Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3983
syntes det burde være en mulighet til og kunne "liker" her på freak. det er faktisk en del poster her jeg liker og gjerne ville delt med mine venner på Facebook
Edt: gjerne flytt posten min vis den er postet på feil sted.
Sist endret av nemo90; 5. mai 2012 kl. 01:49.
+ at da ville venner på facebook gå innom freak, og freak ville da hatt flere besøkende!
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Kan jo bare linke til innlegget.
Marker URL i Freak-fanen. Kopier. Bytt til Facebook-fanen. Lim inn i "Hva tenker du på?"-feltet. Trykk Publiser. Voila.
Sist endret av djemb; 5. mai 2012 kl. 01:50.
Lurer på hva "anonymt nettforum" betyr for dere...
Kan ikke se for meg at dette her blir bra liksom

" Per liker tripraporten om hasjnarkotika "
" Per liker hvordan bøffe ut amfetamin "
osv osv :P blir jo liksom stempla narkoman med engang hvertfall på facebook
A madman with a box
mabala's Avatar
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Lurer på hva "anonymt nettforum" betyr for dere...
Vis hele sitatet...
Du MÅ jo ikke dele noe som helst. De som vil kan dele, og de som heller vil holde seg anonyme kan det.
Sitat av Srbija Vis innlegg
Kan ikke se for meg at dette her blir bra liksom

" Per liker tripraporten om hasjnarkotika "
" Per liker hvordan bøffe ut amfetamin "
osv osv :P blir jo liksom stempla narkoman med engang hvertfall på facebook
Vis hele sitatet...
Haha!
Tenkte at det var en bra plan, TIL jeg så innlegget ditt !

Takk.
Kanskje ingen god plan likevel. Men kunne lagt til en "Liker-knapp" uansett, siden KP brukes ofte til nettopp denne funksjonen. Altså en Liker-knapp uten facebook-oppknytting.
Sist endret av Mozzie; 5. mai 2012 kl. 01:57.
Er ikke verre enn det djemb skrev. Personlig vil jeg ikke kombinere nFF og Facebook på noen som helst måte. Litt sånn Harvey Two-Face over det.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Håper jeg ikke hijacker tråden din nemo90; -når du nå nevnte "like"- og mulighet for å koble dèt opp mot face fikk jeg en idè som er littegrann omfattende mt.p selve nFF: Hvorfor ikke gjøre 1)det nemo90 nevnte pluss dèt å 2)reformere kp-systemet til en "like-knapp" / evt "pluss-knapp" som på diskusjon.no og ha selveste kvalitetspoeng-knappen begrenset som man hadde de to-tre første årene med Kp.

Hadde dette vært en idè, eller er det bare tåpelig mener dere? -Vel, grunnen er vel den at noen ganger kan det gå regelrett inflasjon i antall Kp noen får, ofte for tåpelige innlegg det ikke er noe kvalitet bak. Derav heller en "likeknapp"/"plussknapp" som likner dagens Kp-knapp, imens ha *ordentlig Kp-knapp* for de skikkelige innleggene/trådene.

Smart eller dumt? ...Jeg mener også det har kommet gode forandringer på dette forumet mt.p brukere og interface den siste tiden, er dette noe for en god reform eller blir det for omfattende?
Sist endret av aeon_illuminate; 5. mai 2012 kl. 02:05.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Kanskje ingen god plan likevel. Men kunne lagt til en "Liker-knapp" uansett, siden KP brukes ofte til nettopp denne funksjonen. Altså en Liker-knapp uten facebook-oppknytting.
Vis hele sitatet...
Det er jo nettop dette KP er til.. Face og freak burde forbli separert 100%
Trur vi skal holde NFF LANGT unna facebook jeg, ikke nok med at du kommer til å bli stempla som en junkie, men det kommer til å gjøre nff mainstream til slutt fylt med enda mer fjortiser.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Tenk på den store floden med såkalte "noobs" som aldri har vært på et forum, men registrerer accounts for å spørre om alt mulig meningsløst stuff.
Sist endret av Sexarz; 5. mai 2012 kl. 02:09.
Sitat av nemo90 Vis innlegg
syntes det burde være en mulighet til og kunne "liker" her på freak. det er faktisk en del poster her jeg liker og gjerne ville delt med mine venner på Facebook
Vis hele sitatet...
Det var en slik funksjon her på nFF i 2010, fra 2. kvartal og utover faktisk.
Hvorfor det ble fjernet må nesten crew uttale seg om.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Badapple Vis innlegg
Trur vi skal holde NFF LANGT unna facebook jeg, ikke nok med at du kommer til å bli stempla som en junkie, men det kommer til å gjøre nff mainstream til slutt fylt med enda mer fjortiser.
Vis hele sitatet...
Kan det virkelig bli flere brødjøder her?

