Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  154 13938
Så akkurat 3klipp på youtube der han ene går løs på kalver/kyr og en annen som hopper og slo på katta si.
Hva i allverden er det som får folk til å gå løs på dyr som ikke klarer å ta igjen.
Trur de folka at de er kule/maskuline fordi de klarer å drepe et dyr?


http://www.youtube.com/watch?v=gYTkM...layer_embedded
Helt jævlig å se på, blei kvalm.
Sist endret av toxicity; 26. mai 2010 kl. 23:51.
Hater folk som plager dyr! leste i avisa for litt siden at noen hadde skyti en hund 9 ganger, er det mulig! skulle blitt skyti litt selv og sett hvor digg det er.
Jeg er ingen psykolog, men jeg vil vel anta at folk som gjør dette kun for underholdningens skyld, mangler et par skruer der oppe ja. jeg finner det også helt forkastelig at enkelte tar seg slike friheter ovenfor dyr, som står uten muligheten til å ta igjen, derfor kommer jeg heller ikke til å klikke på linken du har lagt ut. Jeg blir for provosert av å se slikt.

Tilbake til spørsmålet: Det er garantert et utall grunner til at folk gjør slike ting. Enkelte er forstyrret og vet knapt nok hva de driver med. Andre kan ha sine egne spesielle grunner til hvorfor de handler som de gjør, og noen gjør det sikkert bare for å være jævlige. Dette kan vel også sies å være en forstyrrelse.

Mine egne tanker, jeg er ingen ekspert
Folk som tortuerer dyr er ikke god i hodet nei. Er vel spesielt barn/ungdom som gjør dette for underholdningens skyld, og da vet du hvordan disse blir når de blir eldre. Er det tydeligste tegnet på en syk person som kommer til å begå alvorlig kriminalitet seinere i livet spør du meg. Vedder alt jeg har på at f.eks. de to som sto bak baneheia drapene torturerte dyr før de tok jentene.

Og videoen nekter jeg å se, da er resten av kvelden min ødelagt.
Sist endret av Don Veto; 27. mai 2010 kl. 00:03.
Dette er mennesker som sannsynligvis har sadomachosistiske tendenser og som har søkt etter en jobb hvor de kan hærje med dyr som skal slaktes...
De liker å utøve makt ovenfor folk og fe som de synes er dem underdadige og betyr mer for dem enn lønna de får fra slakteriet.
Jeg blir ikke overrasket om de drar på SM klubb etter arbeidstid eller voldtar andre mennesker uten deres samtykke.

Slik oppførsel er helt uakseptabelt, slakterne burde isteden lage sin en egen "fight club" seg imellom hvor de kan banke hverandre etter tur.
Dyreplaging er i mine øyne noe av det værste jeg vet.
Jeg velger å ikke se denne videoen. Jeg velger å ikke sette meg inn i denne debatten. Alt jeg vil si at bare ordet dyreplageri gir meg frysninger og hår reisning nedover ryggen min. Jeg blik kvalm av at det skjer. Død til de som ikke ser problemet med tortur av dyr på denne måten.
Har nettopp sett den. Skulle ønske jeg lot være... Vet nesten ikke hvor jeg skal jeg gjøre av meg nå. Visste ikke at det gikk ann å hate noen man kun har sett på et klipp... Men de der hater jeg. VIRKELIG!
Jeg blir skremt over hvor ofte det kommer opp saker om dyreplaging i media. Helt forkastelig at folk gjør slikt men grunnen tror jeg er oppveksten.Folk som aldri f.eks har vært borti katt/hund som kjæledyr har lettere for å gjøre slikt fordi at de ikke skjønner båndet mellom eier og dyr.
Syns det skulle vært en straff på dette, f.eks han som drepte den katten som pissa på harleyen, han skulle blitt tatt ifra sykkelen ellerno. For meg høres det rettferdig ut.

