Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 8260
Mind of Sonic
SonicMind's Avatar
81 4
Jeg vet det er mange tråder om headsett og ørepropper, men jeg leter etter ørepropper med god bass.

Hadde Argon EP4002 og de var utrolig bra, men de blir fort ødelagt pgr av at ledningen er av dårlig kvalitet.

Prisen : 200 - 500 kr. Ellers trenger jeg ikke noe annet en bra bass, design og sånt driter jeg i.

Takker for anbefalinger og svar
Sist endret av SonicMind; 4. januar 2011 kl. 10:49.
Definer god bass. Mener du at det rister i ørene eller at den er ren og god? Du får ikke allverden for 500,-, og i hvert fall ikke ØREPROPPER.
Disse har fungert topp for meg: http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf...orm&pc^eb^PLUG

Bassen er meget bra
Sist endret av wb-; 4. januar 2011 kl. 10:51.
Mind of Sonic
SonicMind's Avatar
Trådstarter
81 4
Sitat av Kalender Vis innlegg
Definer god bass. Mener du at det rister i ørene eller at den er ren og god? Du får ikke allverden for 500,-, og i hvert fall ikke ØREPROPPER.
Vis hele sitatet...
Slik at det rister, hører mest på elektronisk musikk, som dubstep, hardstyle, techno, trance osv.

Argon jeg hadde kostet 350kr, og hadde utmerket bass, så jo man kan få mye for 500kr. Grunnen til at jeg ikke kjøper dem igjen er at ledningen er ræva.
Sist endret av SonicMind; 4. januar 2011 kl. 10:56.
Ørepropper gir IKKE GOD lyd. Whatsoever. Invister heller i et headset. Bedre for ørene dine også. Du får litt luft mellom der lyden kommer fra og trommehinnene. Det blir veldig intenst når øreproppene ligger helt inntil.
Jeg har disse:
http://www.headphones-china.com/myfiles/sennheiser-cx299-0.jpg

Grisegod bass og sinnsykt bra lydkvalitet. Bruker de til DnB, Electro House, Dubstep, Trance, Chillout House, Lounge House etc. Koster rundt 500-600 ,-

Behaglige også!
Sist endret av Bmariuz; 4. januar 2011 kl. 10:57.
Det finnes ikke ørepropper med god bass

END OF DISCUSSION
Sitat av Tavlekritt Vis innlegg
Det finnes ikke ørepropper med god bass

END OF DISCUSSION
Vis hele sitatet...
Da har du ikke prøvd de jeg linket. De er ikke som vanlige crappy ørepropper som følger med en iPod. Disse stikkes inn i øret og "forsegler" det. Du hører ikke en dritt så du kan spille ganske høy musikk uten å være dritsekken på bussen med Koss. Når du får musikken så langt inne i øret blir bassen forsterket. Fungerer utmerket, helt seriøst.
Sitat av Kalender Vis innlegg
Ørepropper gir IKKE GOD lyd. Whatsoever.
Vis hele sitatet...
Prøv Etymõtic ER4S til klassisk musikk, Ultimate Ears UE18 for pop/rock/metal, eller JH 13 for jazz.

Mener du fortsatt det samme bør du oppsøke en lege.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Jeg har disse:
http://www.headphones-china.com/myfiles/sennheiser-cx299-0.jpg

Grisegod bass og sinnsykt bra lydkvalitet. Bruker de til DnB, Electro House, Dubstep, Trance, Chillout House, Lounge House etc. Koster rundt 500-600 ,-

Behaglige også!
Vis hele sitatet...
Disse har dama, de er ganske bra ja <:
Men jeg hadde et par bedre, men det var Creative Zen eller noe, og de kostet 600 på spaceworld. Men som man ser ( http://www.spaceworld.no/mp3-bilde-l...ofile=creative ) er de tatt av markede
Selv har jeg Klipsch ørepropper.Som jeg bruker til hardstyle og div.kan ikke klage på de.stram og fin bass kosta 600-700,-
Sitat av sikamikanico Vis innlegg
Selv har jeg Klipsch ørepropper.Som jeg bruker til hardstyle og div.kan ikke klage på de.stram og fin bass kosta 600-700,-
Vis hele sitatet...
600-700kr for ørepropper

Kjøp et headset.
Sitat av Xernox Vis innlegg
600-700kr for ørepropper

Kjøp et headset.
Vis hele sitatet...
In-erar canal plugger er en gave fra oven. Jeg skulle egentlig ønske jeg ikke kjøpte 518DJ, istedenfor skulle jeg hatt boseplugger til 900 eller noe.. Diiigg...
Hvorfor ikke kjøpe Argon på nytt, kanskje Argon EP4003?

