Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1684
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det har seg slik at jeg har en fortid med rusmidler, og desverre har dette på papiret i og med jeg har vært innlagt. Har vært rusfri i en fire mnd periode nå, og har kun teori og oppkjøring igjen av lappen.

Kan det måtte være at jeg må ta urinprøver i seks eller tolv mnd før jeg får lappen?
Kan jeg røyke trygt uten å tenke på spontan urinprøve?
Ghb er trygt å bruke
Sist endret av druefjes; 26. mars 2019 kl. 23:26.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av druefjes Vis innlegg
Ghb
Vis hele sitatet...
Hadde jeg hatt tilgang på det, så ja, men det har jeg ikke. Kun røyk enn så lenge
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Kan aldri være helt safe, men kommer veldig an på hvor ofte og mye du røyker. Er ingen ekspert på temaet, men vet hvertfall at daglig røyking vil kunne spores i flere måneder i urinen, mens det forsvinner relativt fort ved sjeldent bruk. Ville gått til innkjøp av egen urintest hvis jeg var deg, så kan du "prøve deg" fram til hvilken risiko som er innafor.
Når du skal ta oppkjøring så må du få en vandelsattest fra politiet først, om du er tatt med rusmidler så må det for det første gå ett år siden siste dom før du kan ta oppkjøring også må du levere en lege attest på at du ikke bruker rusmidler etter det. Her kommer det veldig an på situasjonen din og legen din tror jeg, men i dem fleste tilfeller så holder det å ta en prat med legen og levere en ren prøve, men om legen av visse grunner mener at dette ikke er nok så kan du risikere å måtte gå på prøver i 6 måner før du får attesten, alle prøvene må naturligvis være rene. Jeg mener også at politiet selv kan kreve at du går på prøver i 6 måner før du får lappen i visse situasjoner, f.eks om du er tatt veldig mange ganger osv.. altså om dem har god grunn til å tro at du ikke er "edruelig"

Jeg mener ganske sikkert på at det er sånn det er, noen her kan helt sikkert bekrefte dette
Jeg har aldri hørt om stikkprøver osv etter noen har fått lappen. Tror det er mer sånn rus kontrakt opplegg eller noe, jeg kan ha feil tho..
Sist endret av Alge; 27. mars 2019 kl. 00:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Digital nomade
trippy's Avatar
Hvis man først må ta urinprøver hos legen for å bevise edrulighet (i mitt tilfelle 2 ganger i uka i 6 måneder) så blir du også testet de neste 2-3 årene hvor du blir ringt av legen og du må levere urinprøve dagen etter. De første månedene er det ukentlig, så månedlig, kvartalmessig før du endelig er ferdig med dritten. I denne perioden har du kin lappen i ett år av gangen og du mister den så fort du ikke møter opp på en prøve eller slår ut på prøve. Endelig snart ferdig med mine 6måneder...
Sitat av trippy Vis innlegg
du mister den så fort du ikke møter opp på en prøve eller slår ut på prøve. Endelig snart ferdig med mine 6måneder...
Vis hele sitatet...
Jeg er i samme situasjon, men jeg er på reisejobb i tid og utide, det gjør at jeg ikke har mulighet å møte som avtalt og de har til nå vært veldig fleksibel med meg.
Får straks lappen tilbake og lurer på om de kan ta den tilbake om jeg er på reisejobb?
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Jeg er i samme situasjon, men jeg er på reisejobb i tid og utide, det gjør at jeg ikke har mulighet å møte som avtalt og de har til nå vært veldig fleksibel med meg.
Får straks lappen tilbake og lurer på om de kan ta den tilbake om jeg er på reisejobb?
Vis hele sitatet...
Jeg er faktisk litt usikker på det selv. Kan da ikke kreve at man skal være i norge de neste 3 årene eller da evt. komme seg hjem fra ferie og slikt på 24t Skal pisse imorgen kan spøre damene får får æren av å se meg tisse da.
Tror de fleste her misforstår og tolker det som at du har blitt fratatt lappen før, men det er snakk om å ta den for første gang, ikke sant? Jeg har rusbruk på vandelen, men dette ble aldri tatt opp når jeg tok lappen. Hverken fra politiet, legen eller Statens Vegvesen. Har nå hatt lappen i to år uten å høre noe som helst om det, ikke har de nevnt noe når jeg har blitt stoppet i kontroll heller. Tror du skal slappe helt av, men kanskje greit å ta to måneders pause før du tar oppkjøringen og teorien :-)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Jaja.. måtte skje til slutt. Er ikke mange ganger i livet man bruker en femrsifret sum på ett pokemonkort... Hva som skjer det neste året blir spennende indeed