Noe av det værste og mest unødvendige er dyreplageri. Håper bare jeg ikke ser noen som bedriver slikt.
Sist endret av Holmen; 27. mai 2010 kl. 00:48. Grunn: leif
Det mangler nok en kobling i hodet på de som mishandler dyr (eller mennesker, for den saks skyld)
Alle gode bønder vet at sunne og lykkelige kyr gir god melk og kjøtt. Kyr med indreblødninger etter mishandling og nakkebrudd er ikke mye å skryte av. Når skal de innføre tvunget psykologisk testing av alle arbeidende?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Dyreplaging er det grusomste jeg vet om! Jeg er voksen akkurat, 15, men en gang var det to "kidz" som plaga bikkja mi, kasta pinner mot henne og lignende. De var vel en 10-11 år. Jeg løfta han ene opp mot et tre og brølte inn i trynet på'n, han andre lot jeg bare sitte og grine. Dyreplageri er forkastelig og folk som gjør det burde bli fratatt all form for forsvarsmuligheter og så bli angrepet selv... (ja, jeg er trøtt, så sikkert masse 'leif)
Så Nettopp Video'n, det skulle jeg aldri ha gjort fikk adrenalin pump å et sinne som ikke ligner grisen fy faen til folk de skulle rett å slett fått lide samme dritten, kjenner jeg blir skikkelig fyrt !
På bakgrunn av de reaksjoner de fleste her har er årsaken til at jeg valgte å ikke se videoen. Og vil egentlig ikke anbefale andre å se den heller. Alle slike filmer skaper et sinne hos mennesker. De som liker å se på det kan gå å dø for min del.
Fy faen, jeg kjente hånda mi knytte seg!
Der var kvelden ødelagt for min del.
Kan ikke fatte hvordan rednecksa står å skryter over hvor ille de skada dyra, og faktisk vise en stolt tone når de sier det.
Nesten litt fantastisk at noen kan ha så lite sympati ovenfor dyr. Skulle gjerne kjørt høygaffelen min gjennom han hvis muligheten kom...
Synes det er direkte avskyelig at slikt forekommer, samt at straffene for å bedrive den slags er så små som de er. I videoen ser vi plant annet en av overgriperne stå å åpenlyst skryte over at han hadde banket et ku til ansiktet var derformert, og det som værre var. Virker også som at det er en slags ting de driver med der, da det kan synes at det er flere flere personer med i bildet.

Spør du meg, burde de få straff på lik linje om det skulle vært et menneske som ble utsatt for det. Banke hjelpesløse kuer, som står der og har ingen ting å gjøre i mot? Nå som det er på video BØR de skyldige kunne bli anhold og dømt.

Avskyelig.
Viss en mann for eksempel kutter foten av en tatt, ja så kutt av foten til mannan, lik straff
har man hunden sin ute til den sulter og dør, så så sett eieren/eierne i leke til de sulter og dør
Ble ikke direkte sint når jeg så videoen der. Rart nok, men jeg har medfølelse med dyr. Jeg bor selv på gård og vet hvordan det der er, og vet hvor hjelpeløse dyr er. Hadde han fyren der vært naboen min så hadde ikke han hatt gård, og ansiktet hans hadde vært deformert ganske så raskt. Jeg vet ikke selv hva jeg skal tenkte, for vi er jo hjelpeløse når det gjelder videoen der? Hva kan vi gjøre? Jeg håper virkelig en dag at de innfører strengere krav til de som skal ha husdyr og dyr på gård.
Orker ikke å se, blir bare deprimert åver kordan enkelte menneska kan være.
Dyreplager er noe jævlig greier, synes bare de som driver med det kan gå å dø så fort som mulig.
Skjønner ikke hvorfor folk gjør slikt. Om det er noe som gjør at det er enklere å drepe dyr enn menesker. Kanskje det at dyrene ikke har samme intelligens som oss og at det gjør det enklere for folk. Kan være at noen har samme holdning mot pattedyr som fisk og skalldyr. Gjør meg alikevel ikke klok på hvorfor folk plager pattedyr.
Super-Freak
Tommen_'s Avatar
jeg føler med de fleste her inne som blir mildt sagt pissed off når man kommer over slikt.

