Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1679
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg, mamma og min bror, hadde en stor diskusjon med pappa om trond viggo torgersen (tror det var det han het) og hans utdanning osv. Trond viggo har jo vert både Barneombud, lege og skuespiller, så pappa mente han hadde kastet bort 2 millioner av statens penger, "samfunnet" var vel ordet han brukte i stedet for staten.
Vi, kommenterte med at barneombud var en viktig jobb, at leger må betale utdanninga sjøl, at pappa ikke hadde peiling på utdanning siden han er pasert 70 (fakta), osv.
Men det han la mest vekt på var at trond viggo hadde kastet bort masse av statens penger, så det jeg lurer på er om det er noen her som studerer til å bli lege eller det er noen som vet hva en legeutdanning koster.
Pappa kan da umulig ha rett i dette, og vi har veldig lyst til å vinne, så vist det er noen som har noe peil på dette, HJELP!
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
tja. Tar jo ca. 7 år da, så du bør beregne en 350000 i studielån hvis man ikke bor hjemme til man er 30. så har du det at det ikke går ann å studere og ha det gøy hvis du ikke jobber samtidig, får man det til så vet man ikke helt hva som menes med gøy. men dette er jo penger man tjener selv. regn også med at han har gått et parekstra kurs for å bli barneombud. Jeg vil si sånn pluss/minus 450000 kr.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Ok, takker...
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Kan foresten ikke skjøne argumentet med at han skal ha kostet staten 2 millioner, hvis faren din mener lønn så har jo de fleste fått tilsammen mer en det i den alderen. Og er det noe jeg veit, så er det at staten ikke betaler utdanning
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Nei, det er ikke helt lett å skjønne seg på pappa.
Han er en gammel gubbe som tror han vet alt og altid har rett, jeg kan liksom ikke forklare det. Han har litt spesiell meninger. Kan nesten ikke utdype det...
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
jaja, lov å ha meninger.
Mykje av den høgare utdanninga i Noreg er gratis for studentane, det einaste dei treng å bry seg om er bøker, mat og husvære i studenttilværelsen.

Legeutdanninga er svindyr! Kostar eindel hundre tusen per student per år, så viss Trond Viggo har gått 6-7 år på legeutdanning så er det ikkje urimeleg å sei at det tilsaman har kosta 2 millionar. Når han då ikkje brukar legeutdanninga si så kan ein sei at samfunnet har "kasta vekk" dei pengane.

Kanskje det var dette pappaen din meinte?
Også man ha tatt 3MX og 3FY ...

Edit:
Nei, vent litt... 3MX og 2FY er kravene til ingenør utdanning.
3MX og 3KJ er kravene til legeutdanning.
Tror 2BI også er et krav ..
Sist endret av kermit-; 15. desember 2001 kl. 12:29.
hmm. din far er over sytti og du er femten...
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Opprinnelig postet av Onkel Sjokolade
Mykje av den høgare utdanninga i Noreg er gratis for studentane, det einaste dei treng å bry seg om er bøker, mat og husvære i studenttilværelsen.

Legeutdanninga er svindyr! Kostar eindel hundre tusen per student per år, så viss Trond Viggo har gått 6-7 år på legeutdanning så er det ikkje urimeleg å sei at det tilsaman har kosta 2 millionar. Når han då ikkje brukar legeutdanninga si så kan ein sei at samfunnet har "kasta vekk" dei pengane.

Kanskje det var dette pappaen din meinte?
Vis hele sitatet...

Gratis for studentene? studerer du selv? er fanden ikke gratis for bøker, mat og husvære. hvorfor tror du folk sliter med studielån i mange år?

Og dette med staten og de 2 millionene. Det koster ikke 2 millioner for en privatpersonå bli lege altså, fatter er lege og han har ikke nevnt noe om slike summer. Leger får heller ikke gratis studielån. staten gir heller ikke så mye til legestudiet til bruk for elevene. disse 2 millionene må være tatt ut av lufta hvis ikke Trond Viggo har ranet statsbanken. Vill heller påstå at Trond Viggo har betalt ganske mye tilbake til staten for i det hele tatt å få bli barneombud, da dette krever sosionom-utdannelse i tillegg, Skjønner ikke hva du tenker på her onkel sjokolade
Better than thou.
Det han sa var jo at det var gratis hvis man ikke tenkte på bøker, mat og husutgifter da..

Faren min blir forresten 63 fritte, og jeg ble akkuratt 18.. Litt mer forskjell hos ham kanskje, men du har folk helt oppi noenogseksti som har blitt fedre da..
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Vel jeg synes at å diskutere en fyr som ligger med en stor kosebamse som heter FLODE er ille nok, men det er min mening (barndoms minner fra programmer om kroppen vår..)
~~~~~~GRØSS!!!!!!!!~~~~~~
Totto
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Hehe! husker dere når Trond-Viggo drev og fløy rundt i studio på et gulv som skulle forestille huden osv. og så tok han opp en celle her og der og snakket med den?
Opprinnelig postet av Totto
en stor kosebamse som heter FLODE er ille nok
Totto
Vis hele sitatet...
Sammenlign Flode med Ronaldo
ja, her på undergrunnsforumet nFF diskuterer vi Trond-Viggo, faktisk

hehe
Trond-Viggo er tøff han vel! Så litt på "Lunaften"'s beste på TV'en ista, de hadde et tilbake blikk når han var gjest. Han var fakktisk ganske morsom
Apraksin, slik eg forstod det så var det snakk om at Trond Viggo hadde kasta vekk "statens pengar"?

Universitet og høgskular blir ikkje betalt av at studentane betaler bøker og hyblar, dei får betydelege beløp i statsstøtte. Legeutdanninga er nok ein av dei dyraste utdanningane for "staten" å finansiere, difor blir det nok nokre millionar som blir "tapt" viss ein lege blir borneombud istadenfor å bli vanleg lege.

Men! Å vere utdanna lege er etter mi meining absolutt ei relevant utdanning for eit borneombod!
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
sånn sett så kan du jo ha rett ja, men da kan man jo si at hver eneste politiker som har gtt høyere utdanning har kasta bort statens penger
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Politiker er jo det _eneste_ yrket du kan ha, uten noen slags utdanning og erfaring.