Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4460
Har tydligvis kjørt for fort i Spania. Fikk bot i posten i dag på 100 euro. Kjørte i 102km/t i 80 sonen. Tatt av fotoboks, er med bilde av bilen. Hva vil skje om jeg ikke betaler den?
Uten å kunne svaret, lurer litt på det selv - Hvor lenge siden vare dette? Ble selv tatt i fartsboks i Tyskland for to måneder siden, men har ikke sett noe bot enda.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pga botens størrelse, vil de mest sannsynlig gi opp å kreve den inn etter en stund. Jeg ville avventet for å se om du får noe inkassokrav fra et norsk selskap. Mest sannsynlig så forsvinner den av seg selv. Jeg fikk en bot i Finland for masse år siden. (Ca. 18 år siden.)
Ble da anbefalt å ikke betale boten, pga det koster mye å kreve inn en liten bot fra et annet land. Hørte aldri noe mer.

Om verden har endret seg siden den gang, skal jeg ikke si med 100% sikkerhet.
Trønder
bushdoctor's Avatar
Trådstarter
Sitat av Source Vis innlegg
Uten å kunne svaret, lurer litt på det selv - Hvor lenge siden vare dette? Ble selv tatt i fartsboks i Tyskland for to måneder siden, men har ikke sett noe bot enda.
Vis hele sitatet...
7. mai ble jeg tatt. Så godt mulig du slipper unna

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Pga botens størrelse, vil de mest sannsynlig gi opp å kreve den inn etter en stund. Jeg ville avventet for å se om du får noe inkassokrav fra et norsk selskap. Mest sannsynlig så forsvinner den av seg selv. Jeg fikk en bot i Finland for masse år siden. (Ca. 18 år siden.)
Ble da anbefalt å ikke betale boten, pga det koster mye å kreve inn en liten bot fra et annet land. Hørte aldri noe mer.

Om verden har endret seg siden den gang, skal jeg ikke si med 100% sikkerhet.
Vis hele sitatet...
Da venter jeg å ser hva som skjer. Kan ikke se for meg at Spanske myndigheter bruker masse ressurser på dette. Litt redd for at jeg må betale når jeg kommer tilbake til Spania igjen
Sist endret av bushdoctor; 29. juni 2017 kl. 13:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
I tilfelle noen ramler innom her etter søk på fartsbot i Spania: https://www.runenikolaisen.com/diver...k-i-etterkant/
Ble tatt i kamerabokser i Spania og Sverige for en tid tilbake. Fikk ikke noe i posten, men fikk en telefon fra politiet om å komme ned på stasjonen for en samtale. Fikk lagt frem saken og innrømmet at jeg på det tidspunktet har kjørt nordover fra Barcelona og via danmark og sverige. Dette gjaldt da bot fra Spania. Så ringte telefonen hans, og noen banket på også fikk jeg beskjed om å komme tilbake senere.

2 år nå i august og jeg har fortsatt ikke fått noe krav i posten og ikke hørt noe mer fra politiet.
Sist endret av random67489; 9. juni 2019 kl. 03:03.