Hadde dem jeg også, veldig bra for prisen.
Mind of Sonic
SonicMind's Avatar
Trådstarter
81 4
Sitat av Tavlekritt Vis innlegg
Det finnes ikke ørepropper med god bass

END OF DISCUSSION
Vis hele sitatet...
Jeg spurte ikke etter det, jeg har hatt mange headsett og ørepropper, og det finnes ørepropper med god bass.
Sitat av Xernox Vis innlegg
600-700kr for ørepropper

Kjøp et headset.
Vis hele sitatet...
Jeg har det allerede, vanskelig å trene med et svært headsett.
Sitat av Grix Vis innlegg
Hvorfor ikke kjøpe Argon på nytt, kanskje Argon EP4003?

Hadde dem jeg også, veldig bra for prisen.
Vis hele sitatet...
Som sagt, ledningen er dårlig på de og blir fort ødelagt.
Sist endret av SonicMind; 4. januar 2011 kl. 12:07.
Sitat av wb- Vis innlegg
Disse har fungert topp for meg: http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf...orm&pc^eb^PLUG

Bassen er meget bra
Vis hele sitatet...
Sender kun til Canada og USA!
JAYS a-Jays Three:
http://www.digitaltrends.com/wp-content/uploads/2010/08/a-jays-three-e3.jpg
du kan jo bestille disse, bestilte de for lenge side, men kvaliteten varierer veldig ser det ut som. Bassen er ekstremt bra hvis du er heldig

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4319

koster jo slikk og ingenting
Skal du ha bass? Da holder ikke 500, har du prøvd http://alatest.no/produkttester/hode...1385,74/?all=1?

[COLOR="Lime"]+Det er bass. God Kvalitet mtp. lyd. Sitter fint i øret. [/COLOR]
[COLOR="Red"]-Stenger ikke ute så mye støy, men litt.[/COLOR]

999,- på Spaceworld, Lefdal, Elkjøp etc.
Sitat av Schlaeg Vis innlegg
Skal du ha bass? Da holder ikke 500, har du prøvd http://alatest.no/produkttester/hode...1385,74/?all=1?

[COLOR="Lime"]+Det er bass. God Kvalitet mtp. lyd. Sitter fint i øret. [/COLOR]
[COLOR="Red"]-Stenger ikke ute så mye støy, men litt.[/COLOR]

999,- på Spaceworld, Lefdal, Elkjøp etc.
Vis hele sitatet...
Skjer med at folk sier at det ikke holder? Har selv prøvd de Boose du linket til og de Jays jeg linket til og de har like bra bass, bare at Jays koster 400 - 500 kr billigere.
Sist endret av Dr.Feelgood; 4. januar 2011 kl. 19:58.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Skjer med at folk sier at det ikke holder? Har selv prøvd de Boose du linket til og de Jays jeg linket til og de har like bra bass, bare at Jays koster 400 - 500 kr billigere.
Vis hele sitatet...
Hvis du mener det så. Skal ikke uttale meg om de Jays linket. Lydkvalitet har det ikke noe å si for deg?
Sitat av Schlaeg Vis innlegg
Hvis du mener det så. Skal ikke uttale meg om de Jays linket. Lydkvalitet har det ikke noe å si for deg?
Vis hele sitatet...
Lydkvaliteten er fantastisk på dem, er jo en grunn til at de ble kåret til årets beste ørepropper av Lyd og Bilde.
Sist endret av Dr.Feelgood; 4. januar 2011 kl. 20:13.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Lydkvaliteten er fantastisk på dem, er jo en grunn til at de ble kåret til årets beste ørepropper av Lyd og Bilde.
Vis hele sitatet...
Nei de ble ikke kåret til årets beste ørepropper, LAANG derifra.

http://www.lydogbilde.no/index.php?find=a-Jays+Three

??? Hvor har du lest at den ble kåret til årets beste?
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av Schlaeg Vis innlegg
Hvis du mener det så. Skal ikke uttale meg om de Jays linket. Lydkvalitet har det ikke noe å si for deg?
Vis hele sitatet...

