er medeier av en tank, så jobber blant annet med denne.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Effekt? Hva slags effekt tenker du på?
Vis hele sitatet...
Når det kommer til selve effektene er disse veldig varierende.
Hentet denne listen fra floatworks.com:
“Promotes total calm & peaceful relaxation; eliminates fatigue and jet lag; improves sleep; alleviates stress (mental and physical); energises, rejuvenates and revitalises.

Stimulates left/right brain synchronisation; shifts brain waves from Beta to lower frequency Alpha, Theta and even Delta; creates mental clarity, alertness; increases creativity, problem solving; heightens visualisation; deepens meditation; expands awareness, intensifies acuteness of all the senses, accelerates learning.

Enhances hypnotherapy and self-hypnosis; increases motivation, diminishes depression, anxiety and fear; facilitates freedom from habits, phobias and addictions.

Improves athletic performance and helps prevent sports injuries, speeds healing process.
Decreases the production of Cortisol, ACTH, Lactic Acid and Adrenaline; increases production of endorphins; quickens rehabilitation and recovery; relieves pain - arthritis, migraines, injuries etc.; boosts immune function.
Improves circulation and distribution of oxygen and nutrients; reduces blood pressure, pulse, heart rate and oxygen consumption.”

Denne listen er en blanding av dokumenterte effekter, og effekter som kun brukere har gitt tilbakemelding om.

Av de godt dokumenterte effektene vil jeg nevne redusert stress, angst, depresjon og smerter. Reduksjon av kortisol og økt utslipp av endorfiner er også greit dokumentert. Vet at wikipedia rapporterer økt kreativitet, økt prestasjon i skyting og økt fokus før akademiske utfordringer. Jeg har ikke lest denne sistnevnte studien selv men tviler ikke på resultatene.

Av de effektene jeg personlig erfarer er det forbedret søvn, ro i sinnet, økt optimisme (blir rett og slett glad etter en flyt), redusert depresjon, refleksjon over eget liv, bedre kjennskap til mine egne følelser og meg selv, økt fokus på akademiske prestasjoner. Har også brukt tanken for søvn i perioder hvor jeg har kun hatt mulighet for 3-4 timer med søvn i døgnet.
Mye av dette kan selvsagt komme av andre ting, blant annet bruk av psykedelisk, men noe av det er utvilsomt fra tanken. Spesielt merker jeg en ekstrem forandring på humøret hvis jeg er i litt dårlig humør og går og legger meg i tanken. Forskjellen på før og etter flyt kan være som natt og dag da.
Fysisk sett har jeg aldri opplevd noe spesielt, men dette har nok en sammenheng med at jeg er i fysisk god form, og aldri har hatt smerter eller lignende.

Når det kommer til hva mine klienter rapporterer er dette svært variert. Det er også vanskelig og definere en typisk klient, har hatt folk fra 16-70 år og det er ca 50/50 menn og damer. Har hatt folk som ikke har jobb, og folk som har for mye jobb, folk som er rusavhengige og folk som aldri har prøvd noe.
Tilbakemeldingene har gått fra reduksjon av smerter til en ”født på ny” opplevelse.
De som bruker tanken i forbindelse med reduksjon av smerte er ofte folk som har større bivirkninger pga medisinene og derfor prøver det meste for og redusere sitt medisinforbruk. Folk som går på smertestillende fast og som ikke opplever bivirkninger ser følgelig ikke et behov for og prøve flyt.
De fleste bruker tanken i forbindelse med velvære og bare for og slappe av. Det interessante er at det er ofte disse klientene som rapporterer tilbake spennende mentale opplevelser som f. eks livlige barndomsminner. De som har ekstremt høye forventninger blir ofte litt skuffet de første gangene, men de blir positivt overrasket senere.

Personlig hadde jeg ikke store forventninger, men likevel var det ikke før 4. gangen jeg opplevde thetatilstand. Dette er når hjernen din skifter bølgelengde fra alfa/beta-bølger til thetabølger. Jeg har ikke stor erfaring med meditasjon i praksis, men jeg føler at jeg har mye mer kontroll over mitt eget sinn nå enn før jeg begynte med floating.
Jeg vet at et flytesenter i London har en avtale med noen som driver opplæring av meditasjon for munker, og ”nybegynner”-munker tar en del behandlinger i tanken for og komme lettere inn i meditasjon. Noen floating sider på nettet påstår at det kan ta mange års trening for og kunne oppnå thetatilstand ved vanlig meditasjon, og i en flytetank skjer dette etter noen få behandlinger. Tanken er kanskje et teknologisk verktøy for oss vestlige som ikke har så mye tid til å gi noe særlig oppmerksomhet til vårt eget sinn.

