Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 5132
Heisann Freak's!

Det er mange som har tenkt på å kjøpe nye headset. Jeg skal selv kjøpe nye ettersom mine Koss headset som fulgte med mobilen ble ødelagt i ledningen.
Ganske lett å ødelegge disse Koss headsettene, så hold unna Koss.

Jeg har tenkt at vi kan dele erfaringer med hvilke headset som er best, ettersom brukere legger ut hva de har lyst på.

Du må ha med:

- Budsjett

- Bruk

- Trådløs / Kabel


Ta også med mer om du trenger det.

Håper vi slipper mange Nye Headset-tråder nå.

Da kan jo jeg begynne.

Budsjett: 500,-

Bruk: Gaming, skal ha Mic.

Trådløs / Kabel: Kabel

Har tenkt litt på denne, men fortsatt usikker. Noen som syntes
den ser bra ut eller har noen gode erfaringer med den?
Sitat av wores Vis innlegg
Heisann Freak's!
Da kan jo jeg begynne.

Budsjett: 500,-

Bruk: Gaming, skal ha Mic.

Trådløs / Kabel: Kabel

Har tenkt litt på denne, men fortsatt usikker. Noen som syntes
den ser bra ut eller har noen gode erfaringer med den?
Vis hele sitatet...
Vent til Komplett har tilbud på Siberia v2 igjen. Kjøpte et selv for noen dager siden, angrer ikke et sekund! Utrolig behagelig og god lydkvalitet.

Kan også anbefale Razer Carcharias (Genial ledning, VELDIG lett og behagelig og god lydkvalitet. Dog litt klompette mikrofon. Men vil fraråde deg Corsair Vengeance (Vondt å ha på, klumpete og OK lyd)
Jeg bruker et Tt eSport headset (gaming) dette er en anbefaling til de der ute som ikke vil bruke for mye på et headset og som vil ha et rimelig headset til gaming.

Link: http://cdon.no/elektronikk/tt_esport...black-15564494

Pris: 299 + frakt

Ikke bli obs pga av prisen. Er et bra headset. Bruker det til cs 1.6 der lyd er viktig. Lyden er god, eneste minuset er at micen kan bli litt lav, altså folk på skype osv vil klage på at de ikke hører deg hele tiden.

Alt i alt et veldig bra headset

PS: Ledningen er veldig lang, så jeg opplever at jeg ofte har ledningen under hjula på stolen, så pass på at ledningen ligger på borde eller at den ikke blir knekt...
Artig at dere tror at denne kommer til å bli brukt i mer enn en uke.
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Artig at dere tror at denne kommer til å bli brukt i mer enn en uke.
Vis hele sitatet...
haha, tenkte det samme selv dette har blitt prøvd mange ganger (alle har dødd ut etter noen dager)
Budsjett: 3000,-

Bruk: Musikk/Jobb/Redigering.

Trådløs / Kabel: Kabel


Trenger et headset med mye trøkk, bra god, god kvalitet. Skal også brukes på interail nedover Europa i 3 uker, så litt kvalitet er en fordel.

Sett på Beats by Dr. Dre. Studio - Anbefalt? =)
Sitat av Videx Vis innlegg
Budsjett: 3000,-

Bruk: Musikk/Jobb/Redigering.

Trådløs / Kabel: Kabel


Trenger et headset med mye trøkk, bra god, god kvalitet. Skal også brukes på interail nedover Europa i 3 uker, så litt kvalitet er en fordel.

Sett på Beats by Dr. Dre. Studio - Anbefalt? =)
Vis hele sitatet...
Ikke kjøp Beats hvis du vil ha god lydkvalitet! Mange synes sikkert de er råstilige bare fordi de er Beats, men kvalitetsmessig er de noe herk. Hvis du har et budsjett på 3000, har du mulighet til å skaffe top-notch utstyr fra seriøse produsenter. Bør sjekke ut f.eks. Bose.
Trådstarter
37 0
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Vent til Komplett har tilbud på Siberia v2 igjen. Kjøpte et selv for noen dager siden, angrer ikke et sekund! Utrolig behagelig og god lydkvalitet.

