Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2776
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skrev 1 generell drapstrussel på internett for en stund siden og har fått forelegg og alt, men de har enda ikke kommet å tatt beslag i PCen min. Hvordan kan det ha seg? Må de ikke skaffe seg bevis da?
Hvorfor i all verden skal de samle bevis hvis du har vedtatt forlegget og du i praksis har tilstått? Hvis jeg forsto det rett
Sist endret av Nordlandskuken; 14. februar 2021 kl. 19:01.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Nordlandskuken Vis innlegg
Hvorfor i all verden skal de samle bevis hvis du har vedtatt forlegget og du i praksis har tilstått? Hvis jeg forsto det rett
Vis hele sitatet...
Nei jeg har nettopp sendt inn at jeg ikke vedtar.
Konmer vel an på hvilke bevis de allerede har. Kan jo hende de kommer og henter den. Jeg tipper du bare får svar om at saken er henlagt.
Nekt på alt. Det var en annen som brukte din pc på fest, du vet ikke hvorfor eller hvem. Nekt nekt nekt.

La snutefaen for en gangs skyld jobbe for penga, er du heldig så ender det i noen vådeskudd i garderobegulvet av ren frustrasjon for det skilta mobbeofferet som må henlegge saken din.

Nekt. Hvilken drapstrussel var det igjen? Nei, det høres helt ukjent ut. Må være en på fest som har brukt dataen din. Sant?
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ut fra hva jeg har lest om innsats mot netthets og trusler så tas drapstrusler veldig alvorlig. For alt du vet så er du under overvåkning nå og det er ikke noe problem å finne bevis når du snakker om hva du har gjort
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Nekt på alt. Det var en annen som brukte din pc på fest, du vet ikke hvorfor eller hvem. Nekt nekt nekt.

La snutefaen for en gangs skyld jobbe for penga, er du heldig så ender det i noen vådeskudd i garderobegulvet av ren frustrasjon for det skilta mobbeofferet som må henlegge saken din.

Nekt. Hvilken drapstrussel var det igjen? Nei, det høres helt ukjent ut. Må være en på fest som har brukt dataen din. Sant?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke en fan av snut heller, men det må da vel være greit at de følger opp drapstrusler? For her eksisterer det faktisk et offer og det er ganske alvorlig å true noen på livet.

Jeg forstår meg ikke på mennesker som drapstruer, spesielt hvis det gjøres under fullt navn og skriftlig slik at politiet enkelt kan spore dere opp og får bevis servert på sølvfat. Hva er det dere forventer skal skje?

Uansett hvordan man vrir og vender på det så er det å true noen med drap en særdeles idiotisk handling. Hvis du faktisk har tenkt å gjennomføre et drap - gratulerer, du har lagt igjen spor og advart offeret. Hvis du har tenkt å skremme - gratulerer, du har lagt igjen spor og kommer til å bli anmeldt for trusler.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skrev 1 generell drapstrussel på internett for en stund siden og har fått forelegg og alt, men de har enda ikke kommet å tatt beslag i PCen min. Hvordan kan det ha seg? Må de ikke skaffe seg bevis da?
Vis hele sitatet...
Trenger de pc`n hvis bevisene ligger på nettet?
Eller sagt på en annen måte kommer de noe lengre i saken med den.

Om dette er postet på sosiale medier så kan du jo gjøre det fra hvor som helst.
De kunne vel sett om pc`n var online eller påskrudd, men det er jo ikke
det samme som at du er hjemme.

Eller blir saken tatt så alvorlig at du tror de kommer til prøve å få
utlevert ip knyttet til innlegget i fra Facebook/Twitter eller hvor postet?
Om drapstrusler over nett er blitt veldig alvorlig, så alvorlig at politiet faktisk bruker ressurser på å ta disse, så bør noen tipse politiet om alle kommentarfelt på Facebook og VG... Alltid en eller annen som skal drepe den eller den der
Tenker de stort sett kun jobber veldig seriøst med dette
hvis trusselen er rettet mot noen som lever med mange dødstrusler
mot seg f.eks en kontroversiell politiker ol.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Tenker de stort sett kun jobber veldig seriøst med dette
hvis trusselen er rettet mot noen som lever med mange dødstrusler
mot seg f.eks en kontroversiell politiker ol.
Vis hele sitatet...
Igjen så nevner jeg FB og VG sine kommentarfelt hvor jeg flere ganger har sett folk kommentere at de skal drepe Erna, Sylvi, og en haug med andre politikere, død over alle politi osv osv.

