Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2115
Hei freaks!

I det siste har jeg vært opptatt av webutvikling. Jeg har laget en liten nettside, mortie.tk. Der har jeg en liten wordpress-blog og noen prosjekter:
  • tequilaJumper - et lite platformer-spill. Du er en grønn klump og må hoppe deg igjennom et tilfeldig generert terreng.
  • Brainfuck interpreter - en interpreter av programmeringsspråket brainfuck. En liten forklaring av språket finnes på mortie.tk/?tab=projects.
  • ridicule - mitt nyeste spill, fremdeles et work in progress. Mer informasjon finnes i den nyeste blogposten.

Kommentarer, forslag til endringer og kritikk mottas med takk
(og forresten, prøv å koble til minecraft-serveren med IP mortie.tk )
Sist endret av Mort96; 3. juni 2013 kl. 09:39.
Er det ditt design som er på selve bloggdelen av siden? For bloggdelen ser ryddig ut med bra lesbarhet, til tross for at hele siden blir litt vel smal + at den ikke tilpasser seg skjermstørrelsen.

Resten av siden er uinnbydende, og altfor enkel. En penere hovedmeny med en subtil :hover-effekt på lenkene hadde hjulpet, samt et bedre oppsett på selve innholdet. Også favicon da.

Dette er jo åpenbart en nettside du har for å lære deg ting og tang, så jeg ser frem til å se ev. fremtidig utvikling.
Mort96's Avatar
Trådstarter
Ja, er ikke akkurat verdens peneste nettside - har hatt en plan om å sette meg ned og gi den en CSS-overhaling en stund nå, men har bare ikke gjordt det enda :P

Blogg-delen er ikke et eget design nei, det er bare en wordpress-template jeg fant.
Er det bare meg, eller kjenner jeg igjen spillet på siste link?
Mort96's Avatar
Trådstarter
det er jo ikke noe veldig originalt konsept, ihvertfall ikke enda - det er jo kun en trekant du styrer og skyter med.
7409 på tequilaJumper, tjoho
7192 på tequila Jumper Første Forsøk
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Er det ditt design som er på selve bloggdelen av siden? For bloggdelen ser ryddig ut med bra lesbarhet, til tross for at hele siden blir litt vel smal + at den ikke tilpasser seg skjermstørrelsen.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke hans design. http://wp-themes.com/clear/
Theme URI: http://diovo.com/links/clear/
Sist endret av pinkrabbitz; 3. juni 2013 kl. 14:31.


Får ikke til å hoppe opp til den plattformen, har kommet til rundt 10000 poeng 3 ganger nå, og det stopper der, pga avstanden blir for stor.
Mort96's Avatar
Trådstarter
Endret litt på det nå - burde ikke lage platformer så høyt at det ikke går an å komme til lenger :3
10397

arti spill, delte det litt videre. Har en liten intern konk gående nå.
Mort96's Avatar
Trådstarter
Artig at tequilaJumper slår an.

Forresten, prøv å åpne det på en iPhone eller iPad - der styrer du ved å tilte enheten Det er ikke perfekt, og blir ganske vanskelig - spesiellt på iPhone - men det virker ihvertfall.

I teorien skulle det virke på Android óg, men av en ellre annen grunn ser det ikke ut som det virker. I noen nettlesere skjer ingenting, i andre er retningene rotert.. Andre igjen får helt uspillbar FPS.
Jobber du med det sånn at det blir en app kunne den slått an skikkelig, mye bedre en doddle jump.
Mort96's Avatar
Trådstarter
Hmm, hadde ikke vært noe vanskelig å gjøre det om til en app - wrapper bare et webview rundt det (mye det samme som å ha en app som bare åpner Safari og går til nettsiden, bare at det virker uten internett og at spillet tar opp hele skjermen). Problemet er at koster penger å legge inn noe på app store. Hadde kanskje vært verdt det da..

Det er også et problem at koden bak det rett og slett er elendig.

Kan skrive det om med mer tanke på mobilsupport + mer erfaring når jeg kommer hjem, og se hva som skjer :3
Sist endret av Mort96; 3. juni 2013 kl. 19:31.
Det kjører smooth i Chrome på min HTC One, men har ingen kontroll, den bare hopper av seg selv.
Sitat av Mort96 Vis innlegg
tequilaJumper - et lite platformer-spill. Du er en grønn klump og må hoppe deg igjennom et tilfeldig generert terreng.
Vis hele sitatet...
Hva med å ha en liten freak som hopper isteden for den grønne boksen?
Sist endret av Knäppgök; 4. juni 2013 kl. 19:01.
10898 på tequila Jumper
Eneste problemet med slike JS spill er at folk kan endre på kildekoden. Dette er ikke et stort problem nå, ettersom spillet ikke er kjent, men hvis det skulle komme til å skje. Man kan endre på alt fra hvor brede plattformene skal være til hvor høyt man skal hoppe
Sist endret av Constant; 4. juni 2013 kl. 20:37.
Mort96's Avatar
Trådstarter
Ja, men det er jo bare gøy å "hacke" spillet på den måten :P

Det er dog klart at det kan bli et problem hvis jeg noen gang lager et spill med global high score.
17035 i tequila jumper. ble bra nå Mort, men en ting du bør fikse er å sette spille til en bestemt størrelse, ellers er det bare å lage vinduet så høyt og smalt du bare vil, også holde inn W for å komme fort opp.
Mort96's Avatar
Trådstarter
Hmm, kanskje en minimum bredde hadde vært en idé ja. Liker dog at den kjører i full screen.
Liker effekten du har laget på den grønne "klumpen" i tequilaJumper, hvor den vrir seg etter hvilken retning den beveger seg. Ser ut som en geleklump. En annen måte du kunne gjort spillet vanskeligere på, er vel å ha lagt inn en slags "slippery" effekt hvor klumpen glir konstant til en av sidene og øker etter poengsummen?
Sist endret av Lacertosus; 6. juni 2013 kl. 09:29.
Mort96's Avatar
Trådstarter
Det er en idé. En slags vind som vises i form av partikler som flyr over skjermen som blir sterkere jo høyere en kommer, som dytter på spilleren.. That could be arranged.