Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 31297
http://lagrebilder.no/out.php/i57799_cannab.jpg


[color=grey]Hei, Jeg er ny her, så jeg skriver litt om meg selv først. Jeg har en god venn, la oss kalle han 'BertSky', som ønsker være til å hjelpe de som har MS, fibromyalgi og ligenende sykdommer - ved å skape politisk trykk, - slik at de kan få trygg tilgang til 'medisinsk cannabis', slik som de har i deler av Kanada, USA og i Nederland. Jeg fant en god oppskrift på Cannabutter, som ligger under. Den er fra wonderfulworldofcannabis.[/color]


CANNABUTTER: Like godt på toast som i kaker. Passer til hverdags og fest.

Tid: Under en time om man bruker hasj, ett par timer til en liten dag om man bruker marihuana. Noen velger å la det koke lengre selv om man bruker hasj, f.eks. i to til tre timer. Så lenge man husker å fylle på med mer vann når det fordamper er det ingen problemer med det. Det hevdes at man får med mer av THC'en på den måten.
Vanskligetsgrad: Enkel om man bruker hasj, fortsatt enkel om man bruker marihuana. Men man trenger noe å filtrere det med når man skal helle det over i 'formen'.
Man trenger: Cannabis (det er enklest med hasj, men man kan også bruke marihuana, men da må det siles og kokes lengre), kasserolle, smør (helst mest mulig mettet fett, - som Melangé) og en tupperwareboks (helst gjennomsiktig).

Det er vanlig å bruke rundt 15-30 gram smør per gram hasj. I denne oppskriften er det brukt 125 gram smør og 5 gram hasj. (altså 25 gram smør per gram hasj)

SLIK GÅR MAN FREM:

TRINN 1: Finn fram smør og hasj. Sett en kasserolle til koking med ett par kopper vann i. Knus hasjen opp små biter.

NB! Vannet er der først og fremst for å få riktig temperatur. Dersom man lager Cannabutter med bare smør og hasj, og koker det, vil det koke på over 200 grader (kokepunktet til smør), og da vil også mye av THC'en fordampe. Dersom man har vann i, og lar det småkoke, vil blandingen holde en temperatur på 100 grader... Da vil man få blandet hasjen og smøret godt, men THC'en og de andre aktive innholdsstoffene i hasjen vil i all hovedsak forbli der.

http://lagrebilder.no/out.php/i57800_bilde1.jpg



TRINN 2: Putt smøret i gryten med kokende vann. Tilsett hasjen når smøret har smeltet (se bildet til høyre). Pass på så det ikke fosskoker, og tilsett mer vann dersom det begynner å bli lite.

http://lagrebilder.no/out.php/i57801_bilde2.jpg



TRINN 3: La blandingen småkoke i 20-30 minutter, og rør med jevne mellomrom. Se på bildene: det skal se ut slik det gjør på bildet til høyre når det er ferdig

http://lagrebilder.no/out.php/i57802_bilde3.jpg



TRINN 4: Finn fram noe å ha det i. F.eks. en tupperwareboks. Hell blandingen i boksen, legg på lokket, og sett det i kjøleskapet til avkjøling. Det må stå såpass lenge at smøret blir stivt, og lett kan tas ut av boksen. Dette tar typisk ett par timer, men la den gjerne stå lengre.

http://lagrebilder.no/out.php/i57804_bilde4.jpg



TRINN 5: Vi har brukt en gjennomsiktig boks, og da er det enkelt å sjekke om vannet og smøret er som det skal. På bildet til høyre ser man at smøret er på toppen, og det har stivnet igjen.

http://lagrebilder.no/out.php/i57803_bilde5.jpg



TRINN 6: Man kan ta ut det stivnede smøret, og bruke det til hva man måtte ønske: Kaker, boller, brownies eller kanskje på brødskiva...

http://lagrebilder.no/out.php/i57806_bilde7.jpg


NB! Jeg oppfordrer ikke til bruk av kontrollerte substanser. Dette legges kun ut for 'educational purposes'.
Sist endret av mentalmelt; 7. mars 2009 kl. 23:49. Grunn: fix
Det smøret så digg ut, grønt og greier...
Men kan det brune under og brukes, eller er det bare grumsete vann?
Sist endret av Genodor; 8. mars 2009 kl. 02:17.
Heller tvilsomt att du klarer å utvinne noe thc fra grumset på bunnen, Genodor.
Hm, interessant =) ser spennende ut. Åssen er virkningen og virkningstid? Er det som med hasjbrownies? At du merker det først etter par timer, pga kroppen må ta opp "næringen"? Og hvor kraftig er den?