Altså, nå er jo dette stort sett bare keyboard warriors som kødder eller skriver for å få ut sinne, men en dødstrussel er vel en dødstrussel uansett hvor den befinner seg?
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Om drapstrusler over nett er blitt veldig alvorlig, så alvorlig at politiet faktisk bruker ressurser på å ta disse, så bør noen tipse politiet om alle kommentarfelt på Facebook og VG... Alltid en eller annen som skal drepe den eller den der
Vis hele sitatet...
Er jo faktisk folk som blir dømt for å skrive sånt i kommentarfelt også så hva er poenget ditt?

Politiet foretar selvfølgelig også en risikovurdering umiddelbart ved anmeldelse og om det er en tidligere kontakt eller tilknytning mellom partene (gjennom tidligere partnerskap, kriminelt nettverk, familie, bekjente etc) blir risikoen og trusselen ansett mer alvorlig enn om det er en fremmed på reddit som skriver noe dritt til en annen fremmed på reddit fordi de hadde ulike meninger om en fotballkamp.
Siden TS skriver "Skrev 1 generell drapstrussel" så tolker
jeg det som om at han ikke har drapstruet en spesiell,
men en gruppe.
f.eks
"Død over alle som utfører abort"
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er jo faktisk folk som blir dømt for å skrive sånt i kommentarfelt også så hva er poenget ditt?

Politiet foretar selvfølgelig også en risikovurdering umiddelbart ved anmeldelse og om det er en tidligere kontakt eller tilknytning mellom partene (gjennom tidligere partnerskap, kriminelt nettverk, familie, bekjente etc) blir risikoen og trusselen ansett mer alvorlig enn om det er en fremmed på reddit som skriver noe dritt til en annen fremmed på reddit fordi de hadde ulike meninger om en fotballkamp.
Vis hele sitatet...
Nå bruker jo alle som kommenter av disse selvfølgelig ekte navn, bilde og har alt av venner og familie linket til profilen sin... Det finnes jo ikke anonyme og falske profiler på facebook eller falske tullebrukere og troll i VG sitt kommentarfelt heller......
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Jeg er ikke en fan av snut heller, men det må da vel være greit at de følger opp drapstrusler? For her eksisterer det faktisk et offer og det er ganske alvorlig å true noen på livet.

Jeg forstår meg ikke på mennesker som drapstruer, spesielt hvis det gjøres under fullt navn og skriftlig slik at politiet enkelt kan spore dere opp og får bevis servert på sølvfat. Hva er det dere forventer skal skje?

Uansett hvordan man vrir og vender på det så er det å true noen med drap en særdeles idiotisk handling. Hvis du faktisk har tenkt å gjennomføre et drap - gratulerer, du har lagt igjen spor og advart offeret. Hvis du har tenkt å skremme - gratulerer, du har lagt igjen spor og kommer til å bli anmeldt for trusler.
Vis hele sitatet...

Dette var ikke rettet mot noen personer. Det var en generell drapstrussel. Og en drapstrussel jeg skrev for å få psykisk hjelp av politiet (fordi helsevesenet er vanskelige) ja idiotisk var det, men eneste måten å få hjelp på for meg dessverre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette var ikke rettet mot noen personer. Det var en generell drapstrussel. Og en drapstrussel jeg skrev for å få psykisk hjelp av politiet (fordi helsevesenet er vanskelige) ja idiotisk var det, men eneste måten å få hjelp på for meg dessverre.
Vis hele sitatet...
Funka det?
Fikk du hjelp etter å ha ytret trusselen?
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Funka det?
Fikk du hjelp etter å ha ytret trusselen?
Vis hele sitatet...
Ja eller politiet gjorde det de kunne ihvertfall. Det er jo helsevesenet som skal yte helsehjelp. Politiet kjørte meg til legevakten og prøvde å få meg innlagt, men legevakten nektet som vanlig. Fikk hjelp i ettertid da jeg dro på en annen legevakt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja eller politiet gjorde det de kunne ihvertfall. Det er jo helsevesenet som skal yte helsehjelp. Politiet kjørte meg til legevakten og prøvde å få meg innlagt, men legevakten nektet som vanlig. Fikk hjelp i ettertid da jeg dro på en annen legevakt.
Vis hele sitatet...
I Norge må man ofte ty til drastiske ting for å få hjelp, og hjelpa er ofte dårlig har jeg erfart.