Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 3333
iHola!

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny bil og har da selvfølgelig lyst til at det skal dunke passe jævlig i bilen.
Jeg var innom Euronics i Charlottenberg idag, og så at de hadde en pakke som bestod av en basskasse og en forsterker til kun 3000 kroner!!
Jeg kan desverre ikke henvise til hvilken basskasse og forsterker, da de ikke har den på hjemmesiden og jeg husker ikke navnet.

Det jeg lurer på er om jeg trenger noe mer? Trenger jeg diskanter eller kan jeg bruke BMW's orginale som allerede sitter der? Trenger jeg en avspiller? Har jo ikke noen display på BMW'n siden det er en 2001 modell..
Og ikke minst; er dette et bra kjøp? Selvfølgelig blir det vanskelig å svare på for dere som ikke har sett tilbudet og skjønner hvilken jeg prater om.

Fyr løs

Det var forresten JBL!!
det er et bra kjøp. men hvordan stereo er i din bmw fra før av , er det den kjipe standarpen eller er det den litt mer eksklusive. ot: hviklem bmw?
Hvor mange watt var den på da?
jeg har standard høytalere i min bil. i bagasjerommet har jeg en ground zero 10 tommer. funker bra det. du trenger nok ikke en forsterker til diskantene/fronthøytalerne, men du kan gjerne bytte de ut med noe litt bedre for å få rener lyd.
Jeg husker dessverre ikke hvor mange watt den var på. Det var denne basskassen: http://se.jbl.com/jbl-produkter-deta...t5-1204br.html

Det er en BMW 316 2001 modell. Hva tror du?
Gratulerer med tysk kvalitet,disse bilene er min stor lidenskap. Hvlken serie er dette å motor strl? Uansett når du har såpass ny bmw så råder jeg deg til å kjøpe den basskassa med forsterker (JBL?),kjøp en ganske grei spiller (3-4 lapper),så kobler du høytalerne foran å bak rett på spillern da det orginale ikke krever så mye watt men spiller utrolig rent på en halvfet spiller enn den orginale. Mitt tips isåfall,har hatt noen bmw'r som var noe eldre enn den du har,men har alltid hatt samme oppsett på stereo stort sett å har vært storfornøyd.

316i ja,postene gikk litt omhverandre her
du har altså en e46 dette er jo en jævlig bra bil i bunn opg grunn selv om jeg ikke liker frieren som stpr i den. men hvis det er en litt påkosta utgave iu form av ektrautstyr fra fabrikken så det ganske bra stereo i den
Ok, så jeg må kjøpe en grei spiller, også kobler jeg de høyalerene som jeg har i bilen fra før inn i den nye spilleren. Hva gjør jeg med basskassa og forsterkeren da? Sorry, men har NULL peil på sånt her!
forsterkeren trenger ekstern strøm, så den kobler du, bassen skal kobles i forsterkeren og det samme med alle andre høytalere
edit: du kan velge selv om du vil putte diskanter etc. i forsterker eller i spiller. men bassen MÅ innom en forsterker
Sist endret av xavi0n; 25. april 2011 kl. 20:49.
Sitat av Exocytumus Vis innlegg
Jeg husker dessverre ikke hvor mange watt den var på. Det var denne basskassen: http://se.jbl.com/jbl-produkter-deta...t5-1204br.html

Det er en BMW 316 2001 modell. Hva tror du?
Vis hele sitatet...
JBL GT51204BR:
Spesifikasjoner:

Effekt, RMS 275 Watt

Effekt, maks 1100 Watt

Sensitivitet (2.83V @ 1m) 90dB

Frekvens Respons 45Hz – 150Hz

Dimensjoner 570 x 305 x 369mm

Impedans 2 Ohms

Litt billigere her http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=27959254
Sitat av xavi0n Vis innlegg
du har altså en e46 dette er jo en jævlig bra bil i bunn opg grunn selv om jeg ikke liker frieren som stpr i den. men hvis det er en litt påkosta utgave iu form av ektrautstyr fra fabrikken så det ganske bra stereo i den
Vis hele sitatet...
Er jo ganske kjent at topp pakningen går ofte på dem.
Sist endret av Dr.Feelgood; 25. april 2011 kl. 20:59.
Okok. Så da blir detta innkjøpet på over 5k likevel da. Jævla kjipt.
Vet dere om en billig spiller som fungerer da?

Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
JBL GT51204BR:
Spesifikasjoner:

Effekt, RMS 275 Watt

Effekt, maks 1100 Watt

Sensitivitet (2.83V @ 1m) 90dB

Frekvens Respons 45Hz – 150Hz

Dimensjoner 570 x 305 x 369mm

Impedans 2 Ohms


Er jo ganske kjent at topp pakningen går ofte på dem.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skrev du dette?
det er spacsa tilanlegget. og ang toppakning så renner oljen fra den ned på re.reim og spiser den også, også er det at detføles ikke bhelt bmw i følge meg SKAL en bmw ha rekkesekser
Okok. Så da blir detta innkjøpet på over 5k likevel da. Jævla kjipt.
Vet dere om en billig spiller som fungerer da?
oi det glemte jeg se på pioneer spillere. du kan ogsp se om du kan bruke den du har. og se hva du trenger skjerm, ikke skjer? utfellbar? osov.
ikke stol blindt på meg men den høres bra ut var litt usikker på effekten....
Ok, takk for svar.
Ett siste spørsmål; hvordan skal jeg finne ut om den spilleren jeg har er kraftig nok til å dra bassen og de høytaleren som allerede er der?
finn ut hvor kraftig de høytalerne er. bassen skal den klare så lenge du tar det gjennom en forsterker
Diskanter å de andre orginale høytalerne trenger ikke å kobles til en forsterker,holder i massevis med det spillern du ender opp med gir, så ikke tenk så mye på det. Men legg opp en 22 kvadrat ledning eller noe rundt der med sikring ifra batteri til forsterkern i bagasjen,så legger du en phonokabel ifra spillern å til bagasjen på andre siden av bilen så du slipper turtallsusing,forstyrrelser i lyden.
mend tanke på at det er bmw så er det vel batteri bak ? Så er det ikke så stor stress å trekke kabel der , men kun for remote kabelen fra spilleren

Selv har jeg trukket 53 mm2 kablel i min bil
Sitat av Srbija Vis innlegg
mend tanke på at det er bmw så er det vel batteri bak ? Så er det ikke så stor stress å trekke kabel der , men kun for remote kabelen fra spilleren

Selv har jeg trukket 53 mm2 kablel i min bil
Vis hele sitatet...
Du husket på å koble på sikringen på de knappe 5.3 cm dine?
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Du husket på å koble på sikringen på de knappe 5.3 cm dine?
Vis hele sitatet...

mr funny man er vel totalt 10 meter med 53mm2 kabel og sikringen er på 300a. Litt for stor kanskje men ja funker. resten av utstyret er
alpine mrp-m2000
kenwood bt60t ( tror jeg )
yellow top batteri og gjort " the big three "
ja og en dynabel dy9815 bass
men det som er er at forsterkeren tar så mye volt at den droppe ned til 11.30 osv og lysene blinker HUYRRA Må få tak i en til yellow top
Jeg skjønner ikke helt må jeg innrømmer. XaviOn sier at det ikke blir noe ekstra press på spilleren med bassen så lenge jeg har en forsterker. Men hvorfor trenger jeg da en ny spiller, når jeg skal bruke de gamle høytalerene?
Her har jeg et bilde av den: http://tinypic.com/r/23ualhi/7

Jeg kunne selvfølgelig kjøpt en ny pga den ser grisegrell ut, men er det faktisk nødvendig i teorien?
nei.... det er ikke det det girt fetere lyd men strengt tatt er det ikke nødvendig.
Fiiin bil! =P
Takk for veldig mange bra svar, det hjalp veldig!

Sitat av Bobbacar Vis innlegg
Fiiin bil! =P
Vis hele sitatet...
Takk


Et spørsmål til selvfølgelig
Vet dere om en spiller som man kan få billig brukt. Typ under 1000 spenn, som ser bedre ut enn den jeg har, og som passer (bilde av spilleren som sitter der nå høyere opp), og ikke minst klarer og dra de gamle høytalerene?
Sier ikke at du må kjøpe ny spiller,sier bare hva jeg ville gjort. Men bruk orginalspiller da å skru ned bassen helt på høytalera for det tar subben seg av. Vil sikkert bli helt greit med lyd.
Sitat av Exocytumus Vis innlegg
Takk for veldig mange bra svar, det hjalp veldig!



