Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2732
Heisann, kjære venner!
Det har seg sånn at jeg og to av mine festivalglade venner tenkte vi skulle ta turen til roskilde for første gang i år, men ingen av oss har egentlig helt tenkt over hvordan i huleste vi skal komme oss ned dit, før nå.

Vi har fått søkt oss rundt omkring og funnet ut de billigste måtene å komme oss rundt på foreløping. Tror det var Swebus som gikk av med seieren når det gjelder både tidspunkt og pris, men allikevel litt mye greier, iogmed at vi må helt inn til Oslo S for å ta bussen. Vi skal også være på hovefestivalen hele uka og tenkte å bare dra direkte fra hovefestivalen og ned til roskilde.


Er det noen her inne som har gjort samme greia før, eventuelt hvordan reiste du/dere nedover? Noen som skal til roskilde og har plass til tre stykker nedover?
Hvor reiser dere fra, ettersom du synes Oslo S er litt langt å dra?
Clavicle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Hvor reiser dere fra, ettersom du synes Oslo S er litt langt å dra?
Vis hele sitatet...
Ble vel kanskje litt feil å si at Oslo S er litt langt å dra, for det er det jo ikke i det hele tatt. Men hadde vært å foretrekke en buss/bil/tog/etellerannet som gikk ifra arendal eller porsgrunn/skien.
Med mindre du krysser havet så blir det nok en tur innom Oslo/østlandet uansett, så like greit å komme seg til Oslo og ta buss/tog derifra. Mulig du kan ta fly fra noe sted også, men det er nok litt dyrere.
Er du i Arendal så er det vel å ta bussen til Kristiansand, båt til Hirtshals og tog derfra videre mot København.
Bytte tog i Odense ser det utfor. Sjekk dsb.dk
Jeg skal også fra Hove til Roskilde og har studert reisealternativer. Det er tre muligheter (bortsett fra bil):

* Buss til Oslo, buss til Roskilde
* Buss til Kristiansand, ferge til Hirtshals, tog til Roskilde
* Flybuss til Kjevik (Kristiansand), fly til København flyplass, tog til Roskilde


Endte på siste alternativ selv, fordi det er det raskeste og jeg fikk billett til ok pris.
Sist endret av fustercluck; 3. juni 2012 kl. 19:02. Grunn: leif