Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1122
Bare en rask innspilling av et slap riff jeg lagde selv.
http://www.youtube.com/watch?v=qxzPV...df7THj-UGW6W8=

Si meg hva dere synes Lyden er spilt inn direkte fra forsterkern til iPhonen, så er derfor lyden ikke er fantastisk bra, men den er dugbar.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Synes det hørtes greit ut! Keep ut the good work
robbi13's Avatar
Trådstarter
Takk, will do
Litt utight, men det kommer seg. Slapping er dritkrevende. Trommene gjorde det tidvis litt usikkert på om du var ute av takt, eller om lyden kom fra deg.

Tips: lær av John Taylor i DuranDuran. Han har skjønt flyten mellom funkbassing og det å groove.
robbi13's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bandit88 Vis innlegg
Litt utight, men det kommer seg. Slapping er dritkrevende. Trommene gjorde det tidvis litt usikkert på om du var ute av takt, eller om lyden kom fra deg.

Tips: lær av John Taylor i DuranDuran. Han har skjønt flyten mellom funkbassing og det å groove.
Vis hele sitatet...
Ja, ganske sant. Mye vanskeligere å holde takten med slap enn med fingerspill.
Dette minner meg om Rage Against The Machine.

Veldig bra!
robbi13's Avatar
Trådstarter
Sitat av waf Vis innlegg
Dette minner meg om Rage Against The Machine.

Veldig bra!
Vis hele sitatet...
Takk

titegn
Hvor lenge har du spilt bass? Hvilken tutorial har du brukt/lært på egenhånd? Spiller bass selv, men er ikke på langt nær så god på slap!
robbi13's Avatar
Trådstarter
Sitat av krJo Vis innlegg
Hvor lenge har du spilt bass? Hvilken tutorial har du brukt/lært på egenhånd? Spiller bass selv, men er ikke på langt nær så god på slap!
Vis hele sitatet...
Jeg har spilt bass i snart 3 år (tror jeg). MarloweDK har en egen slapping tutorial, liker den veldig godt, grunnet han forklarer alt sammen veldig nøye. Men jeg går også på kulturskolen, så har også blitt lært det litt "live".
Hammerheart GG
Halmstad's Avatar
Det var jævlig bra gj
var litt tamm lyd i den bassen din.. men kanskje bare opptaket som sutter litt atxbabytissemann.
Les Claypool burde fra nå av være din gud, han slapper bassen som en helt!
robbi13's Avatar
Trådstarter
Sitat av bjakolle Vis innlegg
var litt tamm lyd i den bassen din.. men kanskje bare opptaket som sutter litt atxbabytissemann.
Vis hele sitatet...
Takk Halmstad

Ja, det høres bedre ut på rommet mitt :P Det er ikke akkurat en veldig bra gitar eller forsterker heller.