Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3545
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Heisann jeg har nylig blitt plassert på akutt rus instutisjon ifra psykerati etter en rusutløst psykose, jeg hater og være inne her og får sikkelig angst, jeg har lyst og bryte meg ut men det virker ganske vansklig de har vindu som kalles pressglass som jeg antar er sikkre vinduer, de har også låser på seg så jeg kommer meg ikke ut ved og åpne det, jeg har en hoved dør som er låst av, ansatte har alarmknapp, jeg har ikke noe våpen untatt at jeg kan ta av dusjhodet på badet, noe tips til hvordan jeg kan rømme?. det er bare jenter som er på jobb nå å de virker ikke veldig sterke så
Dette kan jeg garantere deg 100% sikkert at kommer til å gjøre situasjonen ekstremt mye dårligere for deg på alle tenkelige måter.

Jeg forstår at det er vondt å ha angst og føle seg innesperret. Har du noen det går an å snakke med om det, og om hvordan det kan bli bedre for deg?
Kjenner du til ordtaket om å gå fra asken til ilden? OK, så du har det kjipt og vil vekk. Forståelig nok. Sett at du klarer å rømme. Du befinner deg utenfor institusjonen. Hva nå? Hva er planen din? Hvor vil du løpe, hva vil du gjøre? Du vil vekk fra situasjonen du befinner deg i, men har du vurdert om en vellykket flukt vil medføre noen forbedring - eller blir det en forverring?

Hvis svaret er at du ikke har reflektert videre over saken foreslår jeg at du venter litt med å angripe de ansatte med demonterte baderomsinnredninger.
Sist endret av Myoxocephalus; 18. februar 2021 kl. 15:28.
Hvor gammel er du?

Basert på den lille historikken din på freak anbefaler jeg deg å bli frisk så fort som mulig og være på lag med de ansatte.
Bør ikke denne tråden slettes? Å planlegge vold og traumatisk overfall mot ansatt i psykiatrien er vel ikke greit. Vitner om at du er akuratt der du hører hjemme og forhåpentligvis i lang tid!

Varetekt eller belter er ikke noe bedre for å si det sånn.
Sist endret av Mefibon; 18. februar 2021 kl. 15:31.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvor gammel er du?

Basert på den lille historikken din på freak anbefaler jeg deg å bli frisk så fort som mulig og være på lag med de ansatte.
Vis hele sitatet...
Jeg er 18 år
Hvordan går det med deg forresten? Fikk du sjekket opp hos legen angående blemmene dine?

Uansett. Tilbake til poenget. Som Myoxo sier må du i det minste ha en plan så fort du er utenfor bygningen.
Sist endret av Superspurv; 18. februar 2021 kl. 15:31.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mefibon Vis innlegg
Bør ikke denne tråden slettes? Å planlegge vold og traumatisk overfall mot ansatt i psykiatrien er vel ikke greit. Vitner om at du er akuratt der du hører hjemme og forhåpentligvis i lang tid!
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke i psykeratien lengre jeg er nå plassert på en barneverns instutisjon

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvordan går det med deg forresten? Fikk du sjekket opp hos legen angående blemmene dine?
Vis hele sitatet...
Ble fortalt at det er mangel på vitaminer i kroppen min så jeg skal vel få vitamintilskudd ellerno

Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvordan går det med deg forresten? Fikk du sjekket opp hos legen angående blemmene dine?
Vis hele sitatet...
Ble fortalt at det er mangel på vitaminer i kroppen min så jeg skal vel få vitamintilskudd ellerno
Sist endret av Drsskkr; 18. februar 2021 kl. 15:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Makkoman Vis innlegg
Jeg er ikke i psykeratien lengre jeg er nå plassert på en barneverns instutisjon
Vis hele sitatet...
Samma det. At du driver å spekulerer i å overfalle kvinnelige ansatte og bruke dusjhode som slagvåpen og utsette uskyldige ansatte som bare vil deg godt for et potensielt traume og gjøre arbeidsplassen deres utrygg vitner om at det er GOD grunn til at du er lukka inne!

Du hadde ikke klart å komme deg ut uansett og hadde du mot alle odds klart det så hadde du blitt taua av politiet og sperra inne på institusjon i kanskje flere år!
Vær medgjørlig og tolmodig om du vil bli frisk og ikke tenk på så idiotiske ting og ødelegg fremtiden din enda mer.
Sist endret av Mefibon; 18. februar 2021 kl. 15:35.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mefibon Vis innlegg
Samma det. At du driver å spekulerer i å overfalle kvinnelige ansatte og bruke dusjhode som slagvåpen og utsette uskyldige ansatte som bare vil deg godt for et potensielt traume og gjøre arbeidsplassen deres utrygg vitner om at det er GOD grunn til at du er lukka inne!

