Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1965
vet ikke om jeg burde poste dette her men har googlet endel og finner lite og siden det er mye studenter her tenkte jeg sku spørre.

Er student i Trondheim nå, men har funnet mange interessante fag på i Rena, i Hedemark komune.

Er det noen som vet hvordan det er å bo der? Er det noe studentliv? Blir det en stor nedtur?

kjempegreit om noen lokale kunne fortalt meg, det står utrolig lite om dette på nett..
Nå kan ikke jeg svare så godt for meg, siden jeg aldri har bodd der. Men var på rekrutten der, og Rena er ikke store plassen, hvis vi skulle ut fikk vi grei beskjed om å ta turen til Hønefoss eller Oslo.
Så knapt nok folk i sentrum når jeg var der..

Dette er dog bare min egen erfaring basert på 5 uker.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
rena er ikke store plassen, "sentrum" består vel omtrent av en kiwibutikk og statoil..

(Det heter "hedmark" og ikke "hedemark" sånn btw)
Det første du trenger å lære er at Åmot er en kommune som Rena ligger i, mens Hedmark er et fylke som igjen Åmot er en del av.

http://www.amot.kommune.no/default.aspx

Ellers er det som sagt ikke store plassen.
Sist endret av Mith; 17. februar 2006 kl. 23:07.
var det jeg fryktet. kan jo være koselig og bo på en litt mindre plass da, men jeg har liksom bodd på en plass med 2 uteplasser hele livet, håpte vertfal de hadde 4-5 uteplasser... og litt butikker.. men men..

kjipt, virka som en god skole, men klarer ikke 4 år i ødemarka.. trur jeg da
Nå er ikke jeg fra Rena, så jeg vet ikke helt hvor mange uteplasser det er der. Sist jeg sjekka så ligger det 20-30min fra Elverum og 45-60min fra Hamar, så det går ann å dra dit å feste.

Rena - Elverum
Elverum - Hamar
Sist endret av Mith; 17. februar 2006 kl. 23:37.
HAr feriert en del i Rena en tid tilbake og med mindre du har ekstreme interesser i villmarksopplevelser vil jeg ikke anbefale deg å flytte dit...
Studerte der i fjor.
Det er tre utesteder. Birken, Lille Bays, og et annet drittsted.
En pizza/kebebsjappe med vond mat.
To hoteller (Pga birkebeinerløpet)
To bensinstasjoner.
En del matbutikker.
Skolen.
Militærleieren.
Studentpuben.

Thats it.

Studentmiljøet er ganske fett, men pass deg for A Ni Ta St ein grims en! (Skrevet slik for at ikke google skal få tak i det.)
Hun juger deg trill rundt! (Nei, det er ikke eksen... heheh)

Edit: Åja... Ikke lei leilighet av det beryktede Kristiansen-ekteparet. De forandrer kontraktene mens du bor der, låser seg inn i hybelen din mens du ikke er hjemme og er ellers flinke til å sette ut rykter om deg hvis du er for sen med leia...
Sist endret av Odne; 18. februar 2006 kl. 00:40.
Nå har ikke jeg akkurat vært i Rena noen gang men har et par kompiser som er eller har vært i militæret der og de sier at det er GANSKE dødt der. Hvis du tar Trondheim til sammenligning så er det jo en av de største studentplassene i Norge så jeg er ikke i noen som helst tvil om hva mitt valg hadde blitt.