Men veldig, veldig interessant. Aldri sett før.
Sitat av timmeyh Vis innlegg
Hm, interessant =) ser spennende ut. Åssen er virkningen og virkningstid? Er det som med hasjbrownies? At du merker det først etter par timer, pga kroppen må ta opp "næringen"? Og hvor kraftig er den?

Men veldig, veldig interessant. Aldri sett før.
Vis hele sitatet...
Dette "er" hasjbrownies, samme metode benyttes der mener jeg aa huske. Man binder thc til sm0rfett. Personelig saa har jeg veldig god erfaring med halvferdige vafler fra rimi med thc-sm0rr. Skulle kansje lagd en trip raport paa det, er en ganske heftig rus.

Hvor lang tid tar det?
Det tar fra 30min til 1 time f0r det starter aa funke, alt ettersom hvordan ford0yelsen din er og om du har spist noe rett f0r f.eks. Det er dog ikke aa anbefale seg aa ruse seg paa hasj paa tom mage.

Selve varigheten paa rusen er somregel mye lengre. F.eks aa r0yke vs aa spise, saa varer vell en vanlig hasj rus 2-3 timer, min erfaring med vaffler er 4-5+... have fun

Ikke glem aa bland godt og l0s opp all hasjen, vaerste som fins er et skikkelig "bonus" vaffelhjaerte/brownie smaksmessig vertfall
Sist endret av cbg90; 8. mars 2009 kl. 04:49.
Er det ikke mye enklerer hvis du bruker vannbad istedet for å ha vann direkte i smøret?

Altså at du har en kjele med kokende vann, og en annen mindre kjele oppi med smøret i. På den måten vil ikke smøret få noen høyere temperatur enn vannet (ca 100 grader), og du vil slippe å vente på at det skal skille seg..

Edit: Og hva mener du egentlig med:

Hei, Jeg er ny her, så jeg skriver litt om meg selv først. Jeg har en god venn, la oss kalle han 'BertSky', som ønsker være til å hjelpe de som har MS, fibromyalgi og ligenende sykdommer - ved å skape politisk trykk, - slik at de kan få trygg tilgang til 'medisinsk cannabis', slik som de har i deler av Kanada, USA og i Nederland. Jeg fant en god oppskrift på Cannabutter, som ligger under. Den er fra wonderfulworldofcannabis.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Gamgee; 8. mars 2009 kl. 19:05.
Står det ikke ganske klart hva han mener da?
Joda sikkert, men jeg skjønner ikke hva han mener med: "Slik at de kan få trygg tilgang til medisinsk cannabis".

Det blir jo vel verken tryggere, eller mer medisinsk av å tilsette hasjen i smøret? Man må jo uansett skaffe hasjen på forhånd..

Blir jo bare en annen måte å få den i seg på? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?
Sist endret av Gamgee; 8. mars 2009 kl. 19:11.
Det han sier er at han jobber ut av idealistiske årsaker og er i kontakt med mennesker som gjennom politisk press prøver å få gjennomslag for medisinsk bruk av cannabis. Dette er altså bakgrunnen for initiativet.

Å innta cannabis oralt er langt mer helsevennlig enn å røyke det, og er derfor en metode som blir praktisert av veldig mange medisinske brukere verden over. Cannabutter er kanskje den mest utbredte og effektive metoden for å omdanne cannabis til et spiselig produkt som lett tas opp i fordøyelsen, noe som gjør det til et flott medisinsk preparat for de som lider av MS osv =)
Sist endret av mentalmelt; 8. mars 2009 kl. 19:24.
Hvor påpasselig bør man være på mengde hasj og mengde smør?

Jeg og en venn mekket cookie brownies en stund tilbake og brukte en 5er med god hasj. Jeg sa klart ifra til han at det var altfor mye, men han mente at toleransen han hadde fra før ville gjøre at vi trengte ekstra mye. Dette viste seg å ikke være en god idé..

