Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2839
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Får inn to brett med Targiniq, 40mg Oxycodone/20Mg naloxone i hver pille.

Jeg har kun hatt erfaring med normale 40MG OC og er skeptisk til naloxonen i disse pillene mtp de blir brukt til å reversere overdoser og misbruk.

Hvor mye vil dette hemme rusen, hva er den beste måte å innta på for kraftigst rus? Er det mulig å ekstrahere naloxonen eventuelt?

Setter stor pris på svar!!
Naloxonen skal forhindre forstoppelse og misbruk som injeksjon og sniffing. I utgangspunktet skal effekten være den samme. Ved svelging skal naloxonen bare binde seg lokalt til opioidreseptorer i tarmen, og redusere forstoppelse. Det systemiske opptaket, eller biotilgjengeligheten til blodbanen er så nære 0 du får det.

Søker du på freak vil du finne mange som er uenige med teorien, men det kan vel ha noe å gjøre med nocebo-effekten og at «naloxonen ødelegger rusen».
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan kun komme med personlig erfaring, men det hjelper kanskje: Jeg bruker Oxycontin fast mot smerter. En lege endret dette til Targiniq fordi det skal være bedre for magen. Samme dosering. Endte med at jeg etter under en uke ba fastlege endre tilbake fordi lindringen var dårlige og jeg fikk symptomer på abstinens.

Så min erfaring er desverre at komboen ødelegger mer enn hva norske leger sier. Leser man artikler fra feks USA ser man at denne er laget for å fjerne blandt annet mest mulig følelse av eufori.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil legge inn min personlige erfaring her selvom innlegget er gammelt.

Jeg har forsøkt to ganger nå å bytte ut Oxycontin og Reltebon med Targiniq for å skåne magen som er herpa etter mange operasjoner, men for meg ble det totalt krise.

Medisinsk bruker jeg 40mg morgen og 40mg kveld, og jeg gikk rett i sinnsyke abstinenser, null lindring og merket ikke at jeg tok pilla overhodet. Så nalokoson fungerer tydeligvis forskjellig fra person til person.

Så for min del, svært dårlig erfaring og nalokson gjør mer enn bare det å hindre forstoppelse i mitt tilfelle.