Kan også anbefale Razer Carcharias (Genial ledning, VELDIG lett og behagelig og god lydkvalitet. Dog litt klompette mikrofon. Men vil fraråde deg Corsair Vengeance (Vondt å ha på, klumpete og OK lyd)
Vis hele sitatet...
Utrolig mange forskjellige Siberia v2.. Link?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sony MDR-XB700

http://store.sony.com/webapp/wcs/sto...umber=MDRXB700

- Budsjett Hvem bryr seg om hva det koster! Komfort for alle penga!, kostet vel 900 når jeg kjøpte de, men de er utgående modell nå og blir byttet ut av XB1000 så de ligger rundt 5-700ish

- Bruk Hjemmekontor \ handsfree \ musikk mens jeg jobber i felten.

- Trådløs / Kabel Kabel

Disse får seks atx-er up!
Prachtsteak
Splittr's Avatar
- 1000 kr

- Drive gatelangs med musikk på øret (HipHop, Disco, House og litt jazz chillz)

- Enten kabel eller ledning, samma det.
Sitat av wores Vis innlegg
Utrolig mange forskjellige Siberia v2.. Link?
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751338
Jeg leter etter et nytt gaming headsett.
Vil bruke ca 500kr, men kan gå opp i pris hvis det er verdt det.
Skal brukes til gaming, så jeg vil ha god surround, helst 7.1
Det trenger ikke mic.
Og kabel eller trådløst spiller ingen rolle så lenge lyd kvaliteten er god.
Trådstarter
37 0
Tidligere i tråden er det jo G35, som er litt over skjema, men noen av anmeldelsene er dårlige, hvor det står at de ikke tåler noe. Han ene mistet det fra en halv meter og den ene øreklokken falt av. Så har lagt vekk det valget. Så har du jo det til GreenRay, men den har ikke surround. Og så har du jo denne, som har blitt anbefalt i en annen tråd. Har surround sound 7.1 og passer dine behov godt. Leiter selv men aner ikke.

Noen tilbake meldinger på disse hodetelefonene folkens?
Sitat av iColdman Vis innlegg
Jeg leter etter et nytt gaming headsett.
Vil bruke ca 500kr, men kan gå opp i pris hvis det er verdt det.
Skal brukes til gaming, så jeg vil ha god surround, helst 7.1
Det trenger ikke mic.
Og kabel eller trådløst spiller ingen rolle så lenge lyd kvaliteten er god.
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=502928#extra Over budsjettet, og det er det samme som det andre (Siberia V2 Black/Gold) tror jeg. Litt usikker, men det er det du skal ha med surroundsound 7.1.
Trådstarter
37 0
OK

Det står mellom disse, dere velger.

Logitech G35 / Razer Carcharias / SteelSeries Siberia V2 USB (Black) / SteelSeries Siberia v2 Black/Gold

Hvem er best?
Sitat av Dengo Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=502928#extra Over budsjettet, og det er det samme som det andre (Siberia V2 Black/Gold) tror jeg. Litt usikker, men det er det du skal ha med surroundsound 7.1.
Vis hele sitatet...
Ville heller ha gått for 2.1, har bare dårlig erfaring med 7.1 og 5.1 surround.

Sitat av wores Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hadde jeg vært deg ville jeg ha valgt Siberia v2 Black/Gold. Det har god lyd, er lett og du kan sitte lenge med det. Det har også en genial funksjon som tilpasser headsettet slik at det passer hode ditt (endrer størrelsen på det)

Hvis du ikke liker det, gå for Razer Cahcharias, god lyd, VELDIG behagelig og genial ledning (den krøller seg ikke). Problemet med dette er at det har litt dårlig byggekvalitet og stor mikrofon.

G35 er veldig stort og klumpete. Lyden er ganske god, men i forhold til prisen synes jeg ikke det er verdt det. Synes heller ikke surrounden funker særlig bra. Et pluss er at det stenger støy ute (Veldig kjekt på TG )

Siberia v2, USB har jeg ikke prøvd. Regner med det er ganske behagelig, og god lyd. Men har fortsatt ikke troen på surround ennå.

Har prøvd diverse headsett oppgjennom tidene, og har ennå ikke funnet et med god surround (kjøpte et Vengeance 1500 før TG, solgte det for en uke siden, det var ikke vert pengene. Stort, tungt og dårlig surround)
Sitat av Videx Vis innlegg
Budsjett: 3000,-

Bruk: Musikk/Jobb/Redigering.

Trådløs / Kabel: Kabel


Trenger et headset med mye trøkk, bra god, god kvalitet. Skal også brukes på interail nedover Europa i 3 uker, så litt kvalitet er en fordel.

