Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3254
Noen her inne som har tidligere vært stoner, som har valgt å legge weed helt på hyllen for godt?

Jeg sluttet helt å røyke under corona, når prisene var helt vanvittige, rett og slett fordi jeg ikke syns det var verdt så mye penger.

Siden skolestart i cirka august, har jeg begynt å røyke daglig igjen, og jeg merker noen negative effekter med det. Jeg husker tidligere i år, at jeg tenkte for meg selv at jeg skal aldri begynne å røyke daglig igjen, når jeg følte meg såpass bra av å slutte å røyke.

Jeg vet jo det er best for meg å bare slutte helt å røyke, eventuelt kan jeg jo røyke i helgene med kompiser, det er jo ikke krise.

Er det noen som har noen historier om når de har sluttet å røyke daglig? Hvilken posetive virkninger hadde det på ditt liv? Jeg prøver å finne motivasjon til å stoppe helt.
Anonym bruker
"Vettskremt Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor har du begynt å røyke daglig igjen?
Har aldri slutta helt men hatt flere års opphold på det. Men har aldri følt meg avhengig heller til tross for nesten daglig røyking i flere år.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor har du begynt å røyke daglig igjen?
Vis hele sitatet...
Det er jo egentlig ikke noe bevisst valg, det er mer sånn som har skjedd med tiden. Har jeg det liggende ruller jeg meg alltid en spliff på kvelden.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyka daglig i over 15 år, ikke daglig de første åra kanskje men ofte. Røyka ikke om morran utenom det siste året og holdt det før det alltid bare som kveldskos.

Slutta ganske brått pga gjentatte psykoser, prøvde å trappe ned, røyke litt i helger osv men det funka aldri som planlagt. Kjøpte jeg en tier til å ha til helgene hele måneden så forsvant den tiern på en helg, og kjøpte jeg en toer for å ha i helga lå jeg å skrapa gamle minikickere fra gulvet eller gikk desperat på jakt etter mer før helga var over. Mao klarte ikke å røyke bare iblandt eller litt.

Det var krevende psykisk de første månedene, ræva søvn og vanskelig å holde seg borte fra gamle vaner og gamle venner. Funka ikke å møte stonergjengen å sitte røykfri på besøk så måtte kutte ut alle jeg pleide å røyke med.. Fikk mye angst fordi jeg var vant til å være fjern hele tiden og måtte bli trygg på meg selv på nytt.

Etter tja rundt 2,5-3 mnd helt clean begynte jeg å kunne le av ting jeg før måtte være fjern å le av,koste meg liksom sånn som jeg trodde jeg måtte være fjern for å kunne kose meg, å innså hvor mye røyking numba og flata følelsene mine. Ikke rart jeg var deppa alle åra som stoner!
Men jeg savna å være fjern og ha noe å glede meg til hver dag. Å gå inn nye rutiner og vaner er utrolig viktig her, jeg måtte kutte ut stoner serie vanene jeg hadde hver kveld og begynte å trene og lage fancy mat istedet for å bli sittende å kjede meg og savne jointen.

Etter rundt 7-8 mnd ganske asosial og å føle seg rar pga uvant så var det akuratt som et tungt slør letta fra huet. Jeg tenkte mye klarere, bedre konsentrasjon, mye bedre hukommelse,mye bedre gjrnnomsnittshumør, litt bedre selvtillit for følte meg ikke som en stoner taper som ikke gjorde noe med livet sitt (hadde jobb osv men det var bare rutinepreget, ingenting som gikk fremover eller ga mening utenom å røyke), ikke minst kom jeg gradvis ut av mangeårig depresjon. Da var det ikke noe tvil lenger for meg at jeg skulle fortsette å ikke røyke. Planen var egentlig bare pause til huet tålte det bedre og ikke utløste psykose 1 av 3 ganger (dette kom plutselig siste året jeg røyka) men nå savner jeg ikke engang å være fjern. Rart fordi alt fete jeg har gjort i livet har vært fjern, konserter, lættis minner osv og jeg kan mimre om det og tenke det var fett men savner det ikke på den måten at jeg vil ta opp igjen røykinga. Fordelene ved å slutte knocker ut det å være fjern for meg.
Du går ikke glipp av alt for mye med å gi avkall på 10 år med røyking
Sist endret av meaculpaUIO; 9. desember 2020 kl. 22:17.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har slutta å røyke daglig, hatt pause et år, begynte å røyke små mengder i helgene. Det har fungert OK, det handler om å sette seg inn i rutine og ikke bryte den. Og heller ikke være kronisk stein fra fredag ettermiddag til søndagskvelden. Men må innrømme at siste tiden på jobb har vært hektisk med nytt prosjekt, og jeg kjenner jeg ikke er 100% før onsdag/torsdag, etter litt røyking fredag og lørdag. Og jeg røyker veldig små mengder, kanskje 0.1 på fredag og 0.1 på lørdag. Vet ikke om det er kalibrering av mindsettet eller hva. Drikker også litt alkohol til, som regel et glass vin eller to.
Har også fredag til søndag som cheat days hvor jeg spiser chips, sjokolade og mye brus. Har ikke tenkt over at kombinasjonen av alt dette kan være grunnen til tåkesløret i begynnelsen av uka, men deg er nok en sammenheng med alt.

