Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2614
eg har en pc som er litt rar.
pluttelig låser den på en måte.hvis jeg for eks ser en video jeg har lagret på minne.eller driver på nett.
så låser den seg.får da ikke brukt den. win låser seg.blant annet musen.

men noen sekunder senere blir den bra igjen.

har hatt mange pc. men aldrig opplevd dette.

har noen av dere eksperter vært borti lignende???
takker

har win 10 home
Har du lagringsplass igjen? Man burde ikke fylle opp harddisken sin helt full, da kan du få problemer med at den henger seg opp.
Bruk diskopprydding, også sletter du det du ikke bruker lenger etterpå

https://support.microsoft.com/nb-no/...up-drive-space

Også burde man skru av pcen helt, og ikke bare lukke den når man er ferdig med å bruke den. Da får den rydda opp i ram og lignende, så det ikke blir fullt.
Sist endret av Vasken; 4. juni 2020 kl. 16:51.
Trådstarter
2 0
nei har ikkke det.

men kan prøve og slå den helt
en ting til. når den fryser så en slags ulyd.volumet blir noe høyere .
at det lyden hakker på en måte.
og da har hører jeg den hakke helt til den er ferdig.
veldig merkelig
Høres ut som overoppheting. Prøv å støvsug inni. Er der laptop så kan man i noen tilfeller skru av noen deksler på undersiden for å komme til. Rett ved der det blåser varmt.
Hvis du ikke har lagringsplass Igjen så burde du frigjøre litt lagringsplass eller kjøpe en større harddisk.
Pcen vil ikke fungere ordentlig hvis den er helt full.

Fjerne støv er heller ikke dumt å gjøre. Instrukser finner man på nettet stort sett.