Så en dokumentar om Jeffrey Dahmer her om dagen, og kjente igjen det Don Veto skrev lengre oppe.
de hadde vel en nysgjerighet som barn, eller har opplevd ting generelt i oppveksten som tilsier for dem at dyr er lite verdt.
Dahmers far samlet inn rester av bein og "roadkill" for sønnen, sånn sett ville jeg ha sagt at dette ble en "uvitende" oppdragelse til et senere monster som utførte samme handlinger, bare mot mennesker.

personlig har jeg en sønn selv, vi har katt (som er redd for han siden han er veldig impulsiv).
vi er ofte i skogen, og her om dagen gav han maurene noe å drikke (helte en pytt på fjellet) og la igjen litt potetgull til dem.

han har aldri skadet en maur, ei heller katten vår eller noe annet dyr. Oppdragelsen spiller inn her tror jeg (føler jeg.)


men samtidig hadde jeg en bestefar som slo ihjel kattungene katten hans fikk. jeg har ei drept noen katter. (og jeg så sånn halvveis på gjennom kjøkkenvinduet.)
go figure.
Sist endret av Tommen_; 27. mai 2010 kl. 18:12.
Sitat av toxicity Vis innlegg
Så akkurat 3klipp på youtube der han ene går løs på kalver/kyr og en annen som hopper og slo på katta si.
Hva i allverden er det som får folk til å gå løs på dyr som ikke klarer å ta igjen.
Trur de folka at de er kule/maskuline fordi de klarer å drepe et dyr?


http://www.youtube.com/watch?v=gYTkM...layer_embedded
Helt jævlig å se på, blei kvalm.
Vis hele sitatet...
Du skulle hatt deg en neve for å legge dette ut her..
Noen sek nok for meg. Spolte og fikk se en jævel som bandt fast en ku gjennom snutten. Jeg greier bare ikke å se på slikt. Fy faen for noen avskum noen av oss er, jeg skjemmes. BRENN!
Har ikke sett videoen, vil ikke gjøre det, kan ikke fordra dyreplageri og kan lett forstå at man føler avsky når man ser slike videoer, men jeg blir litt skremt over reaksjonene fra enkelte.
At det feiler dyremishandlere noe, uten tvil.
Har jeg medfølelse for slike mennesker?
Fint lite, men jeg tror ikke ved drepe eller torturere alle dyremishandlere på verst tenkelig vis, løser så mye.
At enkelte burde sperres inne for aldri å føle friheten igjen, ja, men da på en institusjon som var tilpasset, med et dertil egnet personell.
Sist endret av Veggen; 31. mai 2010 kl. 22:35.
Eg vil fraråde å sjå videoen. Eg orka ikkje sjå den ferdig (Såg ca 3/4, så spolte eg til slutten) fordi eg rett og slett vart kvalm.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Æsj, fyfaen kjente mage min knytte seg :/
Ikke se på den, jo flere treff, jo flere slike snutter vil bli lagt ut (og laget).
Sitat av Weili Vis innlegg
Ikke se på den, jo flere treff, jo flere slike snutter vil bli lagt ut (og laget).
Vis hele sitatet...
Eit poeng til gjennomtanke er at det skjer uansett, forskjellen er bare vår komfortsone. Det me ikkje ser, treng me ikkje tenka på.
Huff... retards, stygge i hue!

rett og slett, nothing more nothing less!

Åssen fetish er det der? "oh it feels good, i just wanna keep fucking hitting em!" hva faen?!