Det beste er nok å slutte helt. Så da gjør jeg det. Joiner deg TS. Takk for tråden, den fikk meg til å reflektere hvorfor jeg ikke har vært så "på" i det siste.

Kan du beskrive de psykosene du får?
Har selv nettopp "sluttet" (pause, hvor lenge vet jeg ikke,) med å røyke. Har røyket så å si hver dag de siste 5 årene. Jeg vet jo godt at jeg ikke har godt av å sitte å fjern dag inn og dag ut, men er ikke før nå, at jeg virkelig har hatt lyst til å ta en god pause. De siste månedene har jeg virkelig begynt å føle på de negative effektene. Spesielt det at jeg ikke kan dra på hyttetur, til besteforeldre eller på ferier uten at jeg vet at jeg har tilgang på weed. Weeden har virkelig vært det som har styrt livet mitt de siste årene, og når jeg forstod stor kontroll rusen har hatt på meg og mitt liv de siste årene, så var det noe som endret seg i hodet mitt. Nå vil jeg faktisk legge røyken på hylla (ihvertfall for en stund.)
Er bare 4 dager siden jeg sluttet, men merker at det ikke er på langt nær så vanskelig som jeg trodde det skulle bli. Tror innstilling har ekstremt mye å si.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
for noen så blir det alltid pause, jeg brukte i 1 år og fikk noia det siste halvåret så droppa alt som hadde med THC å gjøre.

8 år senere satt jeg i godstemning og en spurte om jeg ville bli med ut å røyke, jeg sa nei, men jeg blir med ut å preiker med deg. mot slutten tok jeg 4 trekkern og vi satt å chillan som faen, jeg er på 5 året og planen er å slutte på 6 og ta en ny lang pause
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har slutta å røyke daglig, hatt pause et år, begynte å røyke små mengder i helgene. Det har fungert OK, det handler om å sette seg inn i rutine og ikke bryte den. Og heller ikke være kronisk stein fra fredag ettermiddag til søndagskvelden. Men må innrømme at siste tiden på jobb har vært hektisk med nytt prosjekt, og jeg kjenner jeg ikke er 100% før onsdag/torsdag, etter litt røyking fredag og lørdag. Og jeg røyker veldig små mengder, kanskje 0.1 på fredag og 0.1 på lørdag. Vet ikke om det er kalibrering av mindsettet eller hva. Drikker også litt alkohol til, som regel et glass vin eller to.
Har også fredag til søndag som cheat days hvor jeg spiser chips, sjokolade og mye brus. Har ikke tenkt over at kombinasjonen av alt dette kan være grunnen til tåkesløret i begynnelsen av uka, men deg er nok en sammenheng med alt.

Det beste er nok å slutte helt. Så da gjør jeg det. Joiner deg TS. Takk for tråden, den fikk meg til å reflektere hvorfor jeg ikke har vært så "på" i det siste.

Kan du beskrive de psykosene du får?
Vis hele sitatet...
Jeg får langt ifra psykose, det er ikke et problem jeg sliter med heldigvis.

Det er bare at jeg blir så innmari tiltaksløs. Selvom jeg lyger til meg selv og sier at jeg ikke blir så påvirket av det, så vet jeg jo at det er løgn. Selvom hasj ikke er så skadelig som andre ting, så tror jeg ikke stonere gjør seg selv noen tjeneste med å overbevise seg selv om at det er innafor å være skekk hver dag.

Derfor jeg tenker å ta meg selv i nakken og bare kutte det helt ut, har gjort det før, det er jo ikke værre en å bare ikke kjøpe inn.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Røyka daglig i over 15 år, ikke daglig de første åra kanskje men ofte. Røyka ikke om morran utenom det siste året og holdt det før det alltid bare som kveldskos.

Slutta ganske brått pga gjentatte psykoser, prøvde å trappe ned, røyke litt i helger osv men det funka aldri som planlagt. Kjøpte jeg en tier til å ha til helgene hele måneden så forsvant den tiern på en helg, og kjøpte jeg en toer for å ha i helga lå jeg å skrapa gamle minikickere fra gulvet eller gikk desperat på jakt etter mer før helga var over. Mao klarte ikke å røyke bare iblandt eller litt.

Det var krevende psykisk de første månedene, ræva søvn og vanskelig å holde seg borte fra gamle vaner og gamle venner. Funka ikke å møte stonergjengen å sitte røykfri på besøk så måtte kutte ut alle jeg pleide å røyke med.. Fikk mye angst fordi jeg var vant til å være fjern hele tiden og måtte bli trygg på meg selv på nytt.