Jeg vil anslå at rundt 3-4 % ikke liker og flyte, resten har en positiv opplevelse uavhengig om de har hallusinert, blitt født på nytt, eller om de kun har slappet godt av.

Når det kommer til bruk av psykedelisk i tanken føler jeg at flytetanken løfter det hele til et annet nivå, og at den fungerer som en slags katalysator for de dype opplevelsene. Har tidligere nevnt at dette bør kun skje når en er godt kjent med bruk av flytetank i edru tilstand, og ikke minst har god erfaring med psykedelisk. I tanken er du jo _helt_ alene i og totalt isolert, noe som i seg selv kan være skremmende for mange selv i edru tilstand.

Flyting virker som et godt verktøy for mange, og for mye. Jeg investerte selv i en tank på bakgrunn av personlige erfaringer, og er ikke i det kun for det økonomiske, men mer fordi jeg tror andre kan nyte godt av det.
Jeg vet at flere idrettsutøvere aktivt bruker flytetanker i forbindelse med prestasjonsforbedring og reduksjon av restitusjon. Wayne Rooney har for eksempel en egen flytetank.
Jeg skal innrømme at jeg har mindre erfaring enn jeg skulle ønske, bruken virker så enormt bred, og i tillegg har jeg ingen medisinsk bakgrunn som gjør at jeg kan gå inn i dybden på faktisk hva som skjer i kroppen.
Jeg er nå i starten av et lite prosjekt hvor jeg skal se hvilke effekter tidligere rusmisbrukere får av tanken. Har hatt en klient med adhd som er tidligere rusmisbruker som ikke får utskrevet ritalin, og som har opplevd tanken som god hjelp. Har også personlig kjennskap til en annen person med adhd som har erstattet ritalin med flyt. På bakgrunn av dette så har jeg satt av dager jevnlig fremover hvor rusmisbrukere fra et lokalt rehabiliteringssenter kan komme og flyte gratis. Jeg har tro på at flytetanken kan brukes som et lite hjelpeverktøy i veien tilbake mot et mer normalt liv.
Har også planer om og lære mer om selvhypnose, som visstnok skal være veldig lett i tanken. Etter hvert når jeg får tid tenker jeg å gå i gang med flytetank som verktøy for lokale idrettsutøvere, men dette kommer ikke til og skje før om lenge, har allerede nok av andre ting som heller må prioriteres.

Føler det er greit og samle litt info så dette ble et litt langt svar, men er det flere spørsmål er jeg mer enn villig til og svare på disse =)
blankis: Kan du komme med noen kilder for alt dette? Wikipedia har få videre kildehenvisninger og jeg tar ikke «floatworks.com» som en pålitelig kilde, da vil jeg heller ha ordentlige forskningsresultater. Er noen av disse effektene blitt bevist? Vil jeg, som stiller meg kritisk til hele greien få en slik spesiell, «rensende» opplevelse, eller er ikke alle disse effektene et resultat av placebo?
Sitat av exocytose Vis innlegg
blankis: Kan du komme med noen kilder for alt dette? Wikipedia har få videre kildehenvisninger og jeg tar ikke «floatworks.com» som en pålitelig kilde, da vil jeg heller ha ordentlige forskningsresultater. Er noen av disse effektene blitt bevist? Vil jeg, som stiller meg kritisk til hele greien få en slik spesiell, «rensende» opplevelse, eller er ikke alle disse effektene et resultat av placebo?
Vis hele sitatet...
Den listen med effekter jeg postet i sist post var som sagt en liste med effekter som også kun var rapportert av brukere og alt har ikke blitt dokumentert vitenskapelig, men en god del. Alt er følgelig ikke placebo.

Om du personlig får en ”rensende” opplevelse kan jeg ikke si noe om. Jeg håper ikke jeg fremstilte floating som svar på alle personlige problemer i forrige post. Det har et potensial, og det kan brukes som et verktøy. Noen opplever selvsagt bare en god avslapning mens andre kommer med ”historier” om hva de føler de har opplevd. Av lokal markedsføring markedsfører jeg det som et velvære tilbud men også som et behandlingstilbud i forbindelse med stress, smerte, depresjon og angst da det er dette som er greit dokumentert. Jeg er åpen for de som opplever positive effekter utenfor dette, men det er ikke dette jeg markedsfører eller forventer for alle.