Du hadde ikke klart å komme deg ut uansett og hadde du mot alle odds klart det så hadde du blitt taua av politiet og sperra inne på institusjon i kanskje flere år!
Vis hele sitatet...
Ojsann mente ikke og bruke dusjhodet som Våpen mot de ansatte jeg mente sånn slagvåpen imot vindu
Det er ganske lett å være enig med alle som har utalt
seg til nå om at dette er en særs dårlig ide.

Skal ganske gode grunner til å holde folk på tvang over lang tid.
Oppfører du deg bra så er du ute før du aner.
Slår du ned en ansatt derimot er det ikke gått å si hvor dette ender.
Den eneste måten å bryte seg ut på er å være snill og grei. Oppfører du deg kan du etterhvert få lov til å gå ut en tur alene en gang iblant og det er gull verdt. Ikke gjør noe dumt, du blir raskere ferdig med hele institusjonen og kan legge hele dritten bak deg når du oppfører deg og følger opplegget deres.

Har bodd på institusjon selv og vet hvor kjipt det er. Men husk på at det bare er midlertidig, du slipper ut til slutt.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Den eneste måten å bryte seg ut på er å være snill og grei. Oppfører du deg kan du etterhvert få lov til å gå ut en tur alene en gang iblant og det er gull verdt. Ikke gjør noe dumt, du blir raskere ferdig med hele institusjonen og kan legge hele dritten bak deg når du oppfører deg og følger opplegget deres.

Har bodd på institusjon selv og vet hvor kjipt det er. Men husk på at det bare er midlertidig, du slipper ut til slutt.
Vis hele sitatet...
Takk for råda folkens så jeg ikke finner på noe dumt ute av desperasjon, er redd for og falle tilbake i en psykose igjen av stress om det er mulig da, jeg hadd visst angripet politiet og ambulansen med kniv da de fannt meg så stresser meg ute om jeg kommer til og gjøre det samme igjen. BTW vet noen om hva som får meg til og komme i psykose
Det er fullt mulig å falle tilbake i psykose pga stress.
Psykoser kommer som regel av rus, enten akutt rusutløst eller av langvarig rusmisbruk, eller av genetisk disponent.

Du høres ganske farlig ut for andre og deg selv og burde være glad for at du er på et trygt sted hvor noen vil hjelpe deg.
Sitat av Makkoman Vis innlegg
Takk for råda folkens så jeg ikke finner på noe dumt ute av desperasjon, er redd for og falle tilbake i en psykose igjen av stress om det er mulig da, jeg hadd visst angripet politiet og ambulansen med kniv da de fannt meg så stresser meg ute om jeg kommer til og gjøre det samme igjen. BTW vet noen om hva som får meg til og komme i psykose
Vis hele sitatet...
Psykosen kommer som regel av amfetaminbruken.
Mangel på mat, søvn og et hode i høygir er ikke bra.

Jeg vil på det sterkeste anbefale å bli på institusjonen.
De ansatte vil deg bare godt, og om du spiller på lag vil du komme godt ut av dette.

Lykke til
Sitat av Makkoman Vis innlegg
Ojsann mente ikke og bruke dusjhodet som Våpen mot de ansatte jeg mente sånn slagvåpen imot vindu
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt om jeg kjøper den! Du skrev selv at vinduene var sikre både med glass og låser så det virker som du var inneforstått med at ikke det var noe alternativ.. Og da er det merkelig at du snakker om våpen og i setningen etter syns det er relevant å si at de ansatte er "jenter som ikke virker veldig sterke " med et stort smiletegn bak.

Uansett når du sliter såpass psykisk, og med stort rusproblem og atferdsproblem er du på riktig sted nå.
Sitat av Makkoman Vis innlegg
Takk for råda folkens så jeg ikke finner på noe dumt ute av desperasjon, er redd for og falle tilbake i en psykose igjen av stress om det er mulig da, jeg hadd visst angripet politiet og ambulansen med kniv da de fannt meg så stresser meg ute om jeg kommer til og gjøre det samme igjen. BTW vet noen om hva som får meg til og komme i psykose
Vis hele sitatet...
Lite søvn, dårlig mat, bruk av diverse substanser, stress, psykiske påkjenninger.

Spesielt søvn er ekstremt viktig at du får nok av. Det hjelper kroppen å vedlikeholde seg selv, og hjernen.

Prøv å finn på noe å gjøre så hjernen får noe å arbeide med, det er gjerne når man bare sitter og ser i veggen at tankekjøret kommer for fullt. Om det så bare er å se på film, høre på musikk eller lese en bok så er faktisk det helt greit. Hvis du spør de ansatte kan det hende de har noe opplegg du kan være med på, bare bli med på det selv om det kanskje høres kjedelig ut.kanskje du oppdager noe nytt du liker?

