Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 893
Hei, driver å arbeider litt med design osv. for en webside samt koding av server kommunikasjon. Jeg skal ordne opp med brukere og registrering men for nå så er det kun forsiden som er delvis ferdig (kommer anpå tilbakemeldingene).
Koder i CSS, HTML og PHP samt MySQL som database.
Jobber med å sikkre siden mer mot evt. intrengere men siden jeg enda ikke har startet på hovedinnholdet er det nedprioritert
Hva syntes du om forsiden?

http://www.gjertgjersund.com/
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Du vil ha tilbakemelding på en login boks?
Sitat av 8bit Vis innlegg
Du vil ha tilbakemelding på en login boks?
Vis hele sitatet...
Ja, funker alt på de fleste browsere osv.?
Det er ikke mye, men bak hva du faktisk ser ligger jo PHP systemet osv.
Dessuten er det min første fullstendig selvlagde side....
Register funker ikke enda, ettersom selve funksjonen ikke aktiverest før siden er bygd ferdig.
Trenger kun små tilbakemeldinger....
virker det greit?
Du burde informere hva som er brukernavn og passord.
Dette er opplagt for de fleste, men ikke alle.

Syntes også skriften på "Login" og "Register" er noe utydelig. Litt for lite fargeforskjell på selve boksen og skriften.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Du burde informere hva som er brukernavn og passord.
Dette er opplagt for de fleste, men ikke alle.

Syntes også skriften på "Login" og "Register" er noe utydelig. Litt for lite fargeforskjell på selve boksen og skriften.
Vis hele sitatet...
Tusen takk, tenker du at å sette brukernavn og passord i selve boksen kunne ha vært kult? med en mørkere farge.
Takk for tilbakemeldingene igjen!
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Ja, en liten pre tekst som sier username/password, kansje i litt fada (men mørkere) farge en bakgrunnen. og som laxzzi sa så kan du ha litt mer kontrast med skriften på knappene.
Sitat av 8bit Vis innlegg
Ja, en liten pre tekst som sier username/password, kansje i litt fada (men mørkere) farge en bakgrunnen. og som laxzzi sa så kan du ha litt mer kontrast med skriften på knappene.
Vis hele sitatet...
Okai, skal prøve å få ordnet det
men sengetid for meg (Er i NZ så er kveld her).
La meg vite om det er noe browser errors eller lignende
vil prøve å få det kompitabelt med de meste
Takk for tilbakemeldingene!
http://puu.sh/38Ph0.png

Sentrert og behagelig nivå fra toppen i Chrome, http://puu.sh/38Pin.png
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Firefox går i quirks mode for at den skal fungere.
Uten å sett på mye annet: http://i43.tinypic.com/zpeeq.png
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Det var da ikke så mye, annet enn en login boks, men er kommer noe kritikk av koden

I toppen av koden trenger du (bør du) egentlig bare skrive <!DOCTYPE html>. Du bør også bare bruke CSS til å style input taggene for å forhindre repetering av kode. Jeg ser du bruker input[type="password"] og input[type="text"] som er helt like. Da kan du heller lage en class som heter "login-input" som du bruker på begge. "border: none; font-size: 20px;" kan også flyttes inn i denne klassen. Login og Register knappene bruker også ulik class, men som er helt like.

Du trenger ikke å bruke div tags rundt inputs. Du kan bruke class="input-form" i input taggene.

Du bør tenke på DRY prinsippet. Hvis du skal for eksempel redigere på font størrelse på alle inputs på nettsiden din, så vil du heller endre det på en fil som gjør at alle skifter automatisk, enn å måtte gå gjennom alle filene og endre de en etter en.

EDIT: Du har body taggen før head taggen Den skal komme etter head.
Du kan bruke W3 sin Markup validator
Sist endret av Zarlach; 5. juni 2013 kl. 14:18.
Prøv og legg til placeholder på inputene dine så man forstår hva de to boksene er til.

Eks
<input type="text" placeholder="Brukernavn" />
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler deg å sjekke ut Twitter bootstrap. Ser veldig fancy ut og fungerer på det meste av devices. Det går fort mye tid til tweaking av css regler, så alt du kan få "gratis" bør du benytte deg av. Tiden du sparer på css kan brukes til codebehind osv.

Boksen du har laget der kan en lage på kort tid i bootstrap.

Når det gjelder boksen så er det vanskelig å lese hva som står i knappene. Grått mot grått gir dårlig kontrast. Keg brukte en iphone btw.