Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1127
Hei, ble nettopp oppringt fra nummeret : 69880443 om at noen i trondheim var tatt ut en mac i "mitt navn" på en elkjøp butikk uten å betale jeg sa til damen at jeg at flere har samme navn i Norge, og at med mindre han brukte mitt fødselsnummer så hadde det ingenting å si for meg. Deretter sa hun at det bare var en med mitt navn i Norge, noe et kjapt facebook søk viste seg å være feil og hun sa deretter at politiet kom til å ta seg av det. Jeg vet jeg ikke har gjort noe gale, men jeg lurer på hva kan jeg få ut av dette? Kan jeg ringe tilbake, snakke med sjefen og si at jeg føler meg truet eller noe for å få HVA SOM HELST av goder utav dette?
Sist endret av Dyrdal; 30. august 2010 kl. 19:02.
Tror det er flere enn meg som lurer på hva i huleste er det du prøver å si egentlig ?
Jeg skjønte hvertfall lite
Han søker den sagnomsuste gratislunsjen.
Hva er det å ikke forstå?

Noen har vært å kjøpt en MAC hos en forhandler, men betalte ikke (det skjønner ikke jeg hvordan det lot seg gjøre) under samme navn som trådstarter. Forhandleren har satt politiet på saken for å undersøke, noe jeg tror blir henlagt ganske fort når de ser opptakene av en annen person enn Dyrdal.

Informasjon om telefonnummeret
Sist endret av waf; 30. august 2010 kl. 19:09.
Er vell bare å ringe og klage og se hva du får ut av det
Sitat av Dyrdal Vis innlegg
få HVA SOM HELST av goder utav dette?
Vis hele sitatet...
Hele stuinga her hørtes spesiell ut. Du kan i det minste bevise at du ikke er "kjøper" av macen, videotape osv. Om du kan få noen goder ut av det, hvorfor skal du få goder ut av dette? Dette kan heller utarte seg til å bli et jævla styr for deg, med mindre du prater med en radikal advokat tror jeg ikke du får presset ut noe til deg selv.
Kjipt å bli beskyldt for å være en tyv. Send inn klage og ta det du kan få. (du vurderer selvfølgelig å blande inn media).
Men det jeg reagerer på er at det nummeret fører til en privat person. Hvis det hadde vært på vegne av elkjøp så hadde vel elkjøp ringt.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Hei. Jeg jobber i Elkjøp.
Der har vi en praksis at ingen får kjøpe noe uten å betale for det, med mindre de har rekvisisjon der de må oppgi gyldig legitimasjon, det jeg tror kan ha skjedd er at noen har hatt ditt nummer før deg, og vedkommende ligger i databasen vår med et gammelt nr, altså det som du har. Ta kontakt med butikken og be dem sjekke kameraene (alle elkjøpbutikker har det) og få bekreftet at det ikke er deg, da vil dette bli behandlet videre uten at du blandes inn.
1881 nummeret viser også at det kan være en annen person som har hatt nr ditt før deg.

I værste fall er dette et slags identitetstyveri, og da blir det politianmeldt (mest sannsynlig ender det med henleggelse uansett, men deg ganger deg uansett)

Be uansett en av de ansatte om å sjekke "kopi" på ditt tlf nummer. det kan ofte løse slike saker om det skulle dreie seg om en misforståelse

Gi tilbakemelding om hvordan dette går, jeg har tilgang til alle elkjøp sine servere, så jeg kan også sjekke det for deg

En annen ting å legge til er jo at Elkjøp alltid ringer fra skjult nummer (til dere andre som tviler på skjulte nummer, selger har ikke lov til å bruke det lenger
Dette er fordi at når du vil ringe opp igjen skal du ringe hotline 81532000, disse sender beskjeden direkte til de det angår. så slipper du å bli satt over til alle andre avdelinger etc etc.
Nummeret er forresten i lokaltakst med unntak for mobiler