Lydkvalitet kan du få i masser selv til lavere priser enn 900 kroner - i hvertfall når du bruker 900 kroner på noe Bose har laget.

Dersom du trenger propper til omlag 500 kroner og ikke vil ha de samme Argonproppene du hadde før (som er svært gode til prisen, med det visste du vel) kan du jo alltids oppgradere til noen andre Argonpropper; for eksempel EP4004.
Ellers lager også AKG kvalitetsprodukter. I din prisklasse kan du for eksempel gå for AKG K 330 - disse har jeg derimot ikke hørt selv, og kan ikke si noe om bassen, men AKG har godt rykte på seg.
De øreproppene som følger med når du kjøper iPhone4. Vet ikke om det gjelder de andre iPhonene, men jeg fikk med noen drit gode ørepropper.

Eller hvis du vil dele musikken din med de andre på tbanen.. Beats by dr.Dre. Det skal nok få fart i de stakkar gamlingene ved siden av deg.
Ikke for å stjele tråden, men noen som vet av ørepropper med decent lyd og som overlever det meste(altså ledningen)?
Lydkvalitet kan du få i masser selv til lavere priser enn 900 kroner - i hvertfall når du bruker 900 kroner på noe Bose har laget.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde Bose var overpriset også, men når ekspert etter eksper sier det motsatte av deg. Skal du ordentlig lyd bass så må du runde 1000 lappen i Norge. Hvis du skryter av billige ørepropper så bare bli værende i den boksen. Men hvis du vil prøve noe som funker fjell, så finner du en mp3/telefon spiller med god lydkvalitet(Tv2 anbefalte Xperia X10- den store) og noen ørepropper som faktisk har fått gode karakterer av en ekspert. Ikke bare en kompis som skryter av de. Husk spilleren har like mye å si som øreproppene.
Sitat av Schlaeg Vis innlegg
Jeg trodde Bose var overpriset også, men når ekspert etter eksper sier det motsatte av deg. Skal du ordentlig lyd bass så må du runde 1000 lappen i Norge. Hvis du skryter av billige ørepropper så bare bli værende i d
en boksen. Men hvis du vil prøve noe som funker fjell, så finner du en mp3/telefon spiller med god lydkvalitet(Tv2 anbefalte Xperia X10- den store) og noen ørepropper som faktisk har fått gode karakterer av en ekspert. Ikke bare en kompis som skryter av de. Husk spilleren har like mye å si som øreproppene.
Vis hele sitatet...
er det stor forskjell på x10 og x10 mini pro lydmessig?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
er det stor forskjell på x10 og x10 mini pro lydmessig?
Vis hele sitatet...
Samme:
For eksempel er musikkspilleren av den enkle sorten. Heldigvis har ikke dette gått på bekostning av lydkvaliteten, og X10 Mini Pro varter i likhet med de andre X10-telefonene opp med skikkelig lyd.
Vis hele sitatet...
- AMobil.no
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av Schlaeg Vis innlegg
Jeg trodde Bose var overpriset også, men når ekspert etter eksper sier det motsatte av deg. Skal du ordentlig lyd bass så må du runde 1000 lappen i Norge. Hvis du skryter av billige ørepropper så bare bli værende i den boksen. Men hvis du vil prøve noe som funker fjell, så finner du en mp3/telefon spiller med god lydkvalitet(Tv2 anbefalte Xperia X10- den store) og noen ørepropper som faktisk har fått gode karakterer av en ekspert. Ikke bare en kompis som skryter av de. Husk spilleren har like mye å si som øreproppene.
Vis hele sitatet...


Kjære deg; jeg bruker hodetelefoner til 2500 kroner med egen forsterker, og Bose er slett ikke bra i forhold til prisen. Bassen er høy og pløsete og det er store mangler i både miden og diskanten. Hvis tråden spurte etter øreplugger til tusenlappen skulle jeg heller anbefalt det, men når trådstarter ikke vil ha det så holder jeg meg god nok til å anbefale noe innenfor hans egen prisklasse. I forhold til Bose sine hodetelefoner har de jeg anbefaler god "value for money" selv om lydkvaliteten til propper i 500-kroners klassen selvsagt ikke når den samme som propper til 1000 kroner.
Jeg støtter de som sier at det ikke finnes god bass i ørepropper, det eneste de kan er hvis du stapper dem langt nok inn så hører du absolutt null rundt deg så det virker som de spiller høyere og dunker høyere men det er bare lyden av hørselen din som brenner i smerte. Kjøp ett headset eller drit i bass.