Sadomasakistisk fetish for kyr!?

http://www.youtube.com/watch?v=Vea2I...eature=related en venn linket meg denne, hva faen, å på Discovery da gitt!
Hadde jeg vært vitne til noe sånt(har ikke sett filmen, men har en viss anelse hva som hender), hadde jeg nok handlet på en veldig dum måte.
Sist endret av Tortia; 31. mai 2010 kl. 23:44.
Sitat av Weili Vis innlegg
Ikke se på den, jo flere treff, jo flere slike snutter vil bli lagt ut (og laget).
Vis hele sitatet...
Mann, det er ikke de som abuser som legger ut, det er de som kjemper for dyrenes rettiheter
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Sitat av waf Vis innlegg
Jeg velger å ikke se denne videoen. Jeg velger å ikke sette meg inn i denne debatten. Alt jeg vil si at bare ordet dyreplageri gir meg frysninger og hår reisning nedover ryggen min. Jeg blik kvalm av at det skjer. Død til de som ikke ser problemet med tortur av dyr på denne måten.
Vis hele sitatet...
Det, jeg så en gang et bilde av en katt som var blitt grovt mishandlet. Jeg er generelt sett en dyreelsker og ble forbannet når jeg så det bildet jeg snakker om.

Jeg velger å ikke se videoen av nettopp den grunnen at jeg blir umåtelig forbannet på folk som driver dyreplageri.
Det er helt sykt at mennesker er i stand til å gjøre sånt!
Hadde vært innteresant å vite hva som er galt oppe i topplokket til folk som driver med dyreplageri!
Var forresten så dum at jeg så litt av videoen, utrolig ekkel følelse inni meg nå!
Sitat av FuzzT Vis innlegg
Eit poeng til gjennomtanke er at det skjer uansett, forskjellen er bare vår komfortsone. Det me ikkje ser, treng me ikkje tenka på.
Vis hele sitatet...
Det var ikke det jeg mente, at vi ikke skal tenke på det. Problemet med sider som youtube er at når sånne snutter får mange treff så frister det andre idioter til å lage lignende snutter sånn at de også kan få mange treff. I hodene deres er mange treff = drit kult.

L33Smiley: Hvis det er tilfelle så skjønner jeg ikke vitsen, de bidrar (selv om det ikke er meningen) til å lage underholdning av dyremishandling rett og slett fordi det finnes haugevis av idioter som ser på det som underholdning. Det finnes bedre måter å opplyse om dyremishandling på.
Sist endret av Weili; 1. juni 2010 kl. 00:13.
Så hele videoen. Likegreit da det er en stund siden jeg var sint sist
kunne betalt noen lapper bare for å banke opp de folka en etter en.
Sitat av Weili Vis innlegg
Det var ikke det jeg mente, at vi ikke skal tenke på det. Problemet med sider som youtube er at når sånne snutter får mange treff så frister det andre idioter til å lage lignende snutter sånn at de også kan få mange treff. I hodene deres er mange treff = drit kult.
Vis hele sitatet...
Det er eit godt poeng. Men eg meiner at når folk gjer sånt, det blir kommentert negativt og omtrent givast drapstrussler til dei involverte (ofte i form av kommentarer) så kan det også virke avskrekkande for andre. Og siden handlingane oftast vert gjort uansett, så er einaste forskjellen om det blir filma eller ikkje. (Obs, subjektiv meining uten kjelder)

