Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 4449
Hei, lurer på hvilken AD/HD medesin som utgir best rus?
Vet at Ritalin er ganske likt Amfetamin og kan gi en ganske chilla rus, men hva med feks Concerta, Strattera, Medeva, Dexedrin og Racemisk amfetamin ?
Noen av desse medesinene som er farlige for ett helt normalt menneske ?
Beklager visst jeg bommet på noen av medisinene, kom også gjerne med flere du vet har god rus.
Concerta er det samme som ritalin bare at det er i depotform
Trådstarter
20 0
Sitat av noy Vis innlegg
Concerta er det samme som ritalin bare at det er i depotform
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev, beklager visst jeg bommer, har veldig lite peiling på dette.
Øh, hva er egentlig grunnen til at du ønsker mer "peiling" på dette

Eksempelvis, hvis du har ganske liten peiling på dette fra før kan det hende - hvis jeg skulle glorifisert et eller flere av disse medikamentene over den andre - det ville vært det samme som oppfordring til rus, hvilke aldri ville vært min intensjon. Som temmelig aktiv medlem i undergrunnsforumet for rusmidler ønsker jeg selvfølgelig å ivareta forumets regler som strengt tar avstand fra oppfordring til bruk av rusmidler. No offence ...
Sist endret av noy; 27. juli 2011 kl. 13:19.
Sitat av noy Vis innlegg
Øh, hva er egentlig grunnen til at du ønsker mer "peiling" på dette

Eksempelvis, hvis du har ganske liten peiling på dette fra før kan det hende - hvis jeg skulle glorifisert et eller flere av disse medikamentene over den andre - det ville vært det samme som oppfordring til rus, hvilke aldri ville vært min intensjon. Som temmelig aktiv medlem i undergrunnsforumet for rusmidler ønsker jeg selvfølgelig å ivareta forumets regler som strengt tar avstand fra oppfordring til bruk av rusmidler. No offence ...
Vis hele sitatet...
Det er langt ifra oppfordring å gi fakta om hvilke medikament som er tryggest/best å ruse seg på, det er på grunn av holdninger som dine at mange går på en smell. Informasjon, informasjon, informasjon!
Ja vel, og fakta her blir ...?
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av ichebra Vis innlegg
Hei, lurer på hvilken AD/HD medesin som utgir best rus?
Vet at Ritalin er ganske likt Amfetamin og kan gi en ganske chilla rus, men hva med feks Concerta, Strattera, Medeva, Dexedrin og Racemisk amfetamin ?
Noen av desse medesinene som er farlige for ett helt normalt menneske ?
Beklager visst jeg bommet på noen av medisinene, kom også gjerne med flere du vet har god rus.
Vis hele sitatet...
Har du noen erfaring ved bruk av slike medikamenter og amfetamin generelt? Hvis ikke, styr unna. Ikke noe å ruse seg på.

PS: Feil forum.
Sist endret av Mexxy; 27. juli 2011 kl. 13:33.
@ flexx

Tro meg, jeg er ikke den som ikke deler informasjon jeg ikke selv anser som skadelig for andre (eller meg selv) og jeg har veldig liberale holdninger men jeg har også veldig klare grenser og det er at jeg i utgangspunktet oppfordrer ingen til å begynne å ruse seg. Om de gjør det eller ei får være deres sak, men her skulle jeg gjerne hatt litt mer informasjon enn bare en eller annen som har lyst til å vite "hva som gir best rus" av samme kategori legemidler (med visse unntak) ...