Kompisen min ble etterhvert så fjern at han ikke greide å prate ordentlig, og jeg har helt seriøst aldri vært så skækk i hele mitt liv. Det var så å si som å trippe! Begynte å se sterke lysprikker i forskjellige farger og jeg kunne nesten ikke føle bena mine. Sløvheten tok helt overhånd over kroppen min


Det kommer jo såklart an på hvor mye man spiser, men er det noen som har tips til hvordan man lager cannabutter som er middels potent ved x gram konsumering?
Sitat av battlecaT Vis innlegg
Det kommer jo såklart an på hvor mye man spiser, men er det noen som har tips til hvordan man lager cannabutter som er middels potent ved x gram konsumering?
Vis hele sitatet...
Hvor potent den er kommer vell bare an på blandingsforholdet ditt mellom cannabis og smør, det er jo ren logikk.

Hvis du vill ha den mindre potent så tilsetter du et høyere smørforhold, for eks 45 gram smør pr gram cannabis.
Sist endret av Baeocystin; 10. mars 2009 kl. 06:38.
Velkommen til nFF itcecy. Veldig flott guide!
Skal nok prøve dette i helga ja. Så veldig godt ut og ikke minst enkelt!
Dette skal så absolutt prøves snarest!
Ugh... sånt smør smaker dritt

Ikke noe å ha på brødskiva for å si det sånn
Sist endret av Transe; 13. mars 2009 kl. 16:14.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Er det ikke mye enklerer hvis du bruker vannbad istedet for å ha vann direkte i smøret?

Altså at du har en kjele med kokende vann, og en annen mindre kjele oppi med smøret i. På den måten vil ikke smøret få noen høyere temperatur enn vannet (ca 100 grader), og du vil slippe å vente på at det skal skille seg..
Vis hele sitatet...
Virker logisk, noen som har prøvd?
Sitat av Transe Vis innlegg
Ugh... sånt smør smaker dritt

Ikke noe å ha på brødskiva for å si det sånn
Vis hele sitatet...
Hvis ikke du skjønte det, så lager man ikke dette smøret for å utkonkurrere Brelett eller Soft Flora.

Edit: klokken er 03 og leif ville være med (det rimte)
Sist endret av Sjølvaste; 14. mars 2009 kl. 04:00.
Joda jeg skjønte det, men jeg ville bare opplyse alle om at hva enn du blander smøret ut i vil ha en ganske uggen smak.

Men det kan jo hende at noen av dere liker den smaken da...

EDIT: Jeg holder på å lage en oppskrift på kakasj nå må bare ta noen bilder, det smaker mye bedere etter min mening
Sist endret av Transe; 14. mars 2009 kl. 11:49.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Jehes Vis innlegg
Virker logisk, noen som har prøvd?
Vis hele sitatet...
høres ut som en smartere fremmgangsmetode egentlig, kanse man tilogmed beholder mer av thc'n?

men: kan dette smørret da brukes til toro brownies på 1, 2, 3?
noe spess man må tenke på i såfall? lavere temperatur typisk?
▼ ... over et år senere ... ▼
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
men: kan dette smørret da brukes til toro brownies på 1, 2, 3?
noe spess man må tenke på i såfall? lavere temperatur typisk?
Vis hele sitatet...
Ja, det kan brukes
Men som du nevner så må du være ekstremt nøye på temperatur, og heller bruke litt lengre tid ^_^
Når vi først tar opp en litt eldre tråd.. er det noen som har innspill på dette med vannbadet? regner egentlig med at det funker, men man vet aldri.

Og når det gjelder brownies har noen tall på hvor lav temp og lang tid den skal stå? tenker helst på toro pakka den tar 35-40 min på rundt 200(?) til vanlig om jeg ikke husker helt feil
▼ ... flere år senere ... ▼
Interessant tråd. Har noen testet ut dette med vannbad? Og er poenget å ha mest mulig mettet fett - er det ikke da bedre å bruke ordentlig smør eller kokosolje? Har noen teste å tilsette noe for smakens skyld?
Sitat av Trinity2020 Vis innlegg
Interessant tråd. Har noen testet ut dette med vannbad? Og er poenget å ha mest mulig mettet fett - er det ikke da bedre å bruke ordentlig smør eller kokosolje? Har noen teste å tilsette noe for smakens skyld?
Vis hele sitatet...
Vannbad og kokosfett er det beste og enkleste fra min erfaring

Jeg bruker å tilsette like mange ruter melkesjokolade som jeg vil ha antall doseringer. La det smelte, for så å blande det sammen og helle det over i isbitformer. Da har du ferdig ediblessjokolader etter en liten stund i kjøleskapet
Sist endret av KjemikalieX; 3. april 2020 kl. 16:20. Grunn: skrivefeil
Så bra! Du bruker da vanlig kokosolje ikke sant - ikke ekstra virgin oil?
Har jeg aldri tenkt over, men sjekket nå og den var vanlig
Bruk ovnen. Svak varme helst en times tid på brunt.