Min mening tho.. er ikke expert på området men kjenner litt for mange med tinnitus
Sitat av Eidee94 Vis innlegg
Ikke for å stjele tråden, men noen som vet av ørepropper med decent lyd og som overlever det meste(altså ledningen)?
Vis hele sitatet...
Look no further: http://www.akg.com/personal/K%20340,...1.html:K%20340
:3 Koster ikke alverden, mindre enn 500 så vidt jeg husker^^
Sitat av Taake Vis innlegg
Kjære deg; jeg bruker hodetelefoner til 2500 kroner med egen forsterker, og Bose er slett ikke bra i forhold til prisen. Bassen er høy og pløsete og det er store mangler i både miden og diskanten.
Vis hele sitatet...

Kjære deg. Jeg snakker ikke om dine overprisede øretelefoner jeg snakker om de øreproppene jeg har. Du missforsto, Bose er overpriset men disse er ikke det(Det sa ekspertene) :P
Bruker disse for øyeblikket; http://www.hifiklubben.no/produkter/..._sort.htm#test Koster rett under 500 kroner, helt brukbar lyd. Grei støydemping, helt grei lyd,grei bass til en grei pris.

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=582528 Disse koster litt over 500 kroner, men det er uten frakt. De har noe mer bass. Støydempinga som liksom skal være god ifølge innpakningen er elendig.

Av disse 2 liker jeg best denon, som er billigere og som jeg synes gir bedre lyd..

Viss du kun vil ha bass, kjøp koss og bruk resten av pengene på noe annet. :P
Sitat av Schlaeg Vis innlegg
Nei de ble ikke kåret til årets beste ørepropper, LAANG derifra.

http://www.lydogbilde.no/index.php?find=a-Jays+Three

??? Hvor har du lest at den ble kåret til årets beste?
Vis hele sitatet...
http://www.netonnet.no/art/lyd-og-mu...e/147178.3196/

Leste det her, og på hjemmesiden til Jays, så fikk den mange adwards, men nå finner jeg ikke testen på Lyd og Bilde så skjønner ikke hvorfor netonnet sier det da.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av Schlaeg Vis innlegg
Kjære deg. Jeg snakker ikke om dine overprisede øretelefoner jeg snakker om de øreproppene jeg har. Du missforsto, Bose er overpriset men disse er ikke det(Det sa ekspertene) :P
Vis hele sitatet...
Kjære deg (høhø, unnskyld, blitt gammelt nå). Da skal jeg heller ta ditt ord for det; poenget var uansett at det finnes god lydkvalitet i forhold til pris selv til 500 kroner.


Sitat av iMoan Vis innlegg
Jeg støtter de som sier at det ikke finnes god bass i ørepropper, det eneste de kan er hvis du stapper dem langt nok inn så hører du absolutt null rundt deg så det virker som de spiller høyere og dunker høyere men det er bare lyden av hørselen din som brenner i smerte. Kjøp ett headset eller drit i bass.

Min mening tho.. er ikke expert på området men kjenner litt for mange med tinnitus
Vis hele sitatet...
Tja... Desibel er desibel, uansett om det er rett utfor eller inni øret ditt. Problemet er derimot at de som bruker øreplugger som ikke gir god lyddemping eller propper som passer er nødt til å skru opp lyden til de grader for å få noe som ligner på god lydkvalitet; selv om det ikke blir annet enn høyt. Hvis du finner propper som passer deg perfekt kan du skru ned lyden mye og allikevel nyte god bass!
Tips til TS:
Uansett hvilket produkt man spør om tips til, så har du den vanlige "mannen i gata" sin mening, og så har du meningen til noen som lever og ånder for temaet. I dette tilfellet vil du få svar fra vanlige folk som mener "X ørepropp er god lyd i, synes jeg" - med erfaring fra et par andre produkter i lignende klasse.
Så får man de audiofile som mener at enten så er det fysisk umulig å få en god lydopplevelse med ørepropper, eller at du må kjøpe deg et par segamegapropper til 5000,- for å få den ekte, orgasmiske lydopplevelsen som musikk tilbyr.