Vel, siden du ikke har svart meg ennå så tipper jeg du ble svar skyldig om du forsøkte å finne ut av hva som gir best rus av ritalin, (ritalin), Strattera (unntaket), amfetamin, amfetamin, amfetamin. Hvilken fakta skal du kunne gi her?
Sist endret av noy; 27. juli 2011 kl. 13:34.
Sitat av noy Vis innlegg
@ flexx

Tro meg, jeg er ikke den som ikke deler informasjon jeg ikke selv anser som skadelig for andre (eller meg selv) og jeg har veldig liberale holdninger men jeg har også veldig klare grenser og det er at jeg i utgangspunktet oppfordrer ingen til å begynne å ruse seg. Om de gjør det eller ei får være deres sak, men her skulle jeg gjerne hatt litt mer informasjon enn bare en eller annen som har lyst til å vite "hva som gir best rus" av samme kategori legemidler (med visse unntak) ...
Vis hele sitatet...
Er helt enig i at man ikke bør oppfordre til det, og som du sier burde han kanskje gi litt mer informasjon om hva han prøver å få ut av det. Det jeg prøver å si er at om du sitter inne med informasjon som gjør at han gjør et bedre valg (eller dropper det) så er det gull verdt om du deler dette. Personlig har jeg ingen erfaring med rus på ADHD medisiner og kan ikke hjelpe.
Får en fin rus av ritalin. Men hangoveren er jævlig.
Jeg er enig med deg flexx, men tilsvarende har jeg lang erfaring med bruk av sentralstimulerende midler og merket meg umiddelbart noen småting ved posten hans jeg stusset veldig over og det skal selvsagt ikke gå ut over deg flexx. Verre er det vel hvis -jeg- som selverklært erfaren med slike stimulanter ikke hadde stusset over den merkelige forespørselen, så det var ikke generelt "holdningen" min som skulle misforstås men rusforumets regler som skulle understrekes jeg ville frem til. No offence, man
Til ichebra: Bruk søkefunksjonen, så finner du masse om akkuratt det du lurer på!
Ritalin/Concerta/?Medeva? = Metylfenidat

Klart ruspotensiale, men sjøl føler jeg at det blir veldig zombie og ikke særlig godt. Noen mener det er ganske bra.

Strattera = Atomoksetin

Ikke ruspotensiale.

Dexedrin/Racemisk amfetamin = Amfetamin

Åpenbart ruspotensiale.
Sist endret av Stratops; 27. juli 2011 kl. 14:22.
Jeg har bare brukt det ved et par anledninger, og da kun for å skjerpe nervene ved eksamenslesing. Jeg vil si det fungerte (men jeg lurer på om jeg har ADHD...så det er kanskje ikke så rart...), jeg ble veldig fokusert og EKSTREMT arbeidsom over en lengre tidsperiode. Når jeg ellers leser, brytes jeg av jevnlig ved å se på forstyrrelser, på nett eller andre steder der jeg er. Jeg har som sagt bare gjort dette et fåtalls ganger, og kun i veldig små mengder. Har aldri brukt det som partydop, men for å få en skikkelig rus, antar jeg du må ta veldig mange på en gang. Tror det skal mye til å overdosere sånn at det blir farlig, men det virker for meg som en mindre behagelig rus. Dessuten kan det bli vanskelig å få sove etterpå...Men da kan man vel alltid røyke seg ned...
Synes ritalin gir best rus, men annbefaler det ikke i det heletatt.

Tar du det oralt kan du ta opptil 2000mg stk før det er fare for overdose og I.V ca 200mg
Jeg selv har opplevd OD på 240mg I.V. Værste jeg har opplevd i mitt liv
I tilegg har jeg opplevd mye psykiske plager med misbruk av ritalin.


