Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2502
Anonym bruker
"Kjent Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det noen her som har erfaring med Kvinneposten på Tertnes? Jeg snakker ikke om Tvangsposten.

Er det noen som har erfaring med Crux behandlingssenter på Kalfaret i Bergen?
Anonym bruker
"Kjent Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ingen som har noe erfaringer?
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har erfaring fra Kalfaret. Langtidsbehandling på rundt ett år, de er strenge der, men det er det som trengs mener jeg. Du må møte til frokost kl 8 mener jeg det var, du har full plan til kl 5 mandag til fredag. Du lager middag til 10-15 personer alt etter hvem som er innlagt der, men dette rulleres hver uke.

Du kan være med på å handle inn matvarer til alle hver 2 uke eller noe. Så får du velge ett pålegg du liker, det er undervisning 2 dager i uka, psykolog en gang i uka, det er matbutikk 50 meter neddi gata. Du får ikke gå på butikken midt på dagen.
Det er og trening i gymsal 2 dager i uka, klatring inne, en gård på Paradis dere kjører til hver uke å steller dyr, får is hver gang nesten av bonden haha. Kul fyr med 2 griser, hunder og hester du kan ri på!

Etter noen uker med følge du ikke kan gå ut alene, så blir du etterhvert flytta til gutte eller jente kollektivet i K39 som det andre bygget heter ovenfor hovedhuset. De har 3 bygg. Kjempe fin villa, stor veranda med utsikt. Men, det er strenge krav der, ofte urinprøver, du må følge opp alt med å stå opp ellers risikerer du å ikke få videre behandling.

Ellers er det veldig bra der, masse unge folk du kan bli kjent med, men det er ofte folk som ruser seg der, og da kan det bli en negativ effekt på andre hvis du ikke er sterk nok til å si nei. Sprekker en, sprekker ofte mange andre. Hold deg til de eldre.
Anonym bruker
"Kjent Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar, nå er jeg eldre (39) så for meg er det ikke noe pluss med mange unge. At det er strengt er bare bra, jeg ønsker å jobbe med meg selv i dybden, ikke bare sånn oppbevaring for å komme seg. Var rusfri i 14 år før jeg sprakk og jeg ønsker å komme tilbake til dit jeg var. At jeg fikser livet mitt som en hvilken som helst "normal" person, slik jeg egentlig har gjort de 14 årene før jeg begynte å bruke rus som løsning igjen.

Anyways ser ut som om det blir Floen kollektivet. De har Alltid hatt et godt rykte på seg og det høres ut som om det jobber med det som trengs.

Gruer meg men gleder meg også.

Men gruer meg mest til avrusning først
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Floen høres bra ut, du klarer hvis du vil. Quotes/ordtan på Google bruker jeg mye av, YouTube how i stay sober, rusfri app, og eventuelle treff via freakforum er motivasjon og anbefales.