Desuten er det velkjent at folk foretrekker å ikkje vite. Kor mange vil sjå slakting av maten dei et kvar dag?
Sitat av Proxer Vis innlegg
Så Nettopp Video'n, det skulle jeg aldri ha gjort fikk adrenalin pump å et sinne som ikke ligner grisen fy faen til folk de skulle rett å slett fått lide samme dritten, kjenner jeg blir skikkelig fyrt !
Vis hele sitatet...
Samme her!
klarer ikke folk som det har ikke sett filmen enda men har sett liknende filmer før og orker ikke se ting som det igjen. om jeg hadde funnet personer som driver med slikt tror jeg at jeg og ville begynt med dyremishandlig/menneske da jeg ikke ser på folk som gjør sånt som mennesker. men dritt
Sist endret av elirdir; 1. juni 2010 kl. 01:47.
De er bare noen forbanna drittunger i hue som gjør dette for underholdningens skyld. Lurer på hvordan det er å jule opp en dyreplager :O
Sitat av FuzzT Vis innlegg
Det er eit godt poeng. Men eg meiner at når folk gjer sånt, det blir kommentert negativt og omtrent givast drapstrussler til dei involverte (ofte i form av kommentarer) så kan det også virke avskrekkande for andre. Og siden handlingane oftast vert gjort uansett, så er einaste forskjellen om det blir filma eller ikkje. (Obs, subjektiv meining uten kjelder)

Desuten er det velkjent at folk foretrekker å ikkje vite. Kor mange vil sjå slakting av maten dei et kvar dag?
Vis hele sitatet...
Jeg ser den, men tror allikevel at til tross for kommentarene så er det faktisk folk som er så tette i pappen at de får 'inspirasjon' og heller ser på antall treff. Man kan jo undres hvorfor folk lager slike snutter i det hele tatt (nå mener jeg de som juler opp dyra), men det orker jeg egentlig ikke tenke på nå.

Ellers er jeg helt enig i at mange foretrekker å ikke vite og det er synd. Husker jeg så en dokumentar om en engelsk familie (ikke amerikansk for en gangs skyld ) der dattera i huset, som var vel rundt 12 år gammel, aldri hadde sett ei ku og nektet å tro at burgerene hun spiste kom fra det dyret... tragisk.
Folk som gjør slikt mangler et lite filter oppi hjernen som sier ifra om hva du burde, og ikke burde gjøre, impulskontroll kalles det.
Så litt av Filmen TS linka, klarte ikkje og se mer en 10-12 sek før eg kjente det ble for mye..
Det er bare feil.. rett og slett feil..
Men når nesten det samme skjer med mennesker alle dager, hvorfor ikke fikse det i stedet, før noen dyr? Men størelsen har veldig mye å si også, Vis du har en katt og et hamster, katten blir skutt ihjel og hamsteret blir kjørt over sorger du jo så klart over katten lengdre en den lille hamsteren. Men alt i alt så vil jeg jo ikke se at katten min blir skutt ihjel
Soz Skrivefeil
blir drittkvalm av å se slikt, klarer ikke se mye av den heller..
Hadde jeg vært der og sett ham, hadde jeg seriøst dopa han ned, skrudd han fast inntil veggen og spylt adrenalin i han så han kunne holde seg våken under 2 uker med tortur. Det gjør bare MEG til en som han? Nei, han fortjener en hard lekse
Sitat av Get-A-Life Vis innlegg
Men når nesten det samme skjer med mennesker alle dager, hvorfor ikke fikse det i stedet, før noen dyr? Men størelsen har veldig mye å si også, Vis du har en katt og et hamster, katten blir skutt ihjel og hamsteret blir kjørt over sorger du jo så klart over katten lengdre en den lille hamsteren. Men alt i alt så vil jeg jo ikke se at katten min blir skutt ihjel
Soz Skrivefeil
Vis hele sitatet...
Hva? Hvor mye du knytter deg til et dyr har da vel ingenting med størrelsen å gjøre! Du mener vel ikke at man automatisk blir mer knyttet til en hest eller en elefant, enn en katt? Eller mer knyttet til en Grand Danois enn en Border Collie? Hvor mye du knytter deg har gjerne noe å gjøre med hvor mye gjensidig sosial kontakt du har med dyret.

