Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 773
Nettopp sluppet min første låt i en EP jeg skal produsere. Det blir en hip-hop EP med norske rappere og noen fra andre land. Jeg skal produsere alt utnom vokalene. kunne tenkt meg og fått feedback på den første låta.

Link: https://soundcloud.com/espenaj/dj-al...-smook-deville
Om det er hiphop/rnb du sikter deg inn på bør du vektlegge bass og kick litt mer.
Ellers var det en fet låt Kudos når du fixer på bass faderen
Trådstarter
takk for tebakemelding på dette. skal jobbe mer med bass og kick se om jeg blir litt flinkerer på mastring i forhold til dette. første hiphop låta jeg lager, synes det er en spennende sjanger
Bassen skal fixes under mixingen.. Mastering bør ikke tweakes mer enn et par db på eqn. (må det mer til er det mixen som er problemet)
Sist endret av BarBeats; 12. juni 2013 kl. 17:24.
Trådstarter
okei. skal legge ut neste prosjekt + hvis jeg fikser opp den her også.. så får vi se om jeg blir klokere på det. men takk for tilbakemelding på dette
Det er ikke verre enn å skru opp bass volumet for å få denne i balanse tror eg
Alltid ha en låt i samme genre som du liker, og bruk den som referanse/sammenlign med din egen. Er mye lettere å mixe da
Trådstarter
jeg fikk lagt inn en litt finere å bedre bass + at jeg fikk ordna vokalene litt bedre å bytta ut kicken så den trykte bedre, så det ble mye bedre nå. takk nokk en gang ble mye mere dynamikk i låta no

Som jeg sa tidligere så hadde jeg lagt på en annen bass. fått på en EQ på pianoet som tok vekk en del ulyder, samt at jeg har gått over så si alt å gjort noe små fiks generelt gjennom hele låta. fikk frem en go del i bunn bare av og cutte bort en del med eq av ulyder her og der.

her har du resultatet :
link : https://soundcloud.com/espenaj/dj-al...-smook-deville
Sist endret av EspenaJ; 14. juni 2013 kl. 03:19.