Etter tja rundt 2,5-3 mnd helt clean begynte jeg å kunne le av ting jeg før måtte være fjern å le av,koste meg liksom sånn som jeg trodde jeg måtte være fjern for å kunne kose meg, å innså hvor mye røyking numba og flata følelsene mine. Ikke rart jeg var deppa alle åra som stoner!
Men jeg savna å være fjern og ha noe å glede meg til hver dag. Å gå inn nye rutiner og vaner er utrolig viktig her, jeg måtte kutte ut stoner serie vanene jeg hadde hver kveld og begynte å trene og lage fancy mat istedet for å bli sittende å kjede meg og savne jointen.

Etter rundt 7-8 mnd ganske asosial og å føle seg rar pga uvant så var det akuratt som et tungt slør letta fra huet. Jeg tenkte mye klarere, bedre konsentrasjon, mye bedre hukommelse,mye bedre gjrnnomsnittshumør, litt bedre selvtillit for følte meg ikke som en stoner taper som ikke gjorde noe med livet sitt (hadde jobb osv men det var bare rutinepreget, ingenting som gikk fremover eller ga mening utenom å røyke), ikke minst kom jeg gradvis ut av mangeårig depresjon. Da var det ikke noe tvil lenger for meg at jeg skulle fortsette å ikke røyke. Planen var egentlig bare pause til huet tålte det bedre og ikke utløste psykose 1 av 3 ganger (dette kom plutselig siste året jeg røyka) men nå savner jeg ikke engang å være fjern. Rart fordi alt fete jeg har gjort i livet har vært fjern, konserter, lættis minner osv og jeg kan mimre om det og tenke det var fett men savner det ikke på den måten at jeg vil ta opp igjen røykinga. Fordelene ved å slutte knocker ut det å være fjern for meg.
Vis hele sitatet...
Jeg har nøyaktig samme erfaring etter å ha vært clean i 15 mnd nå, etter 10 år med morgen til kveld- røyking.
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Noen her inne som har tidligere vært stoner, som har valgt å legge weed helt på hyllen for godt?

Jeg sluttet helt å røyke under corona, når prisene var helt vanvittige, rett og slett fordi jeg ikke syns det var verdt så mye penger.

Siden skolestart i cirka august, har jeg begynt å røyke daglig igjen, og jeg merker noen negative effekter med det. Jeg husker tidligere i år, at jeg tenkte for meg selv at jeg skal aldri begynne å røyke daglig igjen, når jeg følte meg såpass bra av å slutte å røyke.

Jeg vet jo det er best for meg å bare slutte helt å røyke, eventuelt kan jeg jo røyke i helgene med kompiser, det er jo ikke krise.

Er det noen som har noen historier om når de har sluttet å røyke daglig? Hvilken posetive virkninger hadde det på ditt liv? Jeg prøver å finne motivasjon til å stoppe helt.
Vis hele sitatet...
Har vert daglig stoner flere år, ingen abstinenser kun et sug liksom å følelsen av at noe manglet, røyker ikke daglig nå lengre men gjorde det for tja litt under et år siden kanskje grunnen til at jeg ikke følte abstinenser er fordi jeg var så propp flikk i andre rusmidler. Håper du kommer feg ut av det lykke til!
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Noen her inne som har tidligere vært stoner, som har valgt å legge weed helt på hyllen for godt?
Vis hele sitatet...
Har nytt denne planten av og på i nærmere 20 år. Det å alltid være fjern når man er våken har vel pågått i ca 4 av de 20 årene.

Jeg har til gode å legge planten helt på hylla, men livet bør bestemme når det passer å være stein. Ikke motsatt!

Hvis livet bestemmer at det passer å være stein hele tiden, så bør du revurdere hva du holder på med

Har du tenkt igjennom hvorfor du røyker? Er det en liten flukt fra det daglige mas? Grunnen til spørsmålene er rett og slett fordi folk røyker av ulike grunner. Felles er jo rusen, men noen får rusen plus lindring av andre symptomer uten å helt være klar over det selv (ADHD i mitt tilfelle). Opphavet til røykinga (sett bort fra euforien) kan også avgjøre hvor lett eller vanskelig det kan være å la roor'n ligge. For min del var det selvmedisinering i en lang periode av livet. Men jeg har aldri hatt problemer med å bare kutte ut, noen ganger ufrivillig pga tilgang, andre ganger pga økonomi. Jeg innser at jeg heller aldri kommer til å avskrive det som et alternativ for egen hygge.

Om det bare er for kosens skyld så fyll livet ditt med andre og mer viktige gleder enn harpiks og mistenkelig lukt.

Muligheten for å miste førerkortet er en av de bedre grunnene.

Tiltaksløsheten som beskrives over i tråden kjenner jeg meg godt igjen i, den alene er god nok grunn til å velge vekk nattingsen.

Uansett hvordan man vrir og vender på det, så stiller samfunnet et krav til hver enkelt av oss. De kravene blir ikke lettere å ettergå med en til fire jointer innabords i en daglig rotasjon.

Med fare for å virke som en hykler så ønskes du uansett lykke til
Følte meg veldig bra etter å ha vært clean noen måneder men pga deprimerende hendelser begynte jeg igjen. Skal prøve å slutte helt jeg oxo..