Sett på Beats by Dr. Dre. Studio - Anbefalt? =)
Vis hele sitatet...
Har dette selv:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=499134
Under ditt budsjett, men så absolutt et utrolig bra headset.

Om du skal bruke det i lag med noe portabelt og ikke et lydkort så vurder kanskje 32Ohm versjonen (Som jeg nå ikke fant på komplett, men finner det sikkert en eller annen plass.)

Angående 'trøkk' så vil du ikke akkurat få smerter i hodet av vibrering fra DT770 men du kan så absolutt kjenne bassen med litt volum. Og bedre lydkvalitet tror jeg aldri jeg har hørt.
Klarer ikke bestemme meg om jeg skal ta:
G930, 861,-
eller
corsair vengeance 1500, til 434,-

Komfort har mye å si, og lydkvalitet er også viktig. Mic bryr jeg meg ikke så mye om

kan noen hjelpe meg? Må bestemme meg innen midnatt
G930 tror jeg er best for deg. Corsair sucks
Hvor har du funnnet G930 til 800,-? Vurderer å bytte ut G35-headsettet mitt med trådløst, siden jeg snart skal kjøpe iMac, hvor alt er trådløst, men vil ikke kvitte meg helt med G35, så da er G930 nest beste.
Fornøyd med g35?
Cdon har 25% på gaming utstyr fram til midnatt

hmm er veldig usikker, hører mange anbefaler logitech sitt.. Har bare såvidt prøvd g35 men mente det var litt ukomfortabelt å ha på seg.
Siberia V2 Black/Gold fra komplett anbefAles. Er på tilbud
Fikk prøvd g35 nå, syns de presser for mye på ørene, blir som å ha på seg øreklokker. Blir et trykk inne i headsettet hvis du forstår...

Sibera har vel ikke surround, som er noe jeg kunne tenkt meg.
Hva har du kjøpt? Fikk du kjøpt noe?

Gaming Headset - Headset PC

Se om du finner noe der. Kun Surround Sound headset.
Takk for link, men ja bestilte corsair vengeance 1500. Likte ikke å ha på meg g35 også var den så mye billligere så ville prøve den Kommer med tilbakemelding når jeg har fått prøvd den Kjenner jeg cdon rett så har jeg den ikke før til uka :/
Trådstarter
37 0
Bra! Spent på hvordan Corsair er. Hold oss oppdaterte

Heisann freaks!

Jeg har fått anmeldelser om at Siberia V2 Black/Gold ikke var så bra likevel. Ettersom jeg skal bruke det til gaming og musikk. Jeg kan bruke rundt 500kr, kan strekke meg litt om det er verdt det. Helst ikke, men som sagt, jeg kan.

Bruk: Hovedsaklig gaming og musikk.

Det skal gå ann å gå ute med det.
Altså at headsettet ikke ser helt fjernt ut. At man ikke blir ''flau'' osv.

Jeg trenger mic.
SS Spectrum 5XB kan kanskje være noe. Leiter etter selv. Med samme bruk som deg også. Noen feedback på de?

Over budsjettet da.
G35 er konge! de utskiftbare putene på toppen gjør at de passer de fleste. eneste minuset jeg kan finne er at det stenger mye av lyden ute, noe som betyr at det kan bli ekkelt å snakke på f.eks skype pga at man ikke hører seg selv. Men for min del er dette deilig siden jeg har små søsken
Trådstarter
37 0
Hva med razer Orca? vurderer dette. Men noen som vet hvor jeg kan kjøpe det? og hvor mye vil det koste i frakt fra selve razer siden?
jeg er et tog. tøff.
9 0
dersom dere er ute etter god lyd på høyere lydnivåer og noe man faktisk kan gå rundt ute med for musikk, vil jeg si beats by dr.dre studio edition, sitter med et par på akkurat nå, men den svarte ledningen som følger med gir dårligere lyd enn den røde. Og hvis du hører på Dubstep/house pga bassen definitivt gå for disse.
RAZER ORCA VS SENNHEISER HD449

Hvem er best? Bruk: Musikk, Gaming.