Shiiiiiiiit

Sitat av Sexarz Vis innlegg
Tenk på den store floden med såkalte "noobs" som aldri har vært på et forum, men registrerer accounts for å spørre om alt mulig meningsløst stuff.
Vis hele sitatet...
og dette ville være anderledes fra idag på hvilken måte?
Sist endret av AtXbYeA; 5. mai 2012 kl. 02:12.
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Tenk på den store floden med såkalte "noobs" som aldri har vært på et forum, men registrerer accounts for å spørre om alt mulig meningsløst stuff.
Vis hele sitatet...
Uhm, hvis du hadde sett nFF fra mitt synspunkt ville du sett at verden allerede er slik.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av meitemark Vis innlegg
Uhm, hvis du hadde sett nFF fra mitt synspunkt ville du sett at verden allerede er slik.
Vis hele sitatet...
Tviler ikke
nemo90's Avatar
Trådstarter
MarkusPe: sånn sett veldig positivt. flere ville kanskje tatt del i våres samfunn.

Quakecry: da tru jeg det vil bli lite lesere

Pagliacci: kaller du freak.no anonymt ? :P

Sitat av Sexarz Vis innlegg
Tenk på den store floden med såkalte "noobs" som aldri har vært på et forum, men registrerer accounts for å spørre om alt mulig meningsløst stuff.
Vis hele sitatet...
det kan faktisk hjelpe folk og de kan også bidra med ting

Sitat av Badapple Vis innlegg
Trur vi skal holde NFF LANGT unna facebook jeg, ikke nok med at du kommer til å bli stempla som en junkie, men det kommer til å gjøre nff mainstream til slutt fylt med enda mer fjortiser.
Vis hele sitatet...
hvorfor? kanskje vi ville fått oppmerksomhet fra andre en de du snakker om ?
Sitat av nemo90 Vis innlegg
MarkusPe: sånn sett veldig positivt. flere ville kanskje tatt del i våres samfunn.

Quakecry: da tru jeg det vil bli lite lesere

Pagliacci: kaller du freak.no anonymt ? :P



det kan faktisk hjelpe folk og de kan også bidra med ting
Vis hele sitatet...

Yes forumet er anonymt, iogmed at du har listet hobby grower som en hobby tror jeg heller ikke du vil at alle vennene dine på facebook skal vite det.
nemo90's Avatar
Trådstarter
Sitat av danseku Vis innlegg
Yes forumet er anonymt, iogmed at du har listet hobby grower som en hobby tror jeg heller ikke du vil at alle vennene dine på facebook skal vite det.
Vis hele sitatet...
hehe:P det kan man ha ordinger på ^^ kan jo være en viss anomynimitet. sorr dysleksi her :P
Sitat av nemo90 Vis innlegg

Pagliacci: kaller du freak.no anonymt ? :P
Vis hele sitatet...
Ja, siden vi bruker pseudonymer og ikke fullt navn og heller ikke inkluderer kontaktinformasjon eller adresse så er det anonymt. Andre kan lese, men de vet ikke hvem som skriver.
Jeg kommer hit for og slippe unna facebook.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Kanskje ingen god plan likevel. Men kunne lagt til en "Liker-knapp" uansett, siden KP brukes ofte til nettopp denne funksjonen. Altså en Liker-knapp uten facebook-oppknytting.
Vis hele sitatet...
Echuz har allerede delvis svart på dette, men jeg er fortsatt nysgjerrig: Hvordan ser du for deg at en slik funksjon vil være forskjellig fra hva vi har idag?

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Hvorfor ikke […] reformere kp-systemet til en "like-knapp" / evt "pluss-knapp" som på diskusjon.no og ha selveste kvalitetspoeng-knappen begrenset som man hadde de to-tre første årene med Kp.
Vis hele sitatet...
1: De eneste forskjellene jeg er klar over mellom systemene på diskusjon.no og nFF er:
a) Navn
b) Posisjonen grafikken har…
c) …som gjør det mer intrusivt på diskusjon.no, særlig med den stjerna som av og til legges over tekst(!)
d) Man kan ikke se hvem som har gitt poeng på diskusjon.no.

