Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1709
Trenger en ny portabel headphone amp/DAC. Pris <2.000. Fint med innspill idag mens det er black friday salg.

Har brukt en kina variant en stund nå men idag tidlig knelte den. Må få lagt inn bestilling i løpet av dagen og ønsker helst å handle fra noen som har produktet på lager slik at det går raskest mulig. Derfor er jeg mest keen på å handle fra norske butikker denne gang, men om noen kommer med tips på outstanding amp/dac som ikke finnes i norge så vil jeg vurdere å bestille utenlands.

Har vært litt fraværende på amp/dac scenen så er sikkert kommet masse nytt og fancy siden sist jeg handlet. Bruken vil være fortrinnsvis med pc, men også med android tablet og android mobil. Hodetelefonene er ikke superlettdrevne men er vel 80 ohm, på dt 770 pro om jeg husker rett.

Noe musikk i flac men det går egentlig mest i streaming om dagen fra spotify, føler ikke ørene er gode nok til å forsvare tidal pluss at tidal mangler playlist slik vi kjenner fra spoiify.

Vurderer

Schiita Fulla 2
FiiO E10K Olympus 2

Er ikke fastlåst på disse to altså, om noen har andre tips så del gjerne. Trenger ikke være en dere eier, bare det er en dere har testet og som dere mener låter bra så kan jeg forsøke å finne mer info og andre tester. Er jo såpass mye å velge mellom at det blir fort å skyte i blinde om jeg bare kjøper på måfå. Feks har jo FiiO hauger av modeller å velge mellom, feks retro-looken FiiO E17k Alpen 2 som også er nedsatt nå pga black friday.
Sist endret av random67489; 23. november 2018 kl. 17:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om du fremdeles er på jakt etter en DAC/AMP så kan jeg anbefale "DragonFly RED" fra audioquest til 2000 kr.
Testet ut en haug med typer for for noen år tilbake i tid, og denne utmerket seg ganske tydelig i denne prisklassen,
og det skader heller ikke at nettet stort sett er veldig begeistret for denne lille dingsen.

Lykke til

Feil
Fikk et godt tilbud på RHA Dac/Amp L1. Ble noe dyrere enn hva jeg først hadde planlagt men har egentlig siklet litt etter RHA i noen år nå så da er det egentlig helt greit.
Hvorfor trenger du den? Er det kun fordi hodetelefonene for tungdrevne? Hvis ikke er det bare et ekstra ledd med potensiell støy og enda et batteri, de fleste dingser av en viss kvalitet produsert de siste åra har vel allerede en habil DAC innebygd.
Ja fordi jeg har 250 ohm dt 770 pro headphones. Mobiler klarer ikke drive dem. Ja bortsett fra Lg sin V serie. Samme med pc og laptop. Ikke krefter nok.