Ritalin er faktisk best når man tar små doser. 10-20mg på store doser blir du mer zombie-aktig.
Vær forberet på creving etter bruk. Jo fler omganger du tar jo verre blir nedturen.
Jeg har adhd . Brukte hurtigvirkende ritalin fra jeg var ca. 5-6 år til jeg var 14-15 år . Er nå 23 år. Har i ettertid prøvd ritalin depot tabletter men likte dem ikke . Lurer på hvordan jeg skal overbevise legen min til å søke om andre alternativer ? Disse som ikke markedsføres i Norge ? Dexamin , Metamina etc.
Sist endret av Souron; 28. juli 2011 kl. 21:03.
Trådstarter
20 0
Skal ærlig innrømme at intensjonen med posten var og finne ut hvilken av desse medikamentene som gidde best rus.
Jeg vet ikke om dette strider mot reglene til freak eller hva de gjør, men er vertfall ærlig da ;p
Håpte og ta det litt videre til ''skrekk historier, effekter & nedsig'' med deg og, men tror jeg lar det ligge i og med at stemningen var ganske dårlig der oppe.
Sitat av Souron Vis innlegg
Jeg har adhd . Brukte hurtigvirkende ritalin fra jeg var ca. 5-6 år til jeg var 14-15 år . Er nå 23 år. Har i ettertid prøvd ritalin depot tabletter men likte dem ikke . Lurer på hvordan jeg skal overbevise legen min til å søke om andre alternativer ? Disse som ikke markedsføres i Norge ? Dexamin , Metamina etc.
Vis hele sitatet...
Hva med å konsultere en annen lege hvis du mistenker at legen din vil steile om du ber om å prøve ut nye preperater. Nå kan det kanskje være vanskelig med Dexamin her i Norge men Racemisk Amfetamin skulle være oppnåelig når du har brukt ritalin i så mange år. Tror det er mange som reagerer på enkelte bivirkninger med ritalin med årene. Dessuten er samtidig bruk av alkohol og ritalin ikke å anbefale. Blir litt lik kokaetylen. Kan tenke meg at du kanskje kan bygge en eller annen unnskyldning ut av den sammenhengen, si du opplever rare bieffekter av ritalin når du drikker med venner elns. Jeg vet ikke, men det går jo an å forsøke

(Men husk å steil no jævlig hvis legen din anbefaler å forsøke Strattera i stedet, det er jo motsatt av hva du opprinnelig forsøkte å oppnå )

Sitat av ichebra Vis innlegg
Skal ærlig innrømme at intensjonen med posten var og finne ut hvilken av desse medikamentene som gidde best rus.
Jeg vet ikke om dette strider mot reglene til freak eller hva de gjør, men er vertfall ærlig da ;p
Håpte og ta det litt videre til ''skrekk historier, effekter & nedsig'' med deg og, men tror jeg lar det ligge i og med at stemningen var ganske dårlig der oppe.
Vis hele sitatet...
Fint du er ærlig ichebra men i rusmiljøet er det faktisk kun en tanke som dukker frem om folk som lurer på hvilke adhd-medisin som er best å ruse seg på og det er at dette er ikke gamle pjokken/jenta
Trådstarter
20 0
Sitat av noy Vis innlegg
Fint du er ærlig ichebra men i rusmiljøet er det faktisk kun en tanke som dukker frem om folk som lurer på hvilke adhd-medisin som er best å ruse seg på og det er at dette er ikke gamle pjokken/jenta
Vis hele sitatet...
Det er trolig fordi folk starter med mindre farlige stoffer og jobber seg opp mot det værre.
I mitt tilfelle stoppet det med hasj.
Hehe, nei ichebra, det er ikke derfor vi tenker sånn ...
Trådstarter
20 0
Hvorfor tenker du sånn i dette tilfelle da ?
Mest av erfaring
Trådstarter
20 0
Dårlig svar.
Og for og si det sånn, hadde jeg postet en historie der jeg tok heroin, hadde du tenkt det samme da ? neppe.
Hvorfor er det et dårlig svar? Hvor stor markedsverdi er det på ad/hd medisin, selv dexedrin og racemisk amfetamin? Og nå postet du ikke en post med en historie der du tok heroin, så hold deg til en post om gangen. Erfaringsmessig i "speed-miljøet" er ad/hd medisin hva kidza ruser seg på - hvorfor er det et dårlig svar??
Trådstarter
20 0
Og svare : ''Av erfaring'' når jeg spør hvorfor du ikke tror jeg er store pjokken er et dårlig svar, hadde du derimot bere svart : ''ad/hd medesin er hva kidsa normalt sett ruser seg på i speed miljøet'' med en gang hadde det ikke det.
Øh, hva er forskjellen? Nå har jeg ikke sagt at i "speed miljøet" er ad/hd medisin hva kidza mest ruser seg på, la meg ordlegge meg slik da:

Alle i rusmiljøet har en eller annen form for erfaring før de entrer dette miljøet!
Men alle i rusmiljøet erfarer ikke å ruse seg på ad/hd medisin før de entrer rusmiljøet!
Jeg erfarte å ruse meg på ad/hd medisin før jeg entret rusmiljøet!
Andre i rusmiljøet har også samme erfaring!

