Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1084
Jeg lagde denne rolige låta ganske kjapt i morges. Hva syntes folket? Jeg har kalt den "the cloud"
http://soundcloud.com/michael-h-wynn/the-cloud
Var kul den. Lag deg konto på youtube så du får spredt musikken.
Utdyp litt mer.. Hvem synger?

Chill prod. Mangler elementer med høyere frekvenser imho, blir litt hul og mellomtone-dominant.
Ellers mangler det fornuftig arrangement.. det er ingen naturlig flyt eller skiller mellom forskjellige deler av låta, ihvertfall ikke spesielt klare skiller. Hvor er bridge, fills, osv?
Sitat av fetter Vis innlegg
Utdyp litt mer.. Hvem synger?

Chill prod. Mangler elementer med høyere frekvenser imho, blir litt hul og mellomtone-dominant.
Ellers mangler det fornuftig arrangement.. det er ingen naturlig flyt eller skiller mellom forskjellige deler av låta, ihvertfall ikke spesielt klare skiller. Hvor er bridge, fills, osv?
Vis hele sitatet...
Vi får en del vokaler med programmet som vi kan tilpasse som vi vil. Jeg leter etter etter flere lyder. Når det gjelder variasjonen innenfor låta så er det jo ikke alle musikk som er så variert. Sweet Jane med Lou Reed har jo bare en to tre grep på gitaren. Men jeg skjønner hva du mener. Foreløpig er jeg bare i stand til bruke de instrumentene som følger med programmet, og det begrenser variasjonen ganske kraftig. Men etterhvert tror jeg at jeg skal skjønne de mer kompliserte programfunksjonene og lage noe skikkelig variert
Jeg vet ikke hvilket program du bruker, men unngå å bruke samples som følger med. Du ender bare opp med skuffelse den dagen du produserer noe du vil gi ut, og det ikke går fordi tono slakter deg.

Det er ikke akkordene jeg tenkte på. Vet godt at det går an å lage interessant musikk med kun en akkord om du vil, poenget mitt var at selve låta ikke har en rød tråd. Det er bare partier plassert litt tilfeldig etter hverandre, uten oppbygninger, bridge eller andre elementer som gjør loops til låt.

Instrumentene, dog noe generiske, hørtes ok ut. Det er partiene jeg tenker på.
Ingen av elementene henger sammen på noe vis. Har du i det hele tatt gjort et forsøk på miks?
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg vet ikke hvilket program du bruker, men unngå å bruke samples som følger med. Du ender bare opp med skuffelse den dagen du produserer noe du vil gi ut, og det ikke går fordi tono slakter deg.

Det er ikke akkordene jeg tenkte på. Vet godt at det går an å lage interessant musikk med kun en akkord om du vil, poenget mitt var at selve låta ikke har en rød tråd. Det er bare partier plassert litt tilfeldig etter hverandre, uten oppbygninger, bridge eller andre elementer som gjør loops til låt.

Instrumentene, dog noe generiske, hørtes ok ut. Det er partiene jeg tenker på.
Vis hele sitatet...
Jeg har jo bare hatt dette dataprogrammet noen dager. Jeg lærer vel litt om bridge etterhvert. Jeg liker ikke house musikk, selv om den er svært variert. Vanlige låter har jo stort sett to tre identiske deler med en bridge mellom to av dem. Hadde jeg skjønt hvordan gitar funksjonen fungerer, så kunne jeg ha variert den i bridgen, samt satt på litt andre strykere der.

På den ene siden så sier du at låta mangler en råd tråd og på den andre så sier du at den er ensformig. Hva men er du? Begge tingene kan ikke være riktig.

Det ser vist ut til at både låta og den lille videoen jeg laget får litt juling. Mye tror jeg har å gjøre med sjanger. Housefolket vil ha det det slik og rockefolket slik.
Men du skal ha takk for feedback.
Sitat av punkfreak Vis innlegg
Jeg har jo bare hatt dette dataprogrammet noen dager. Jeg lærer vel litt om bridge etterhvert. Jeg liker ikke house musikk, selv om den er svært variert. Vanlige låter har jo stort sett to tre identiske deler med en bridge mellom to av dem. Hadde jeg skjønt hvordan gitar funksjonen fungerer, så kunne jeg ha variert den i bridgen, samt satt på litt andre strykere der.
Vis hele sitatet...
Hvor kom house inn i bildet?
Jeg lytter til og produserer mange sjangere, Pop og rock inkludert.
Hvor du har dette med tre identiske deler med bridge i mellom fra vet jeg ikke, men jeg hadde blitt veldig overasket om du klarte å fiske frem et eksempel på et slikt arrangement.

Såvidt jeg kan høre har du ingen bridge. Eller vers. Eller refreng. Du har litt synging på en beat.

Ikke ta dette ille opp, låta har potensiale som en chillout lounge pop variant, den trenger bare struktur. Og en vokalist med et ansikt.

Sitat av punkfreak Vis innlegg
På den ene siden så sier du at låta mangler en råd tråd og på den andre så sier du at den er ensformig. Hva men er du? Begge tingene kan ikke være riktig.
Vis hele sitatet...
Hvor har jeg skrevet ensformig?

Jeg tror du misforstår meg totalt når jeg snakker om arrangement og rød tråd.
At arrangement er hvordan de forskjellige delene av låta er bygd opp, f.eks:

Intro - vers - refreng - vers - refreng - instrumental solo - bridge - refreng -refreng - outro/fade out

Låta mangler oppbygning. De forskjellige delene er der, men i totalt uinteressant rekkefølge.

Les litt om låtstruktur her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Song_st...(popular_music)

Sitat av punkfreak Vis innlegg
Det ser vist ut til at både låta og den lille videoen jeg laget får litt juling. Mye tror jeg har å gjøre med sjanger. Housefolket vil ha det det slik og rockefolket slik.
Men du skal ha takk for feedback.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hva andre har gitt av kritikk, men å avblåse all konstruktiv kritikk som interessekonflikt blir bare dumt. Jeg digger låter ifra sjangere som strekker seg fra Funeral Doom til J-pop.

Det virker som du har generelle problemer med å ta imot konstruktiv kritikk. Ingen prøver å drite deg ut. Ber du om kritikk, så får du det. Bruk det!
Sitat av fetter Vis innlegg
Hvor kom house inn i bildet?

Det virker som du har generelle problemer med å ta imot konstruktiv kritikk. Ingen prøver å drite deg ut. Ber du om kritikk, så får du det. Bruk det!
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen problemer med å være enig i at låta er lite variert. Jeg hadde ingen vers i låta fordi jeg ikke hadde noen vokal som passet, og jeg hadde ingen bridge i låta fordi jeg ennå ikke kan bruke funksjonene i programmet slik at jeg kan variere f. eks gitar loopen slik at jeg får en bridge. Men dette kommer kanskje etterhvert som jeg lærer mer. Du må huske at jeg har hatt dataprogrammet under en uke

Jeg var bare litt irritert på han som kalte seg White et eller annet fordi han først fokuserte bare på det negative hos meg, før han deretter kritiserte han som hadde laget en flott naturfilm fra Finnmark. Skal man gi kritikk så må man begynne med noe positivt og deretter nevne det negative. Man må også ta i betraktning hvilket nivå folk befinner seg på. Det er mange som skriver dikt hele livet, og som er stolte av det, som aldri innbiller seg at de skal vinne noen priser eller slikt. Man er kreativ for sin egen del, fordi det er gøy. Jeg innbiller meg vel ikke at jeg skal bli musiker.

Men som sagt, takk for feedbacken, fra White, fra de andre og fra deg. Jeg er delvis enig i den.