Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 3863
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Spørsmålet betyr egentlig; "har du tenkt å høre mest musikk, eller se mest film? Har du tenkt å investere sånn at du har ett skikkelig surroundoppsett, eller kommer du til å bare ha to høyttalere?"
Vis hele sitatet...
Blir musikk
Tenkte å ha enten 2, 3 eller 4 høyttalere og en sub.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Husemann Vis innlegg
Blir musikk
Tenkte å ha enten 2, 3 eller 4 høyttalere og en sub.
Vis hele sitatet...
Så lenge du skal lytte på musikk har det ikke noe særlig for seg å ha flere enn to høyttalere. Og ville heller kikka etter en stereoforsterker istedet for en surroundreceiver.

Stereoforsterkere er typisk mye bedre egnet til musikklytting enn surroundreceivere - og spesielt gamle og billige receivere. Og ja; forskjellen er hørbar selv for de som ikke er audiofil
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Har kjørt på med surroundforsterker med stereofunksjon i flere år. En periode brukte jeg tre høyttalere. Man merka forskjell fra to til tre med en gang (har noe med "lagging" på lyden fra ene til andre sida, tror jeg).
Men kan hende jeg plutselig finner på at jeg vil kjøre surround. Man vet aldri.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Husemann Vis innlegg
Har kjørt på med surroundforsterker med stereofunksjon i flere år. En periode brukte jeg tre høyttalere. Man merka forskjell fra to til tre med en gang (har noe med "lagging" på lyden fra ene til andre sida, tror jeg).
Men kan hende jeg plutselig finner på at jeg vil kjøre surround. Man vet aldri.
Vis hele sitatet...
Sier jo seg selv at man merker forskjell med en høyttaler til.
Om det er en bra forskjell derimot, det er jo noe annet
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Kjøpte den til 1900, jeg. Storfornøyd med den, bruker til og med tre høyttalere. Deilig med god lyd.