Ergo, av erfaring!
Sist endret av noy; 29. juli 2011 kl. 13:08.
Trådstarter
20 0
Hvorfor sa du ikke bere det med en gang er det jeg prøver og få frem...!
Jeg gjorde jo det - mest av erfaring skrev jeg jo! Men det er veldig vanskelig å få noen som tydeligvis er langt unna dette miljøet til å forstå noe så simpelt svar som det, enten fordi de vrir og vender på svaret og ser for seg helt andre mer kompliserte løsninger enn hva det egentlig er eller fordi det viser seg å være et faktum - at det faktisk er en veldig ung person jeg diskuterer med nå!

Flere alternativer ser jeg på som lite sannsynlig ...
Svaret på spørsmålet er ritalin. De andre medikamentene egner seg ikke særlig.
Men, i rusmiljøer blir dette sett på som "søpledop". Grunnet alle bakdelene ved stoffet. Den mest effektive måten å ta de på, er å knuse de for så å snorte de. 20-30 mg er nok for å oppnå rus. Ritalin er syntetisk fremstilt amfetaminderivat. Og som navnet ditt sier, ikkjebra

Sitat av noy Vis innlegg
Øh, hva er forskjellen? Nå har jeg ikke sagt at i "speed miljøet" er ad/hd medisin hva kidza mest ruser seg på, la meg ordlegge meg slik da:

Alle i rusmiljøet har en eller annen form for erfaring før de entrer dette miljøet!
Men alle i rusmiljøet erfarer ikke å ruse seg på ad/hd medisin før de entrer rusmiljøet!
Jeg erfarte å ruse meg på ad/hd medisin før jeg entret rusmiljøet!
Andre i rusmiljøet har også samme erfaring!

Ergo, av erfaring!
Vis hele sitatet...
Vet det er "off topic" Men, er det lov å spørre hva du ruser deg på, eller kanskje hva du har ruset deg på? ( vi sit i samma båt)
Hva jeg har ruset meg på er sentralstimulerende. For tiden er jeg rusfri og ser heller ikke vitsen med å ruse meg på det med det første heller. Ellers er jeg fra rave generasjonen og det var særdeles mer enn sentralstimulerende som fløt på den tiden ...
ichebra, og andre som leser som evt. er under 17år: drit i dop kids! finn på noe annet - morsomt - i stedet! mye annet som gir awesome "rus".

etter å ha jobbet frivillig med unge som har drevet/driver med pillemisbruk og narkotika (regner btw ikke cannabis med som narkotika her) så må jeg si at det ikke er noe å anbefale. jeg mener ikke på at man må bli a4 og spille fotball og bli med i speidern. men finne noe som gir deg en grunn til å gidde. en grunn til å komme deg ut av huset hver dag. jeg havna i et dårlig miljø, men en dag så innså jeg at det gav meg kun en falsk glede i livet mitt. fotball og 4H var liksom ikke greia mi. men. jeg likte å fiske som kid av en eller annen gunn. "lånte" (les lånestjal) en liten robåt, tok med meg mat og fiskestang og var ute i flere timer. etterhvert oppdaget jeg at det eldre paret som eide båten visste at jeg tok den. men de lot meg holde på. da jeg vokste litt til, la jeg igjen et brev og takket dem. kjøpte også nye livredningsvester. (de la ut en til meg, som var veldig sliten og gammel)

uansett. mitt poeng er bare at det er virkelig ikke så kult med dop og falsk "rus". og dette ble kanskje en sånn "jeg er så voksen og erfaren at jeg vet alt og du bør høre på meg"- innlegg. du gjør hva søren du vil, men pass på å oppdage hva som virkelig gjør deg lykkelig og awesome.
Sist endret av Lily Bowen; 29. juli 2011 kl. 13:30.
Aa, jeg skjønner. Ja, var tøffe tak i de miljøene der. Selv er jeg fra biker miljøet fra samme tid omtrent, og da vet du vel hva det gikk i.

