Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5227
For meg mest montana speed og loop, hva bruker folk?

Pleier ikke folk å svare?
Sist endret av Yose_graff; 5. februar 2018 kl. 22:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei,
Folk pleier å svare innenfor sine interessefelt og erfaringer. 20 minutter er ikke lang tid å vente på ett svar.
Grafitti og tagging er ikke så mye diskutert her på forumet, så du må nok vente på spesielt interesserte.
Her jeg bor så har graffiti sjappa åpnet for ca 1 mnd. siden, så nå bruker jeg Loop og Mtn 94 til outline og skyline + lyse farger.

Lokale hardware cans er mye billigere, så selv om de ikke er de beste cansa (veldig høyt trykk) så funker de. Det varierer en god del på kvaliteten, men mørke farger funker vanligvis fint + silver.

Er ikke så enorm fan av Mtn 94 da det lave trykket går litt for sent for meg, dog de er jo ganske nice til små detaljer .

Min favoritt er Mtn Hardcore og selvfølgelig Molotow
Plukker som regel random shit fra graff-sjappa. Men går vel mest i Montana Hardcore, Montana Black, Molotow Premium og Molotow Burner.
Liker også Molotow tusjer/blekk.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Foretrekker Mtn94 for kontrollens skyld og den deilige lukten. Disse er fine å bruke om man har god tid og bare skal kose seg, men ikke like greit å bruke om man har dårlig tid. Koster også greit mer enn de billigere alternativene.
Blir også en del Montana Black og Chrome Burner da det er dette OFT selger, og det jeg har blitt vandt med å bruke. Dette funker bedre om man skal være litt mer effektiv, og litt mindre nøyaktig.

Unngår Loop for alt jeg kan da jeg ikke er fan av trykket i boksene. Et annet stort problem er også at kulene i boksen er keramiske eller noe lignende, så magneter funker ikke for å fjerne klirringen. Kan også være slitsomt med det høye pigmentinnholdet som må ristes lengre enn andre.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det noen graff sjapper i Oslo?
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det noen graff sjapper i Oslo?
Vis hele sitatet...
Yes.
KEM - Kunstnernes Eget Materialutsalg
Dette er ikke en graffsjappe typ den du leter etter. Men de kan lokke med Belton Moltow, markers, squeezers og studenrabatt

Det du er ute etter er OFT - Oslo farge & Tusj. Dette er en butikk som er basert på graff. Både klientellet og utvalget. Hyggelige og veldig hjelpsomme ansatte

Det er også en nettbasert butikk i Oslo. 15MinFame. Disse var de første til å ta inn Loop i landet såvidt jeg vet. Her kan du enten hente bestillingen din ved Helsfyr gratis, eller bestille med hjemmelevering for noen kroner.
Om du planlegger litt kan han ofte også møte deg andre steder i byen.

Det er ikke en butikk i Oslo, men den absolutt billigste om man bestiller kvanta, og vil ha ordentlig utvalg er Mtncans fra Asker. Gratis frakt om du kjøper for over 900-1000kr. Levert på et par dager.
Her får du også en billigere Mtn94 variant til 42,-(!!).
Tusen takk!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruker stort sett Montana Black eller MTN (94, Hard Core og Speed) og seff burner
Fill: Reload eller Ultrawide
Ouline: Coversall 3 eller Nitro 2G
Color: HC2, Belton eller Montana Black