Takk


Et spørsmål til selvfølgelig
Vet dere om en spiller som man kan få billig brukt. Typ under 1000 spenn, som ser bedre ut enn den jeg har, og som passer (bilde av spilleren som sitter der nå høyere opp), og ikke minst klarer og dra de gamle høytalerene?
Vis hele sitatet...
let på finn ol. mye bra og mye søppel der ute
Sist endret av xavi0n; 25. april 2011 kl. 23:13.
OFT : Kleis noen digre Cerwin Vega i bagasjerommet ! men ville dette funket i teorien?
det ville funketr om du hadde en stoor forsterker og en bra stereo men. du må jo huske og koble de til da
hm hadde det vært stress?
hvilken bil har du? du må ut med penger til vegaene ca 3k til stereo 3 k til forsterker så må du ha noen gode kabler og en del jobbing men ijenn hvilken bil har du?
Har ikke bil , har bare en morsom tanke på om det hadde funket noe bra
joda men det koster
hva hadde prisen ca kommet på?
hei du, selvom faren din er alkoholikker, så får du ikke lov å stjele tråden min.
15-17 k pluss arbeid
høytalere cv 12" x2 5k
forsterker 9 k
ledninger ca 1k
Sist endret av xavi0n; 25. april 2011 kl. 23:47.
haha sorry unnskyld måtte bare spørre! nå er tråden din igjen!
Bamseklem! <3
men der har du et lite budsjett ;P
jeg kjører orginale høyttalere i en 1991 318i, med denne kassa http://stereovest.no/images/jblGT52402BR.jpg + 1200 wats monoblokk.
Spiller som bare rakkern det
Har da 4 originale høyttalere i bilen, men skal inrømme at dem vrenger seg når bassen nærmer seg maks..

Skal du ha syk dunking, må bilen være åpen inni fra bagasjerom.. Da ser kassa du har sett på grei ut.
Er du ute etter "syk dunking" inni bilen, eller slik at bilen forran og bak deg i køkjøring kjenner vibrasjonene?

Er den slik som min med pansrede vegger i hattehylle og seterygg, må du opp på 2x 12" med MINST 1200 watts forsterker, helst 1500 watts.

Sitat av Exocytumus Vis innlegg
Jeg skjønner ikke helt må jeg innrømmer. XaviOn sier at det ikke blir noe ekstra press på spilleren med bassen så lenge jeg har en forsterker. Men hvorfor trenger jeg da en ny spiller, når jeg skal bruke de gamle høytalerene?
Her har jeg et bilde av den: http://tinypic.com/r/23ualhi/7

Jeg kunne selvfølgelig kjøpt en ny pga den ser grisegrell ut, men er det faktisk nødvendig i teorien?
Vis hele sitatet...
Er det ikke phonoutganger bak på originalspilleren, må du punge ut i en ny spiller som har phonoutganger bak som da går til forsterkeren
ja 316 e jo bare sedan dermed bør du borre bassgate i hattehylla eller bare ta den bort da blir lyden bedre
Sist endret av xavi0n; 26. april 2011 kl. 00:03.
hvis du kjøper ny spiller, så må du trekke signalkabel og remote (styrestrøm til forsterkeren) fra spilleren.

enkleste hvis batteriet er bak, og du bygger litt "Økonomianlegg" er å stjele både styrestrøm og signal fra en av høytalerne bak, da kan du også drite i å bytte spiller hvis det passer lommeboka best og bruke den originale

signal og styrestrøm kobler du inn i en slik boks:
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736
ikke sett strømtyver da dette kan minke efekten på det du stjeler fra
Ok, hattehylla er det jo bare å fjerne. Men hvis jeg har den, funker den nesten ikke i det heletatt da?
det funker men mye av lyder blir bare i bagagerommet

men uans good luck med stereo projektet