Når det er sagt, hvorfor i alle dager skulle vi tillate, eller se bort i fra, dyreplageri bare fordi enkelte treskaller torturerer mennesker? Hvorfor kan man ikke reagere mot dyreplageri fordi det også finnes menneskeplageri? Begge deler er forferdelig, og begge deler bør følgelig reageres mot og jobbes for å bli kvitt i størst mulig grad.
Vis du setter deg ned og ser på nyhetene, ser du da 5døde personer i en bombe aksjon ved gasa, du ser at 5mennesker ligger døde av og bli sprengt i filler, du feller ikke en tåre. Men når du ser et dyr blir rivd av pelsen klarer du ikke å se på...
Prøver bare å vise hva jeg mener, men jeg er imot dyreplageri osv.

Sitat av RydEN Vis innlegg
blir drittkvalm av å se slikt, klarer ikke se mye av den heller..
Hadde jeg vært der og sett ham, hadde jeg seriøst dopa han ned, skrudd han fast inntil veggen og spylt adrenalin i han så han kunne holde seg våken under 2 uker med tortur. Det gjør bare MEG til en som han? Nei, han fortjener en hard lekse
Vis hele sitatet...
SÅ du ville hengt en 5åring fordi han brakk hallen til katten sin når han var litten fordi han ikke viste bedre? <--


Unskyld for skrivefeil :P Dysleksi
Sitat av Get-A-Life Vis innlegg
Vis du setter deg ned og ser på nyhetene, ser du da 5døde personer i en bombe aksjon ved gasa, du ser at 5mennesker ligger døde av og bli sprengt i filler, du feller ikke en tåre. Men når du ser et dyr blir rivd av pelsen klarer du ikke å se på...
Prøver bare å vise hva jeg mener, men jeg er imot dyreplageri osv.



SÅ du ville hengt en 5åring fordi han brakk hallen til katten sin når han var litten fordi han ikke viste bedre? <--


Unskyld for skrivefeil :P Dysleksi
Vis hele sitatet...
snakker ikke om en 5 åring, du ser jo han på ku videoen at han løper rundt og er idiot
Snakker om at jeg satt inne i klesskapet å likte og høre på at katta skreik..... Noe som jeg seff angrer på :P
Sitat av Get-A-Life Vis innlegg
Vis du setter deg ned og ser på nyhetene, ser du da 5døde personer i en bombe aksjon ved gasa, du ser at 5mennesker ligger døde av og bli sprengt i filler, du feller ikke en tåre. Men når du ser et dyr blir rivd av pelsen klarer du ikke å se på...
Prøver bare å vise hva jeg mener, men jeg er imot dyreplageri osv.
Vis hele sitatet...
Jeg klarer også å se døde dyr, men jeg er ikke spesielt glad i å se makabre bilder av hverken døde mennesker eller døde dyr. Jeg blir forbanna av overgrep mot mennesker, og jeg blir forbanna av overgrep mot dyr, og jeg liker ikke å se noen utøve vold hverken mot dyr eller mennesker. Jeg fatter ikke hva du vil frem til og hva poenget ditt er. Du mener jo tydeligvis at det på et eller annet nivå er feil å reagere mot dyreplageri, siden du kritiserer dette på bakgrunn av at det også begås overgrep mot mennesker? Så hva er det du mener, helt spesifikt?
Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg klarer også å se døde dyr, men jeg er ikke spesielt glad i å se makabre bilder av hverken døde mennesker eller døde dyr. Jeg blir forbanna av overgrep mot mennesker, og jeg blir forbanna av overgrep mot dyr, og jeg liker ikke å se noen utøve vold hverken mot dyr eller mennesker. Jeg fatter ikke hva du vil frem til og hva poenget ditt er. Du mener jo tydeligvis at det på et eller annet nivå er feil å reagere mot dyreplageri, siden du kritiserer dette på bakgrunn av at det også begås overgrep mot mennesker? Så hva er det du mener, helt spesifikt?
Vis hele sitatet...
Bra sagt!
Han prøver jo faktisk å vinkle til at dyreplaging er ok