Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 673
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet at benzo bruk over tid kan forsterke angsten men etter hvordan bruk begynner det å skje?
10mg Sobril tre ganger i uka?
10mg sobril tre dager på rad?
Eller er det snakk om etter daglig bruk i mange måneder?

Jeg tar sobril iblandt sånn en gang i mnd men de siste ukene har det vært to og tre ganger i uka. Så tok jeg to eller tre dager på rad bare en pille 10mg men noen dager etter det fikk jeg angstanfall jeg aldri har hatt før, skalv som et aspeløv, og heftig paranoid i ca halvannet døgn.
Jeg bare lurer på om det kan ha med sobrilen å gjøre som "var ute av kroppen" da (2-3 dager etter siste inntak) eller om det høyst sannsynlig kom av noe annet? Trodde økt angst av sobril kom av laaaangtidsbruk?
Det kan hende at sobril ikke funker bra nok på deg. Jeg brukte vival i ca 2 uker sammenhengende for litt sia og hadde ikke problem med angst/uro elns da jeg slutta. Jeg brukte 10mg om dagen i 1 dose.
Klimafiendtlig troll
Hei!

10mg Sobril er veldig lite, det er minste dose av kanskje blant de aller svakeste benzodiazepinene. Det har kort halveringstid, teoretisk sett kan det gi "rebound anxiety" dagen etter. Alder og vekt kan spille inn her.

At du er abstinent på noen måte er ikke uhørt, men såpass usannsynlig at dette kanskje ligger i noe annet. Kanskje du har lest litt for mye om dette?

Hadde du brukt Xanor eller andre "styggere" benzoer hadde saken vært en annen. Selv i små doser kan du få uttalte bivirkninger slik du beskriver.

Ta det opp med legen din. Kanskje du burde vurdert et bytte til Vival 2mg? Hvis du har god effekt av 10mg Sobril men opplever sånne bivirkninger, kan Vival/Valium/Stesolid (diazepam) være riktigere. Da holder det kanskje med en halv tablett på 5mg, eller en tablett på 2mg.

2mg vil nok for noen være uhørt, i hvert fall her på forumet .