Sitat av Vaultboy Vis innlegg
ichebra, og andre som leser som evt. er under 17år: drit i dop kids! finn på noe annet - morsomt - i stedet! mye annet som gir awesome "rus".

etter å ha jobbet frivillig med unge som har drevet/driver med pillemisbruk og narkotika (regner btw ikke cannabis med som narkotika her) så må jeg si at det ikke er noe å anbefale. jeg mener ikke på at man må bli a4 og spille fotball og bli med i speidern. men finne noe som gir deg en grunn til å gidde. en grunn til å komme deg ut av huset hver dag. jeg havna i et dårlig miljø, men en dag så innså jeg at det gav meg kun en falsk glede i livet mitt. fotball og 4H var liksom ikke greia mi. men. jeg likte å fiske som kid av en eller annen gunn. "lånte" (les lånestjal) en liten robåt, tok med meg mat og fiskestang og var ute i flere timer. etterhvert oppdaget jeg at det eldre paret som eide båten visste at jeg tok den. men de lot meg holde på. da jeg vokste litt til, la jeg igjen et brev og takket dem. kjøpte også nye livredningsvester. (de la ut en til meg, som var veldig sliten og gammel)

uansett. mitt poeng er bare at det er virkelig ikke så kult med dop og falsk "rus". og dette ble kanskje en sånn "jeg er så voksen og erfaren at jeg vet alt og du bør høre på meg"- innlegg. du gjør hva søren du vil, men pass på å oppdage hva som virkelig gjør deg lykkelig og awesome.
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg ! Mitt inlegg har jeg skrevet fordi jeg har sett altfor mange kids dø, fordi de trodde man skulle drikke et halvt glass GHB. Noen ganger kan info være stygt, men nødvendig.
Kan nok tenke meg det
Sitat av Vaultboy Vis innlegg
ichebra, og andre som leser som evt. er under 17år: drit i dop kids! finn på noe annet - morsomt - i stedet! mye annet som gir awesome "rus".

etter å ha jobbet frivillig med unge som har drevet/driver med pillemisbruk og narkotika (regner btw ikke cannabis med som narkotika her) så må jeg si at det ikke er noe å anbefale. jeg mener ikke på at man må bli a4 og spille fotball og bli med i speidern. men finne noe som gir deg en grunn til å gidde. en grunn til å komme deg ut av huset hver dag. jeg havna i et dårlig miljø, men en dag så innså jeg at det gav meg kun en falsk glede i livet mitt. fotball og 4H var liksom ikke greia mi. men. jeg likte å fiske som kid av en eller annen gunn. "lånte" (les lånestjal) en liten robåt, tok med meg mat og fiskestang og var ute i flere timer. etterhvert oppdaget jeg at det eldre paret som eide båten visste at jeg tok den. men de lot meg holde på. da jeg vokste litt til, la jeg igjen et brev og takket dem. kjøpte også nye livredningsvester. (de la ut en til meg, som var veldig sliten og gammel)

uansett. mitt poeng er bare at det er virkelig ikke så kult med dop og falsk "rus". og dette ble kanskje en sånn "jeg er så voksen og erfaren at jeg vet alt og du bør høre på meg"- innlegg. du gjør hva søren du vil, men pass på å oppdage hva som virkelig gjør deg lykkelig og awesome.
Vis hele sitatet...
Er helt enig med deg. Rus for å bli lykkelig er ikke bra, men nysgjerrigheten er ofte så sterk at man prøver.

Det er mye man skal holde seg langt unna, men det finnes veldig mange ulovlige rusmiddler som kan gi deg gode opplevelser og minner som varer livet ut. (ikke at jeg tenker på amfetaminer da.) - såklart kan du få uttallige dårlige også. Men å prøve nye ting og utforske litt vil jeg ikke si er skadelig. - alt med måte!