Selv har jeg ikke et godt tips til deg, siden jeg selv har noen Senheiser CX-100 til typ 600,- som er helt grei lyd i, men jeg tør ikke påstå at de har bedre lyd enn andre i samme prisklasse.
Sitat av Tavlekritt Vis innlegg
Det finnes ikke ørepropper med god bass

END OF DISCUSSION
Vis hele sitatet...
Hva slags utsagn er det? Jeg har mye erfaring med headsets og lyd i det heletatt og vil absolutt si at ørepropper (som går inn mot det indre øret) kan ha veldig god lydkvalitet med mye dypere en du ofte får med åpne headset.
For tiden har jeg et par pioneer plugger som jeg absolutt foretrekker fremfor det svære AKG headsettet mitt, bedre isolasjon og tar selfølgelig mye mindre plass. Bassen er klar og fin, har du i det heletatt prøvd noe annet en ipod pluggene?
Sitat av sneipen Vis innlegg
Bruker disse for øyeblikket; http://www.hifiklubben.no/produkter/..._sort.htm#test Koster rett under 500 kroner, helt brukbar lyd. Grei støydemping, helt grei lyd,grei bass til en grei pris.

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=582528 Disse koster litt over 500 kroner, men det er uten frakt. De har noe mer bass. Støydempinga som liksom skal være god ifølge innpakningen er elendig.

Av disse 2 liker jeg best denon, som er billigere og som jeg synes gir bedre lyd..

Viss du kun vil ha bass, kjøp koss og bruk resten av pengene på noe annet. :P
Vis hele sitatet...
"Viss du kun vil ha bass, kjøp koss og bruk resten av pengene på noe annet. "?
Kødder du? Jeg vet ikke om NOE headsett som isolerer så dårlig og lekker så mye som Porta Pro. Går bare utifra at det var dét headsettet du mente.
Jeg hater når noen på bussen eller liknende bruker porta pro fordi jeg hører det de hører på ufrivillig. Det er et egoheadsett og bruke offentlig..
Sitat av Schlaeg Vis innlegg
Samme: - AMobil.no
Vis hele sitatet...
good to know
Hvis dere synes ørepropper gir god bass (så det risteR), så bør dere virkelig sjekke opp hva bass er, eller øra deres i det hele tatt..

Headset kan ha bra bass. Koss headset er et eksempel på dette. Rimelige headsett med bra bass til å IKKE VÆRE SUBWOOFER.
Sist endret av Tfan; 11. januar 2011 kl. 18:10.
Sitat av Tfan Vis innlegg
Hvis dere synes ørepropper gir god bass (så det risteR), så bør dere virkelig sjekke opp hva bass er, eller øra deres i det hele tatt..

Headset kan ha bra bass. Koss headset er et eksempel på dette. Rimelige headsett med bra bass til å IKKE VÆRE SUBWOOFER.
Vis hele sitatet...
Koss? Mener du porta pro? Koss er merket, ikke modellen.
Porta pro lekker som en sil, alle rundt deg hører det du hører, og det blir alltid fort ødelagt.
Pluss at det ikke er noen isolasjon at all.
Takke meg til AKG og Bose..
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av Tfan Vis innlegg
Hvis dere synes ørepropper gir god bass (så det risteR), så bør dere virkelig sjekke opp hva bass er, eller øra deres i det hele tatt..

Headset kan ha bra bass. Koss headset er et eksempel på dette. Rimelige headsett med bra bass til å IKKE VÆRE SUBWOOFER.
Vis hele sitatet...
De har slettes ikke bra bass. De har god lyd til prisen; den kan jeg være med på, men bassen er pløsete og altfor overrepresentert i forhold til hva andre, gode propper og hodetelefoner kan tilby. At det rister er ikke et tegn på god bass.
Kos deg: http://www.head-fi.org/forum/thread/...v2-added-01-05

Mange av disse har mye lyd for penga.
Sa aldri at de rister eller har spesielt god bass. Faktum er at headset og ørepropper rett og slett ikke har bra bass, uansett hva du kjøper.