Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 950
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, har til daglig brukt zyprexa/olanzapine.. en stund nå fordi jeg er bipolar og har hatt psykotiske episoder tidligere. har gått ned til 5 mg etter en periode og videre ned til 2,5 mg som jeg står på nå. Det som er problemet er at jeg føler at denne medisinen har en del uheldige bivirkninger som jeg ikke liker, økning av vekt, føle seg gruggy på morgenen, osv. vet at 2,5 mg er en liten dose (minste som blir gitt ut), men føler fortsatt at det er noe bivirkninger.


Har lest litt om cbd olje uten thc som er tatt i bruk medisinskt. Det kommer frem der at det har veldig lite bivirkninger iforhold til andre anti-psykotika og fordi cbd har antipsykotiske egenskaper kanskje kan være ett bedre alternativ selvom det trengs å forskers mer på.

Er det i det hele tatt mulig å få resept på cbd olje i Norge? Hvordan burde jeg gå frem med dette om jeg skulle spurt psykologen min? Er det bare naivt å tro at det ikke blir avfeid med en gang her om jeg spør siden jeg bor i Norge.. Er det noen med erfaringer her inne på bruket som har brukt cbd olje medisinskt?

Har allerede lest litt i tråden import av cbd olje til Norge, men der virker det mer som det var vinklet som helsekost.


Dette er en av artiklene jeg har lest, den er lang, men vært å lese

https://www.madinamerica.com/2015/08...roblems-maybe/

Kan legge til at jeg også går på urinprøver, vil dette ha noe å si, siden det ikke er thc i?

Håper ikke dette innlegget var alt for rotete.
Eneste jeg kan foreslå er å prøve. Jeg har sett mye snakk/skriverier om dette over den siste tiden og en klinikklege som deltok i en debatt på Joe rogan sin podkast for en stund siden har behandlet flere pasienter med CBD som er antipsykotikum.

Om du gjør arbeidet selv, finner fram studier fra legetim forskning og presanterer muligheten for psykiateren din så kan det gå. CBD har jo blitt redefinert som et medisinsk preparat av legemiddelverket nå så jeg har tro på at det går. Lykke til!
Problemet med cannabis-baserte legemidler et at cannabis ofte blir ilagt enorme helsegevinster som ikke stemmer. Dette gjør at kildekritikk og et nøkternt blikk på saken blir langt vanskeligere. Medfølgende så vil folk (med god grunn) bli kritiske til enhver medikamentell bruk av planten til tross for at den trolig har medisinsk verdi på flere områder.

Du må isåfall være veldig «voksen» i fremleggingen av forespørselen din dersom du ønsker å nå noen vei. Jeg vil hverken anbefale det ene eller det andre, men jeg håper du finner noe som fungerer bra for deg.