Coscosa er en kurant kokosolje som fåes kjøpt hos de fleste helsekost. Ca 100kr for et lite glass, 200ml. Det er verdt legge noen kroner i god kokosolje. Meny har noe. Bunnpris og Coop har jeg kun funnet dårlig/billig kokosolje.

Hiver du det over i kapsler er det lett dosere pr. kapsel. Doserer selv på 0,05 pr kapsel. 2-3 stk gir meg en fin en, en 3-4 timers tid, ca 1-2 timer etter inntak.

Har ikke brukt tobakk sammen med rev på godt over ett år. Inntaket er redusert med med nesten det halve opp mot røyking.

Litt sunnere lunge. Litt sunnere økonomi
Sist endret av Tilbaketrukket.; 3. april 2020 kl. 16:40.
Kjenner godt til cocosa-oljen, jammen har jeg ikke noe her i skapet. Nå spør jeg kanskje dumt, men hvilke kapsler mener du? F eks isbitbrett eller noe sånt? Så kult å høre at du har klart deg uten tobakk i over et år. Snart tre mnd her. Har vært godt med en pause fra reven og, men kjenner at pausen har vært lang nok nå. Må bare holde hodet kaldt så jeg ikke lager en vanlig rykandes rev, blir fort vanesak med den røyken. Men, har nettopp bestilt en vape, og skal sjekke ut denne oppskriften. Men jeg vil veldig gjerne ha detaljert oppskrift på hvordan du lager det i ovnen hvis du gidder. Tuuusen takk isåfall ��
Kapsler, tenker på de som man ofte får når man kjøper vitaminer. Det kjipe er at det etter 1. april koster noen kroner importere. Gratis frakt. Under 350kr grensa før 1.april. Hamstra heldigvis selv pga det.

Ta feks 23 gram Coscosa. 5 gram brunt. Ildfast skål. Hiv det i ovnen på ca 140 grader. La det stå minst en time. Rør ofte mens det er i ovnen. Fungerer forsåvidt med skål i vannbad på komfyren i en kjele på svak varme. Men for egen del foretrekker jeg ovnen. Lettere kontrollere varmen.

Oppskrifta over vil gi deg ca 50 kapsler størrelse 00. 0,1 pr kapsel. Bruker du ikke daglig, holder det lenge med kapsler fra apoteket. Enkelte apotek har kapsler i butikk.

Søk på: tomme vegetabilske kapsler. Jeg kjøper som regel størrelse 00.

Ikke glem ei sprøyte, eventuelt pipett. Foretrekker pipette selv. Lite søl. Peppette er mest kurant, men sprøyte går i nød.

Nå kan du forsåvidt bare la det størkne. Hiv det i kjøleskapet. Bruk det som du føler for selv. Mat, skakkao. Smør på brødskiva.
Så kult! Det blir nok daglig kjenner jeg meg selv rett.... Får dra på helsekost og på apotek i morgen, er jo frisk og rask og kan dra ut - i såpass viktige ærend som dette mener jeg ��Tror forresten den grensen ble utsatt, men jeg kan uansett kjøpe på apotek så jeg får satt i gang. Kapsler og pipette, og litt mer olje trenger jeg. Tøft! Blir gira som en skoleunge kjenner jeg, nå skal resten av koronatidene bli en lek. Ble bråstopp på noe tannarbeid, og skulle egentlig ha en leddoperasjon. Blir fort litt smertestillende for å få sove - og det er bare så mye mer skadelig for kroppen min ihvertfall enn det fantastiske brune naturlige middelet vi snakker om her. Sover som en engel med et par sånne kapsler tenker jeg. Tusen hjertelig takk for god hjelp, helt konge!
Blir du først hekta, er det like greit importere kapsler. Forbruker selv 100-200 kapsler pr mnd. Kjøpte meg 2000 stk i februar, eBay. Kosta meg ca 200kr. Det vil uansett bli billigere enn kjøpe til fast bruk hos feks apoteket. 100kr for ca 100.