2: Med «begrensning» tipper jeg du mener antall KP en bruker kan gi innenfor et tidsrom. En slik begrensning eksisterer (afaik) idag. Sist så jeg at den slo inn i en KP-onanisttråd for et par måneder siden.

Innlegg jeg husker fra første versjon av KP-systemet var av typen «skal gi dette KP så snart jeg får nye». Innlegg vi imo fint klarer oss uten, jfr. bl.a. regel 6.
noen ganger kan det gå regelrett inflasjon i antall Kp noen får, ofte for tåpelige innlegg det ikke er noe kvalitet bak. Derav heller en "likeknapp"/"plussknapp" som likner dagens Kp-knapp, imens ha *ordentlig Kp-knapp* for de skikkelige innleggene/trådene.
Vis hele sitatet...
Heldigvis bestemmer ikke antall KP på nFF hvor mye penger man får, eller hvor man står i organdonasjonskøa (:

For min del gjelder følgende, godt mulig det er annerledes for andre: Jeg bedømmer innholdet i et innlegg, og måten det er skrevet på. Sjelden drar jeg med brukeren i bedømmelsen.

Vi vet alle at en del er mer løsslupne med utdeling av KP. Men hva så? Å tvinge dem til å gjøre det på en annen måte virker for det første som en umulig oppgave, og for det andre som noe som vil ta håpløst mye tid i forhold til utbyttet.

Bare for at de skal få «riktig» tall under nicket sitt.
Sitat av nemo90 Vis innlegg
Sitat av MarkusPe Vis innlegg
+ at da ville venner på facebook gå innom freak, og freak ville da hatt flere besøkende!
Vis hele sitatet...
MarkusPe: sånn sett veldig positivt. flere ville kanskje tatt del i våres samfunn.
Vis hele sitatet...
Et stort medlemsantall har afaik aldri vært et mål for nFF (:
Sitat av MarkusPe Vis innlegg
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Kan jo bare linke til innlegget.
Vis hele sitatet...
Quakecry: da tru jeg det vil bli lite lesere
Vis hele sitatet...
Nå er du sikkert mye mer på fb enn jeg, men hvorfor dét? Skulle tro folk har mer lyst til å besøke noe om de ser at noen har tatt seg bryet til å lenke dit manuelt. Samt forrige punkt.
Sitat av nemo90 Vis innlegg

hvorfor? kanskje vi ville fått oppmerksomhet fra andre en de du snakker om ?
Vis hele sitatet...
Ja det ville vi helt sikkert, men da får vi med 10 ganger så mange av de jeg snakker om.
Det hadde jo vært bra med en liker knapp i tilleg til kp knappen, liker knappen kan man da bruke til ting man synes er artig eller bare annet vås som du liker. Mens kp knappen skal brukes til poster som det er litt kvalitet over.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Støtter den at vi både kan ha KP og en slags Liker-knapp uten tilknytning til Facebook.
Ser for meg jeg bommer på kp og treffer facebook knappen. #"¤"#% liker hvorfor leve? eller hvordan tar man heroin.

haha nei takk.
Det er jo ikke sånn om det skulle vært en liker knapp at man trykke på den. heller ikke trykke liker på "hvordan bøffe ut amfetamin". Er et alternativ til de som måtte ønske det.
Eksemplene folk kommer med er kun rus relatert, den delene er bare en liten del av Freak.
Virker som at hvis det hadde vært en liker knapp så hadde folk følt seg tvunget til å trykke på de mest lugubre trådene og legge på Facebook.
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Godt at freak.no ikke er et demokrati.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Knask Vis innlegg
Det var en slik funksjon her på nFF i 2010, fra 2. kvartal og utover faktisk.
Hvorfor det ble fjernet må nesten crew uttale seg om.
Vis hele sitatet...
Jeg mener å huske det var en bruker som spurte hvorfor det var en sånn funksjon, ettersom freak er et anonymt forum, så fjernet nso den.

... om jeg husker riktig.
For de som absolutt ønsker, er det mulighet for å dele på facebook på en effektiv måte.

LAg et bokmerke og lim inn innholdet under, deretter klikker du på bokmerkeknappen for å dele siden du er på på facebook.

