Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1337
I august har jeg vært i behandling til sammen i 9 mnd. Jeg tror ikke dette er nok. Jeg har nå 6 mnd til i Bergen, men jeg har et ønske om å søke til Blå kors i Slemdal i Oslo i august. Noen med samme erfaring på ulike behandlinger i Oslo?

Jeg trives best i Oslo, og har tenkt mye på at det kanskje er litt lurt å eksponere seg mest mulig rusfri, da jeg er kjent med rus miljøet der. I Bergen har jeg ikke et miljø, men jeg kjenner noen. Har bodd i Oslo for mange år siden, og er kjent med gata og magasinet.
Anonym bruker
"Ond Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du vil bli rusfri så er vel det beste å finne ett sted som er litt unna byer eller hvor du ikke kjenner folk, veldig enkelt å bli frista når du henger i miljøet eller med brukere.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er vel det motsatte, at man ikke flytter dit der man kjenner et rusmiljø.

Men tankegangen din er forståelig, og deter er for mange som reflekterer høyt i din situasjon, et meningsfylt skille her, mellom å skulle kunne "gå forbi butikken" eller kutte all tilknytning.

Jeg tror nok at de som kutter alle bånd og all kontakt, gir seg selv den største sjansen til å holde seg på matta.