Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1365
Hei alle sammen!

Min far kjøpte en laptop med Windows 8 installert. Men han likte ikke windows 8 så vi formaterte den og installerte windows 7. Men nå kommer han ikke på nett, ikke med nettverkskabel engang. Skjer ingenting når man plugger i nettverkskabel, det skal jo vanligvis gå automatisk? Han fikk heller ikke med noen CDer for drivere osv..

Kan det være pcen og nettverkskortet er laget for windows 8? Hørtes litt rart ut, men pcen er ganske ny visstnok og den kom jo med windows 8.

Pcen heter Compaq CQ58-353EO

Stooor takk hvis noen kan hjelpe!
Det er nok drivere som mangler ja.. Pleier ikke følge med pre-innstallerte maskiner. Drivere finnes på hjemmesiden til prudusenten av maskinen. hp.no etc
Her finner du drivere til PC'en.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Her finner du drivere til PC'en.
Vis hele sitatet...
Får ikke valgt Windows 7 der. Da fungerer den bare på windows 8? :/
Du kan jo prøve å installere driveren for W8, det kan hende det funker. Har gjort det et par ganger selv.
Hvis du ikke får tak i OEM drivere, ville jeg anbefalt å laste ned windows 8 og en eller anna modifikasjon som får det til å se ut og virke som win7. Alt dette styret med å boikotte win8 fordi det er litt annerledes er latterlig.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Du kan jo prøve å installere driveren for W8, det kan hende det funker. Har gjort det et par ganger selv.
Vis hele sitatet...
Konge, det fungerte!

Sitat av Wigga Vis innlegg
Hvis du ikke får tak i OEM drivere, ville jeg anbefalt å laste ned windows 8 og en eller anna modifikasjon som får det til å se ut og virke som win7. Alt dette styret med å boikotte win8 fordi det er litt annerledes er latterlig.
Vis hele sitatet...
Windows 8 endte bare opp i mye frustrasjon fra vår side..
Forsåvidt, jeg har Win8 på laptopen min, hvor jeg har installert et program som gir meg en startbar slik som i Win7, slik at det blir mer eller mindre brukbart, men jeg kommer helt klart til å fortsette å bruke Windows 7 på den stasjonære og fremtidige laptoper.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dette høres ut som windowsxp fanboys all over again.
Folk som blir sittende på utdaterte styggamle os i lang tid.

Skal innrømme at jeg ikke byttet til 2012 på miljøet mitt før 3 måneder siden, men ikke fy at jeg går tilbake til 7 igjen når jeg først har fått flyten.