Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 417
Anonym bruker
"Firkantet Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg lurer på om noen vet hvordan man går frem for å få tak i dokumenter som omhandler en selv fra politi/barnevern? Jeg sliter med å få ett ordentlig bilde av hva som har foregått i oppveksten da minnet mitt er ekstremt fragmentert. Jeg vet at barnevern og politi har vært inne i bildet, og håpte kanskje jeg kunne bli klokere av å lese eventuelle dokumenter de skulle hatt på meg og familien. Dette er dog ca 20 år siden, så om dette i det heletatt eksisterer er jeg ikke sikker på. Men usikkerheten min om mitt eget opphav plager meg såpass mye at jeg tenker det er verdt å prøve ihvertfall. Om noen har noen tips eller råd settes det stor pris på.
Kan jeg bare ringe nevnte politistasjon/barnevernstjeneste å etterspørre dokumenter? Er det noe skjema man kan fylle ut og sende inn?
Setter pris på alt av svar.
Ta kontakt med barnevernstjenesten i den aktuelle kommunen. De skal ha bevart alle dokumentene og du har så klart rett på innsyn i dokumenter som omgår deg.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du skriver en skriftlig forespørsel per brevpost med signatur så vil du få det tilsendt på din folkeregistrert adresse eller beskjed om å møte opp fysisk med legitimasjon å hente dokumentene.

"Din adresse

Mottakers adresse
Dagens dato

Overskrift
I forbindelse med barnevernssak årene xxxx-xxxx ønsker jeg utlevert alle dokumenter tilknyttet meg, Ola Nordmann".

Signatur
Ola Nordmann

Du må sannsynligvis sende til hver instans, selvom barnevernet skal ha noe av politiets relevante dokumenter blandt sine.

Du kan også ringe barnevernet å spørre om hvordan man går frem.