Jeg har hovedsakelig forholdt meg til boken the Book of Floating av Michael Hutchison, men det finnes også noe på nett. Følgende linker oppsummerer en del om forskningen som har blitt gjort, og det finnes også linker til abstracts fra databaser:
http://hailthefloaters.pbworks.com/FloatResearch
http://hailthefloaters.pbworks.com/FirstRound
http://hailthefloaters.pbworks.com/RecentPubMed
http://www.floatfinder.com/index.php...d=17&Itemid=49
http://floatforhealth.net/

Skal du søke i databaser er det lurt og søke på restricted environmental stimulation.
Jeg har forresten en eldre versjon av Book of Floating på PDF, kan fås via PM.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
gammel tråd, men uansett: Noen som vet om det finnes en tank i oslo området ? Har veldig lyst til å prøve. Hva blir eventuelt det nærmeste?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg skal prøve dette senere i dag, så jeg røsker litt opp i tråden igjen.

Har funnet et sted som ligger i Sanvika.
http://www.emmagjestehus.no

Hvis opplevelsen er interessant skriver jeg kanskje en liten rapport.
▼ ... noen uker senere ... ▼
hvordan var det?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Alkoholisert gamer
Sitat av harald25 Vis innlegg
Jeg skal prøve dette senere i dag, så jeg røsker litt opp i tråden igjen.

Har funnet et sted som ligger i Sanvika.
http://www.emmagjestehus.no

Hvis opplevelsen er interessant skriver jeg kanskje en liten rapport.
Vis hele sitatet...
Kan du skrive om hvordan det var? Og prisen det lå på der?

Hvis noen andre har prøvd, gjerne skriv om hvordan det var
vil veldig gjerne høre hvordan det var selv, har hørt på Joe Rogan snakke mye om dette og virker som en skikkelig syk opplevelse
Klipp og lim fra en annen tråd her på forumet: (http://freak.no/forum/showthread.php...91#post2291691)

Sitat av harald25
Kan absolutt anbefale alle å prøve floating.
Men jeg vil også anbefale å gjøre det helt edru noen ganger før man tenker på å spise sopp/cannabis/2c-x/blablabla.

Jeg har vært på Emma Sansehus to ganger og "flytt" (http://www.emmagjestehus.no/page/5940/).
Første gangen brukte jeg litt tid på å venne meg til å ligge å flyte.
Jeg klarte derfor ikke å slappe av 100% før etter en liten stund.
Andre gangen derimot var det mye enklere.
For meg opplevdes det som å slappe av ordentlig før første gang noen sinne.
Det føltes som om jeg vanligvis aldri klarer å slappe av i hele kroppen (selv ikke når jeg legger meg for å sove), men i flytetanken får man null/minimalt med input, og man kan derfor slappe av i hele kroppen.

Det minnet veldig om det enorme roen jeg får etter å ha gjort yoga.
Tid blir meningsløst, for man har ingen måte å måle tid på når man ligger totalt vektløs i fullstendig stillhet og mørke.
Det er i grunn en slags trip. Har du mye kjipe tanker i hodet når du legger deg i tanken kommer du garantert til å tenke på dem. Tenke er jo tross alt det eneste man kan gjøre inni der :P
Men klarer man å la tankene flyte forbi uforstyrret ("turn off your mind, relax, and float down stream") så kan jeg nesten garantere tidenes avslappning.
Jeg følte meg superutvilt og klar for å møte verden etter begge gangene mine.

Kort oppsummert:
Prøv det! Det er definitivt verdt tid og penger!

PS: Et tips. Ikke forvent ditt og datt hvis du bestemmer deg for å prøve. Prøv heller for å finne ut hvordan det er =)
Vis hele sitatet...
Det er såpass lenge siden jeg gjorde dette nå at noen mer detaljert rapport kan jeg ikke gi.
Prisen husker jeg ikke i farta, men tror det lå på 700-800kr for tre ganger.

Go try it! =)
Sist endret av harald25; 11. oktober 2011 kl. 17:36. Grunn: Mer info
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har ligget i den tanken på Emma Sansehus i Sandvika tilsammen fire ganger nå og det gjør seg virkelig, syns jeg. Har møtt opp der fyllesyk og sovnet i den, som selvfølgelig er jævlig waste. Men har hatt flere meget avslappende og givende sesjoner der. Tanken har et svært potensiale for psykonauter. Øv deg opp til å forsvinne så kan du dykke dypt i psyken der inne.

Det burde selvsagt krydd av slike tanker overalt da det er en høyst genial ting. Overrasket over hvor lite utbredt det er. Betalte 1500,- for et klippekort med seks timer.
Noen som vet om det finnes noe tilbud i Trondheim?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Finnes det noen tanker i Bergensområdet?