Men prøv det først ut se om det er noe for deg.
Har brukt lignende metode for å lage smør, jeg og.
Men jeg lot vannet såvidt koke, og lot det stå i opptil 4 timer.

Smaken er dritt.. Nesten uansett hva man bruker det til.
Har prøvd i ymse bakverk, men det blir drøyt å spise seg fjern.
Har hatt størst suksess når jeg har laget Dajm og karamellsaus av smøret.
Brukte 13g hasj til 100g smør som til slutt ble 4dl saus..
En god dæsj på isen, og fjern som en ape en time senere.
Jeg lager harde drops med cannabutter, lang varighet og enkle å dosere med. Jeg bruker rundt 2g brunt på rundt 15 drops. To sånne drops så er jeg totalt på trynet. Google frem en oppskrift på hard candy, og bruk magisk smør istedet for vanlig døllt smør så er du i gang.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har enda ikke fått testet ut dette her. Har alt i hus, bortsett fra det viktigste...... Ble jo full stopp til og med der jeg trodde solen alltid skinte...... Men det er håp når bare snøen og tælen forsvinner. Har uansett funnet ut at det er bedre å sørge for egne forsyninger. Skal sette meg inn i dyrking. Harde drops hørtes interessant ut, men har tro på kapslene som Tilbaketrukket har anbefalt. Har kapsler, olje og pipette. Nå venter jeg bare på våren (bort høyt over havet) ��
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei, etter en vår, sommer og høst med røyking igjen, er jeg her og nå klar til å lage cannabutter, har alt klart. Men - mange andre steder der jeg leser er det mye mer fett/kokosolje enn i din oppskrift. Stemmer det at du bruker 5 gram brunt og 23 gram kokosolje? Jeg har 5 g ypperste kvalitet, er redd for å overdosere siden det ellers er type 10-50 g fett per gram brunt i oppskrifter jeg finner. Og - kan jeg bare helle oljen og brunt i formen og kjøre i ovnen, eller er det viktig å varme opp oljen først? Håper å få litt julestemning etter å ha vært røykfri i 8 uker igjen - prektig som få.

Det ble lenge å vente, så jeg måtte teste litt i den termosoppskriften flere har vært inne på her på forumet. Jøjemeg, skal si det kicker inn :-) Håper jeg klarer å passe på blandingen jeg heiv i ovnen (endte på 2,5 g dritbra brun og 25 g cocosa). Er såvidt oppe og går etter en operasjon, kjenner jeg skal ta det rolig på krykkene hehe
Sist endret av Trinity2020; 22. desember 2020 kl. 22:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hva tenker folk her om å decarbe hasjen? er det nødvendig? lagde yoghurts med smør og hasj i sommer. da funka det ikke i det hele tatt. enten var det hasj med henna eller så var det pga jeg ikke decarba? tanker?
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
om det er nødvendig? ja hvis ikke vil det ikke funke... den må jo varmes så du aktiverer thcen
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
villig makrell:
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hehe joda hører folk si det, men er mange her som ikke gjør det og tydeligvis får bra funk
▼ ... over en måned senere ... ▼
Wannabe cannaisseur
3 1
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hva tenker folk her om å decarbe hasjen? er det nødvendig? lagde yoghurts med smør og hasj i sommer. da funka det ikke i det hele tatt. enten var det hasj med henna eller så var det pga jeg ikke decarba? tanker?
Vis hele sitatet...
Det SKAL decarbes for ellers får du ingen effekt. 110° i 110min eller 1t50min om du vil.

1g brunt skal brukes til 30g smør eller ønsket medie som kokosolje osv men klarnet smør tar definitivt opp mest effekt (klarnet smør så smelter du smøret og bruker en øse til å scoope opp det klare lyse smøret på toppen og lar alt grumset ligge igjen.) Hvorfor det må være klarnet aner jeg ikke, jeg har aldri brydd meg med å gjøre noe sånt.

Du lurer kanskje på om du kan bare plumpe brunt oppi smøret og sette hele greien i ovnen på 110°? Nei, det funker ikke, eller det funker men ikke på langt nær så bra og smaken blir hysterisk dårlig. Decarb først så bland.

Bruker du brunt så trenger du ikke mye tid på å "infuse" du chucker i biten og roter rundt til det er rørt inn, ikke sil ut noe som helst, bland med det du vil og kos deg.