Takker for svar!
Sitat av e6665 Vis innlegg
dersom dere er ute etter god lyd på høyere lydnivåer og noe man faktisk kan gå rundt ute med for musikk, vil jeg si beats by dr.dre studio edition, sitter med et par på akkurat nå, men den svarte ledningen som følger med gir dårligere lyd enn den røde. Og hvis du hører på Dubstep/house pga bassen definitivt gå for disse.
Vis hele sitatet...
beats er overpriset, gange 10... joa, bassen buldrer riktig nok, men du får like god lydkvalitet i ett koss portapro
Det står mellom disse fram til nå: Siberia V2 Black/Gold - Razer Orca - Sennheiser HD 449

Leiter fortsatt etter flere, jeg hadde egentlig kjøpt Razer Orca, men lyden høres godt utenfor. At andre hører hva jeg hører på. Så jeg spørr dere etter hjelp. Forslag?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
beats er overpriset, gange 10... joa, bassen buldrer riktig nok, men du får like god lydkvalitet i ett koss portapro
Vis hele sitatet...
Ganske tullete med sånne innlegg. Om denne tråden skal være til hjelp, så bør folk holde seg saklige.

Like god lydkvalitet i koss porta pro? Porta pro er noe tull, imens Beats har GOD lydkvalitet. Såklart - man betaler for merket, og man betaler for design. Jeg tipper man kan finne samme lydkvalitet i headset 500-700 kroner under prisen - men noen er villige til å betale 5-700 kroner for ordentlig stilfullt design!
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Man kan faktisk finne headset med like bra lyd til ~1000kr.
Sist endret av KSF; 9. juli 2012 kl. 19:29.
Sitat av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Man kan faktisk finne headset med like bra lyd til ~1000kr.
Vis hele sitatet...
Og beats studio koster 1600-1800 kr. Takk for at du bekreftet det jeg sa, selv om jeg ikke så nødvendigheten for det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Videx Vis innlegg
Budsjett: 3000,-

Bruk: Musikk/Jobb/Redigering.

Trådløs / Kabel: Kabel


Trenger et headset med mye trøkk, bra god, god kvalitet. Skal også brukes på interail nedover Europa i 3 uker, så litt kvalitet er en fordel.

Sett på Beats by Dr. Dre. Studio - Anbefalt? =)
Vis hele sitatet...
God lyd på hodet blir enda bedre med egen forsterker. Mitt oppsett som skulle ligge omtrent på ditt budsjett:

Audio Technica ath-m50: Utrolig behaglige studio headphones med nøytral gjengivelse og både punch og romfølelse. Proffutstyr til amatørpris. Se anmeldelse fra Lyd og Bilde: http://www.lydogbilde.no/test/audio-technica-ath-m50

Headstage Arrow 12HE 4G: kompakt miniforsterker med plenty trøkk og masse funksjonalitet. Bestill rett fra produsent for $300 UsD. http://www.headstage.com/The-Arrow-A...4G::10144.html

Kjøp minnekort og ripp filene i FLAC, ikke MP3 så har du med dette oppsettet HiFi på øret, jeg lover deg.
Sitat av wores Vis innlegg
Tidligere i tråden er det jo G35, som er litt over skjema, men noen av anmeldelsene er dårlige, hvor det står at de ikke tåler noe. Han ene mistet det fra en halv meter og den ene øreklokken falt av. Så har lagt vekk det valget. Så har du jo det til GreenRay, men den har ikke surround. Og så har du jo denne, som har blitt anbefalt i en annen tråd. Har surround sound 7.1 og passer dine behov godt. Leiter selv men aner ikke.

Noen tilbake meldinger på disse hodetelefonene folkens?
Vis hele sitatet...
Det er ikke sant... G35 er det beste headsette jeg har prøvd, og jeg har prøvd mange... Det er syk kvalitet på headsette, og Gaming sounden er syk, eneste minuset er at den ikke spiller musikk i like bra kvalitet hele tiden :P Kan bli litt skurring etc.. En kompis av meg var drita å heiv headsette i veggen, og det fikk bare en liten skramme... ingenting feiler headsette.. ANBEFALER STERKT! Så er prisen rimelig iforhold til hva du får.
JEJE

-Cheer!
Sitat av TheBlosth Vis innlegg
RAZER ORCA VS SENNHEISER HD449

Hvem er best? Bruk: Musikk, Gaming.

Takker for svar!
Vis hele sitatet...
Uten å vite noe særlig om lyden til Razer vil jeg alltid anbefale Sennheiser. Grunnen til det er at Sennheiser er elite på lyd. Razer virker som de skal lage absolutt alt, i alle sjangere og bare setter på litt kult design.

Jeg kjøpte et typisk gaming headset en gang. Det var et Steelseries Siberia V2. Returnerte det til butikken samme dagen.