Kode

javascript:var%20d=document,f='https://www.facebook.com/share',l=d.location,e=encodeURIComponent,p='.php?src=bm&v=4&i=1336222123&u='+e(l.href)+'&t='+e(d.title);1;try{if%20(!/^(.*\.)?facebook\.[^.]*$/.test(l.host))throw(0);share_internal_bookmarklet(p)}catch(z)%20{a=function()%20{if%20(!window.open(f+'r'+p,'sharer','toolbar=0,status=0,resizable=1,width=626,height=436'))l.href=f+p};if%20(/Firefox/.test(navigator.userAgent))setTimeout(a,0);else{a()}}void(0)
Selv håper jeg at det ikke kommer noe form for facebook like knapp her på freak.
Sist endret av Lanjelin; 5. mai 2012 kl. 15:53.
Ctrl+c og ctrl+v. Hardt liv...
Sitat av Thriller Vis innlegg
Ser for meg jeg bommer på kp og treffer facebook knappen. #"¤"#% liker hvorfor leve? eller hvordan tar man heroin.

haha nei takk.
Vis hele sitatet...
Når folk bommer på sitér knappen og treffer KP knappen (som er flere år unna hverandre) så lurer jeg jaggu på hvor mange som kommer til å treffe "liker" knappen da.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Værsåsnill, ikke gjør det. Hvis tusenvis av fjortiser plutselig får vite om dette forumet kommer det til å komme en markant økning av sprengningsulykker og overdoser. Og oppmerksomhet i avisene...
Det er en grunn til at facebook-implementasjon var en APRILSSPØK fra crew.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Thriller Vis innlegg
Ser for meg jeg bommer på kp og treffer facebook knappen. #"¤"#% liker hvorfor leve? eller hvordan tar man heroin.
Vis hele sitatet...
Da kan du t.d. fjerne den med AdBlock.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Når folk bommer på sitér knappen og treffer KP knappen (som er flere år unna hverandre)
Vis hele sitatet...
Sitat-knappen for innlegg #5 er ca. 19px unna KP-knappen for innlegg #6. Om man er på t.d. mobil kan det være lett å treffe feil en gang i blant.

Forøvrig tror jeg ikke det plutselig vil bli et rush av fjortiser om folk begynte å "Like" i hytt og pine (ikke at jeg tror slike knapper vil dukke opp). Har inntrykket av at de fleste i «målgruppa» allerede har hørt om nFF.

Og om det skulle skje, ville staben sikkert funnet en måte å hanskes med det på.
Sitat av Jonta Vis innlegg
for innlegg #5 er ca. 19px unna KP-knappen for innlegg #6. Om man er på t.d. mobil kan det være lett å treffe feil en gang i blant.
Vis hele sitatet...
Vet det, men ikke det jeg mener. Det er folk som gir KP til samme innlegg som de siterer.
Det er såpass få ganger jeg har delt videre en tråd fra frekforumet på facebook/google+/twitter, at en egen knapp for dette vil være "uøkonomisk" i mine øyne.

ctrl+c --> ctrl+v holder i lange baner til mitt bruk.

Jeg ønsker å se et poll over hvor mange ganger i året en bruker på freakforumet deler en tråd på sosiale medier...
Vil anta dette ligger på ca. 2-3.

Om det er en liten gruppe som deler tråder fra freakforumet såpass ofte at de trenger en egen hurtigknapp, så er det kanskje en idé å lage en extension for spesielt interesserte.
Selv er jeg en av få brukere som ønsket at "oldskewl" temaet skulle komme tilbake på freakforumet. Dette forslaget ble da nedstemt, og en extension ble bygget av de som var spesielt interessert:

Stylish - eget theme på nFF (Oldskewl?)
userstyles.org - freak.no - oldskewl

Dersom det viser seg at de som ønsker en egen knapp for deling av tråder fra freakforumet til facebook/google+/twitter er å fåtall, burde denne knappen ikke innkluderes på forumet, siden den vil være til sjenanse for majoriteten av brukerne.

[EDIT:] lol, ser nå at Lanjelin har laget en løsning lengre oppe i tråden...
/thread
Sist endret av Turbolego; 5. mai 2012 kl. 17:16.
For noen som har erfaring, kan det bygges Shareknapp browser utvidelse eller Greasemonkeyscript.
Har desverre ikke satt meg inn i greasemonkey selv, eller så kunne det vært mulig jeg hadde lagd til noe.