Hva smaken angår, den er IKKE digg, men bland den med hva som helst MINT og du ender opp med å ikke smake noe som helst av det.
Hvis du vil teste det så er det bare å ta en tur utenfor med røyken neste gang du har pusset tennene så skjønner du veldig fort hva jeg mener.



Blande typer, skjønner ikke hvorfor det ikke blir gjort allerede, sativa har sine effekter, indica sine, får du en dårlig av den ene så blander du og får noe helt nytt (mest sannsynlig danser du rekedansen innen kort tid hvis du ikke passer på, en som du alltid bruker og bruker mye av kan bli et helt annerledes dyr med en gang den får litt selskap)

Lite "pro-tip" som jeg tror er VELDIG lite kjent. Skal du rulle deg en og det ekstra klissete og vanskelig å jobbe med, sett grinderen med brunt i frysen i 10 min (du kan også la grinderen stå i frysen og "lade" den av og til, da går det fra 10 min til 30 sek.) Når du da grinder det så kommer det ut som et fint pulver som du lett kan blande sammen med tobakk før det blir varmt og klissete igjen (sørg for å ha en grinder med tenner som sitter tett sammen ellers får du klumper), det fester seg da til tobakken og du får en helt fantastisk røyk (jeg mener definitivt den er bedre enn de andre metodene jeg noensinne har prøvd). Hvis du da etterpå varmer den lett på en ovn ett minutt eller to så er det en skikkelig fest.

Til slutt for alle dere som ikke har lagt sammen to og to enda. Alkohol og "hobby" blander dårlig, du kan ende opp fullstendig møkings på én øl hvis du røyker samtidig, jeg har opplevd å ta en liten smak av en whisky (3cl-ish) når jeg akkurat hadde "refueled", jeg krøp omtrent til sengs den dagen, fullstendig sh*tfaced. De haiker med hverandre, eller alkoholen haiker med THC'en og du får det MYE fortere inn i systemet. Greit å vite hvis du skal ha en billig fylla (ville IKKE anbefalt å gå over 3 øl pr røyk)
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av CannaNerd Vis innlegg
Det SKAL decarbes for ellers får du ingen effekt. 110° i 110min eller 1t50min om du vil.

1g brunt skal brukes til 30g smør eller ønsket medie som kokosolje osv men klarnet smør tar definitivt opp mest effekt (klarnet smør så smelter du smøret og bruker en øse til å scoope opp det klare lyse smøret på toppen og lar alt grumset ligge igjen.) Hvorfor det må være klarnet aner jeg ikke, jeg har aldri brydd meg med å gjøre noe sånt.

Du lurer kanskje på om du kan bare plumpe brunt oppi smøret og sette hele greien i ovnen på 110°? Nei, det funker ikke, eller det funker men ikke på langt nær så bra og smaken blir hysterisk dårlig. Decarb først så bland.

Bruker du brunt så trenger du ikke mye tid på å "infuse" du chucker i biten og roter rundt til det er rørt inn, ikke sil ut noe som helst, bland med det du vil og kos deg.

Hva smaken angår, den er IKKE digg, men bland den med hva som helst MINT og du ender opp med å ikke smake noe som helst av det.
Hvis du vil teste det så er det bare å ta en tur utenfor med røyken neste gang du har pusset tennene så skjønner du veldig fort hva jeg mener.



Blande typer, skjønner ikke hvorfor det ikke blir gjort allerede, sativa har sine effekter, indica sine, får du en dårlig av den ene så blander du og får noe helt nytt (mest sannsynlig danser du rekedansen innen kort tid hvis du ikke passer på, en som du alltid bruker og bruker mye av kan bli et helt annerledes dyr med en gang den får litt selskap)

Lite "pro-tip" som jeg tror er VELDIG lite kjent. Skal du rulle deg en og det ekstra klissete og vanskelig å jobbe med, sett grinderen med brunt i frysen i 10 min (du kan også la grinderen stå i frysen og "lade" den av og til, da går det fra 10 min til 30 sek.) Når du da grinder det så kommer det ut som et fint pulver som du lett kan blande sammen med tobakk før det blir varmt og klissete igjen (sørg for å ha en grinder med tenner som sitter tett sammen ellers får du klumper), det fester seg da til tobakken og du får en helt fantastisk røyk (jeg mener definitivt den er bedre enn de andre metodene jeg noensinne har prøvd). Hvis du da etterpå varmer den lett på en ovn ett minutt eller to så er det en skikkelig fest.