Sitter nå med et Sennheiser HD600 og lyden er intet annet enn premium. Denne kjører dog på 300 Ohm og man burde derfor ha en hodetelefon forsterker til PC, eller et bra eksternt USB lydkort.
Sist endret av Source; 22. juli 2012 kl. 14:31.
Sitat av Egeenz Vis innlegg
Det er ikke sant... G35 er det beste headsette jeg har prøvd, og jeg har prøvd mange... Det er syk kvalitet på headsette, og Gaming sounden er syk, eneste minuset er at den ikke spiller musikk i like bra kvalitet hele tiden :P Kan bli litt skurring etc.. En kompis av meg var drita å heiv headsette i veggen, og det fikk bare en liten skramme... ingenting feiler headsette.. ANBEFALER STERKT! Så er prisen rimelig iforhold til hva du får.
JEJE

-Cheer!
Vis hele sitatet...
At det er det beste headsettet du har prøvd sier ikke oss så mye da vi ikke vet hva du har prøvd
Broren min skal ha headset til rundt 500kr, han skal handle på Dustin og fokuset er på komfort og god mic. Er Sibera V2 det beste valget?
Sist endret av Mkvarner; 29. juli 2012 kl. 17:19.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Broren min skal ha headset til rundt 500kr, han skal handle på Dustin og fokuset er på komfort og god mic. Er Sibera V2 det beste valget?
Vis hele sitatet...
Kan anbefale CREATIVE SOUND BLASTER TACTIC3D SIGMA .
Ganske godt å ha på, og mic'en er grei.
Dårlig personlig erfaring med Creative headset, så det dropper jeg, men tror det blir Corsair 15000 (vet det er virtuell surround).
Som jeg lovte skal jeg gi en kort anmeldelse av corsair vengeance 1500.

Fikk den til ca 440 kr, noe jeg syns de er verdt. Hovedgrunnen til at jeg valgte de fremfor g35 var fordi jeg syns de presset for mye på øra, fikk følelsen av å ha på meg hørselvern. Dette har jeg ikke problemer med på mitt vengeance headset. Det er derimot veldig komfortable på øra! Men de presser på toppen av hodet, noe g35 ikke gjorde :P Så når jeg har på meg headsettet i 20-30 min begynner jeg å kjenne det presse litt på toppen av hodet. Det har jeg hørt flere andre klage litt på også. Så har tenkt å prøve å legge noe litt mykt i mellom. Ellers er komforten veldig bra!

Når det gjelder lyden så syns jeg ikke den 50 mm membranen gav noe kraftigere lyd enn g35, men bra nok. Jeg syns bassen burde vært bedre, noe den er i g35. Lyden kan føles litt "hul" ut, men det hjelper med de riktige justeringene i equalizeren. Noe som krever enten at man prøver seg frem litt eller har litt kunnskaper om lyd, så den kommer ikke helt klar "out of the box" tross de ferdig justerte profilene. Surrounden syns jeg var god, har ikke noe formening om hvem som er best på dette sammenlignet med g35.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med headsettet, det største minuset er at den presser på hodet. Men med prisen tatt i betraktning ville jeg ikke valgt noe annet i dag heller. Kanskje vengeance 2000 som er trådløs, ettersom kabelen kan være irriterendes til tider.
Not a real gamer
retovio's Avatar
tenkte å kjøpe meg den her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746956

så lurte jeg på om den brukte usb?
og har noen erfaringer med det?
Sitat av retovio Vis innlegg
tenkte å kjøpe meg den her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746956

så lurte jeg på om den brukte usb?
og har noen erfaringer med det?
Vis hele sitatet...
Står klart og tydelig i linken at det er USB.
Sitat av retovio Vis innlegg
tenkte å kjøpe meg den her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746956

så lurte jeg på om den brukte usb?
og har noen erfaringer med det?
Vis hele sitatet...
har bestilt det fra england og får det til mandag eller tirsdag så skal prøve å få skrivd litt om det
Noen her som har erfaring med SMS Audio by 50? Er nytt i Norge og er kun Elkjøp og Lefdal som selger det til nå.

SMS Audio by 50
skal kjøpe nytt headsett som skal brukes til både gaming og musikk. også har jeg sett på dette:
http://cdon.no/elektronikk/headset_r...adset-17080295

noen andre anbefalinger til den prisen?
trenger ikke mic