Husk på at du har et helt liv etter du er ferdig på institusjon, denne bittelille delen av livet du er der kommer til å bare være et minne om ikke så lenge. De som jobber der er kun der for å hjelpe deg og de andre som bor der, de vil ikke noe annet enn at du skal bli bedre. La de hjelpe deg
Sitat av Makkoman Vis innlegg
Jeg hadd visst angripet politiet og ambulansen med kniv da de fannt meg
Vis hele sitatet...
Godt politiet var til stede, og godt det gikk bra med deg. Tenker du virkelig da at det er riktig eller rettferdig ovenfor folk rundt deg å rømme når du har utvist såpass farlige tendenser og fortsatt ikke har funnet ut hva som trigger det? Alt dette er ting du har blitt fortalt av andre og ikke husker selv? Hva dreiv du med før dette skjedde? Hva er det siste du husker? Det er ganske enkelt detektivarbeid som kan si noe om hva som er med å trigge.

Sitat av Makkoman Vis innlegg
Jeg er ikke i psykeratien lengre jeg er nå plassert på en barneverns instutisjon
Vis hele sitatet...
Sitat av Makkoman Vis innlegg
Jeg er 18 år
Vis hele sitatet...
har du blitt umyndiggjort?

Sitat av Makkoman
BTW vet noen om hva som får meg til og komme i psykose
Vis hele sitatet...
Ingen her inne kan svare på hva som trigger akkurat din psykose. Men først og fremst amfetamin og lite søvn er jo en klassiker med de fleste som stiller det samme spørsmålet som deg her. Kraftig angst, stress, derealisering vil også være viktige faktorer, problemet er bare at mange "løser" dette med rus. Ofte kunne psykoser vært unngått ved å unngå misbruk av stimulanter. Det er jo helt klart et skille mellom "forsvarlig" bruk og misbruk. Bruker man i kortere perioder, og får i seg søvn, mat og vann vil det selvsagt være et pluss. Men det har jo også mye å si hva slags psyke man har, og om man allerede har hatt psykoser. Tidligere psykotiske episoder burde være en rød, blinkende varsellampe.

Til deg og forsåvidt alle andre der ute som er litt for glad i pulver, spesielt amfetamin og metamfetamin vil jeg på det sterkeste anbefale dere å se Åssted Norge sin episode 9, i sesong 10 fra 07:05 frem til 13:45. Alt ligge gratis(for de som ikke abonnerer) på TV 2 Sumo. Det er ikke meningen å drive med skremselspropaganda men heller bevisstgjøring. Pulver er veldig enkelt å blande ut, og det finnes en god del kyniske folk der ute. Det finnes selvsagt relativt rene og mindre giftige utgaver der ute, men med mindre du har direkte kontakt med importører eller virkelig veit hva du driver med og evner å skille gift fra snadder gjennom prosesser som "vasking" etc burde det være veldig betenkelig å betale i dyre dommer for å tillate andre å ødelegge din kropp og helse. Det er sjeldent selger som plukker opp restene etter deg, eller i værste fall erkjenner å ha drept deg i ettertid. Ditt liv er i dine hender, og dine valg, selv om man bagatelliserer de der og da er hva som er avgjørende for om utfallet blir forbedring eller fullstendig tragedie.

Lykke til og god bedring,
Hilsen Knert1
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
Snakk med en ansatt om hvordan du føler deg.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Psykosen kommer som regel av amfetaminbruken.
Mangel på mat, søvn og et hode i høygir er ikke bra.

Jeg vil på det sterkeste anbefale å bli på institusjonen.
De ansatte vil deg bare godt, og om du spiller på lag vil du komme godt ut av dette.


Lykke til
Vis hele sitatet...
Sitat av Mefibon Vis innlegg
Vet ikke helt om jeg kjøper den! Du skrev selv at vinduene var sikre både med glass og låser så det virker som du var inneforstått med at ikke det var noe alternativ.. Og da er det merkelig at du snakker om våpen og i setningen etter syns det er relevant å si at de ansatte er "jenter som ikke virker veldig sterke " med et stort smiletegn bak.

Uansett når du sliter såpass psykisk, og med stort rusproblem og atferdsproblem er du på riktig sted nå.
Vis hele sitatet...
Ehh da du sier det hørtes ikke det helt friskt ut men det var ikke iallefall det jet mente
skjønner godt at du vil baile fra inst, gjor det mye selv for noen måneder tilbake og trodde jeg skulle få noe ut av det. Dessverre så er eneste måten å vinne mot barnevernet på ved å gå i rettsak. Visst du viser naturlige reaksjoner på dårlig hjelp og vondt inni deg selv (rømning, vold, rus osv) blir det bare brukt imot deg. Beste å gjøre er å presse det vonde dritten unna og gå i sak