Til slutt for alle dere som ikke har lagt sammen to og to enda. Alkohol og "hobby" blander dårlig, du kan ende opp fullstendig møkings på én øl hvis du røyker samtidig, jeg har opplevd å ta en liten smak av en whisky (3cl-ish) når jeg akkurat hadde "refueled", jeg krøp omtrent til sengs den dagen, fullstendig sh*tfaced. De haiker med hverandre, eller alkoholen haiker med THC'en og du får det MYE fortere inn i systemet. Greit å vite hvis du skal ha en billig fylla (ville IKKE anbefalt å gå over 3 øl pr røyk)
Vis hele sitatet...
Så det du sier hvis man ønsker å lage edibles av hasj er først legge klumpen i ovnen 110grader 110 minutter, deretter blande den inn i smeltet kokosolje?
Wannabe cannaisseur
3 1
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så det du sier hvis man ønsker å lage edibles av hasj er først legge klumpen i ovnen 110grader 110 minutter, deretter blande den inn i smeltet kokosolje?
Vis hele sitatet...
Dur den i ovnen så smuldret som du klarer, på 110*110 ja. Hvis du bruker brunt så er det bare å blande den i det du vil innta det med og starte helgen.

Bruker du grønt så er det ikke like lett å overse selve planten så da er det 4-5t med vannbad eller slowcooker frem til all thc har flyttet over i oljen før du siler (mange bruker kaffefilter til akkurat det) men da må du passe på at du har olje uten thc som du sender gjennom etterpå sånn at du ikke går glipp av de dyreste dråpene.

Hvis dere går inn på https://ardentcannabis.com/ (de har maskiner som decarber for deg) de har delt enorme ressurser med sin forskning for å lage maskinen sin, det står mye av det som trengs for å lykkes på kjøkkenet.

Hvis du følger oppskriften med 1g pr 30g smør/olje så blir det skikkelig guffe på tingene, jeg ville kanskje startet med 1 til 50. Jeg pleide å røyke hver eneste dag og de få gangene jeg rotet meg til å bruke tid på å lage olje så var en teskje av dette nok til at jeg hadde det fint i minst 5 timer.

Hvis dere har noe (hva som helst cannarelatert) så kan jeg mest sannsynlig svare på det, det er litt synd at dere som driver med denne kjekke hobbyen bare må bruke rykter og "jeg har hørt" for å manøvrere bruken deres.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Decarbing. Krøllet aluminiumsfolie under og la bakepapir over det på ett steke brett for å ikke la weeden (5g) ligge direkte på brettet å bli brent. Ovnen var satt på 110grader over og under varme, brent ville det nok aldri blitt men tok ikke sjansen. Delte budsa i litt mindre biter og lot det stå i ovnen i ca 1,5t. Luktet godt i leiligheten for å si det sånn. Weeden ble litt brunere og mer tørr.

Smeltet først 150g melange i en liten kjele. Etter å ha latt den kjøle seg litt ned la jeg til den decarba weeden og lot den koke med smøret i ett vannbad i ca 1,5t. Brukte en større kjele med vann i og la den lille kjelen med smøret i den. Rørte rundt i ny og ne. Det er for at smøret ikke skulle få for høy temperatur og ødelegge effekten av weeden jeg brukte vannbad. Helte dette over i en bolle med sil og brukte slikkepott for å klemme alt smøret ut av weeden.

Kjøpte en Toro langpanne Brownies pose til å blande denne smørblandingen med. Ble 12 biter og ikke 24 som på pakken siden jeg brukte en mindre form. Tok ett halv kakestykke, ca 0,2g - funk i flere timer. Pleier dog ikke å røyke fast så toleransen er lav.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Et par kommentarer; smør er et animalsk fløte produkt. Melange, og annet basert på vegetabilsk olje, kalles margarin. Dette er ikke uten betydning, blant annet fordi animalsk fett har et langt høyere innhold av mettet fett som, meg bekjent, lettere binder seg til thc.

Poenget med å blande vann og fett er jo at fettet binder thc'en. Det meste av overflødig plantemateriale vil "vaskes" vekk og legge seg i det tyngre nedre sjiktet, sammen med vannet, mens fettet som nå inneholder all thc'en vil stivne som et lokk på toppen som enkelt lar seg separere. Mye av den "funky" smaken og aromaen unngås på denne måten.