Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 831
Har noen spørsmål angående kiosk systemet her. Det fungerer jo slik at det ringer opp til et nummer og dermed trekker pengene via telefonregningen. Men så er det da slik her at jeg har ISDN, og det bruker analogt system. MEN, så har jeg en slik omformer, som gjør at analoge blir til ISDN signal. Men for at det skal funke, så må da den analoge delen (i dette tilfellet tuneren) trykke 9 for å "komme ut".

Det er dette som er cluet. Når jeg ser på instillingene for modemet som er på tuneren, så kan jeg skrive inn "Country Code" og "PABX" nummer. Hvilken av disse er det jeg skal skrive inn 9 på? (vet at det skal virke, har snakket med han som jobber med parabolselgingen her når vi kjøpte det, men har bare ikke gjort noe med det da)...

Også var det en ting til, hvilken oppringing skal den bruke? DTMF eller Pulse? (den står på DTMF nå)

Trenger svar fort!
Det er forresten en Triax digital tuner.
Ingen anelse, men d er et interesant spørsmål da jeg har canal digital og skal konverteres til ISDN om ikke lenge (trenger ikke å slå noe nr men dog...)
Det skal være DTMF.