Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2970
Har nettop flyttet tilbake till norge for å kjøre drosje en periode og har insett att det er ganske gode penger i drosjenæringen i enkelte byer. Har kun kjørt i 3 uker og har så langt estimert en månedslønn på ca 60 000 før skatt. Da kjører jeg 18-07 mandag til torsdag, og 07-21 lørdag og søndag. Liker jobben gott så de lange timene er ikke et problem.

Er litt nysgjerrig på hva en drosjeeier kan nå opp til i året. Siden jeg har 43% av innkjørt beløp og eieren har 57% av alle mine timer pluss 100% av de timer han kjører sjøl, er det urimilig å anta att det går an å komme over miljonen på ett år hvis du kjører mange av timene sjøl? Dvs. etter utlegg for drivsstoff og avgifter.
Sist endret av whattaf; 25. oktober 2012 kl. 11:46.
60000 på tre uker er jo ganske bra.
Jeg vet ikke hvor enkelt det er å nå en mill på å kjøre taxi, men skal du klare det så er du vel nødt å få en større andel enn 43%?
Og skal du få det må du vel kanskje eie bil selv, og et løyve for å kjøre taxi. Og da må du vel kanskje drive litt markedsføring og lignende selv, som kanskje denne eieren du jobber for nå gjør?
▼ ... over en uke senere ... ▼
250 kr/timen . . . en helt vanlig lønn, men helsa di kommer ikke til å holde lenge.
Det er julebordsesong, du tjener det dobbelte i disse dager.
Bare vent til januar du, eller fellesferien.

Hilsen eks-kusk Oslo
du må kjøpe løyve eller noe sånt, og det koster mange tusen. Du må ha hovedbil, og reservebil, du må ha dataen/tax'en, og den er ikke billig og mye mye mer.
Det er ikke slik at man blir søkkrik av å være drosjeeier. Du må også skaffe deg gode sjåfører. Din lønn avhenger like mye av dem. Det er mange utgifter på bil og utstyr. Hvis du seriøst vurderer å kjøpe løyve så bør du gå nøye igjennom dette først. Enkelte klarer å tjene seg mye som drosjeeiere, men de har gjerne et godt utgangspunkt, og har råd til å kjøpe flere biler, eller at de ikke trenger å ta opp lån for å finansiere biler/utstyr.
Det er skummelt mange drosjeeiere som går konkurs relativt fort, iallefall her jeg bor. Så det er nok ingen dans på roser.