Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 41820
Vet ikke om dette er blitt nevnt eller hvor vansklig det er å få tak på i Norge, uansett verdt å ta en titt på ibogaine....
http://www.vice.com/vice-on-hbo-outt...gaine-ceremony
Hvordan går det, Coldpac? hands up for deg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan går det. vi har ikke hørt noe på en stund ?
Faen. Jeg klarer det lite med alkohol og. Kom an. Vi prøver på ny.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvordan går det?
Jeg håper virkelig det går fint med deg! Gi oss en oppdatering om du gidder.
Fortsett med bra arbeid søte deg

~ Peace.
Sist endret av MissBaked; 12. februar 2014 kl. 09:39.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Håper alt går bra ColdPac! Hadde vært fint å få høre hvordan det går med deg, uansett om det er positivt eller negativt. Stå på, og fortsatt lykke til!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Helvette da.. Fyren sitt siste innlegg er fra dag 3-4 og han har ikke vært innom forumet siden desember 2013. Lurer på hva som har skjedd..
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Ser at du var sist aktiv igår, hvordan gikk det, og hva gjør du nå?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Imodium hjelper desverre ikke noe når det gjelder de fysiske abstinensene.. Et av symptomene på opatabstinens er diarè. Imodium hjelper hvis du er i utlandet å spiser noe vi ikke er vant til i utlandet eller ikke tåler. Blir det samme som å si at ibux tar resten av de fysiske abstinensene. Beklager hvis jeg ødela motivasjonen.

Gå til legen din å snakk med han. Jeg sluttet med opater med noe som heter Norspan. Det er et plaster du fester på armen, skulderen, brystet osv. Det slipper ut ekstremt lite buprenorfin i timen. Jeg fikk det av legen min. Er desverre et A-preperat, men en respept holder, er 4 plastre i hver pakke/resept og hvert plaster varer en uke. vil han ikke skrive ut dette, siden det er et A-preperat, så spør om noe strekt å sove på. Som for eksempel Mogadon/Apadorm (samme greiene, bare forskjellige produsenter. og høre om du kan blande dette med vallergan, som hjelper deg til å bli ekstremt trøtt.
Sitat av ColdPac Vis innlegg
Hallo

Jeg er fullstendig klar over at tiden etter at de fysiske abstinensene er over blir avgjørende. Det er noe jeg har tatt med i planen. Trenger ikke gå så mye nærmere inn på det. Det blir mye fysisk aktivitet og fokus på daglige rutiner.

Det at jeg ikke begynner før lørdag har ingenting med mangel på motivasjon og gjøre. Jeg for min del, trenger noen dager til å forberede meg mentalt. Personlig er det noe jeg har troen på.

Hvis det er noen som har noen anbefalinger til ting som vil lette på de fysiske abstinensene, setter jeg stor pris på det. Da tenker jeg ikke på hasj eller noen form for psykedelika. Jeg tenker da på reseptfrie medikamenter eller "kjerringråd".

Jeg har tenkt å slutte uten hjelp av benzoer eller Andre stoffer. Hadde i utgangspunktet tenkt å benytte meg av xanor og sikring, men jeg dropper det.

Takk for rådet om imodium. Skal ha det tilgjengelig.

Tusen takk for gode svar alle sammen...
Vis hele sitatet...
Hei og gratulerer med et godt og et riktig valg :-)
Jeg har et tips til deg om du får tak i det, ellers tror jeg ikke legen er så vanskelig på å skrive ut det for hjelp å slutte med heroin.
NEURONTIN, heter det.
Jeg har fått kjeft av å skrive om det når jeg var ny som medlem ca for 2 år siden. Men hvorfor ikke bruke noe som hjelper, til hjelp? Det viktigste er at du klarer slutte. Og du blir ikke avhengig av å bruke Neurontin en ukes tid.
Jeg har selv brukt det når jeg skulle slutte med Oxycontin/Oxycodone på dagen. Legen var skeptisk til å la meg gjøre det, men jeg fikk viljen min. Desverre måtte jeg tilbake de preparatenen, men det er en annen historie.
De som sa jeg ikke måtte anbefale det, sa det gikk på de samme resptorene.
Jeg brukte det i allefall og hadde nesten ingen problemer med å slutte på dagen.
Kjøp noen bananer, og en pose med peanøtter, cola og farris. Og allier deg med Ibux og Paracet, husk Imodium for diaré.
Ønsker deg lykke til :-)

Så ser jeg nå på dato at dette innlegget er gammelt ��
Sist endret av Huttetutta; 27. februar 2015 kl. 23:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei. Jeg har brukt heroin (snorta) i 12 år. Sluttet cold turkey i fengsel tidligere i år. Det var vel kanskje det jævligste jeg har opplevd. Men uansett, sprakk etter noen uker når jeg kom ut. Har brukt det daglig nå i ca 3 mnd. Har vært 2 dager uten, men orket ikke mer, så kjøpte meg en kvarting idag for å kunne spise og muligens få sove litt. Det jeg lurer på er om noen har tips for å gjøre dette enklere. Om catapresan, remeron, speed, etc etc kan ta toppene av abstinenser. Hvis noen har sluttet og som fortsatt klarer å la være. Sikkert hundrevis av svar her inne allerede, men er ny her og roter litt med å finne konkrete ting som hjelper. Setter pris på om noen kunne hjulpet meg.
Sist endret av King buzzo; 11. juni 2017 kl. 21:37.
Så bra at du er motivert, det er utrolig viktig. Jeg håper motivasjonen blir med deg igjennom tykt og tynt i tiden fremover og at du til slutt får det livet du fortjener. Jeg har troen på at ALLE kan bli rusfri hvis de ønsker det nok 😇 lykke til, og husk; det blir bedre!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vil slutte selv, er ikke hekta, var hekta for noen år siden i nesten ett år, en måned så var jeg ok igjen.
Veldig lei og sliten av å kun glede meg til neste gang jeg kan gjøre det, for så å få en veldig kjip og emosjonell nedtur med frysninger, mye uro/angst, sliten, orker ingenting osv. Er jo ikke verdt det i lengden.....er ikke noe gøy lenger, livet blir bare deprimerende.

Kjipt å lyve, du er ikke deg selv, vil ha jobb og mer penger, ikke at penger betyr så mye, men et stabilt liv igjen hadde vært gøy, eneste er rus suget som er verst synes nå jeg da....som kommer etter nedturen.

Lykke til, håper du ikke/har stryker med den store overdosestatistikken i Oslo og rundt om <3
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei jeg sitter på intensivavrusning nå og har blitt trappet ned og av subuxone. Jeg har vært sprøytenarkoman på rimelig høye doser med minuspreparater (heroin, doll, oxy, malfin, etc) over noen år sammenhengende.

Nå de siste 2,5dagene har jeg vært uten subuxone, Mauringen i føttene er uutholdelig. Er det noen som har et ca begrep om hvor lenge Mauringen står på?
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjipt å si det men etter mitt 12 års opiat missbruk av det meste tok det meg 5-9 dager.
Lykke til og hold ut.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Hei jeg sitter på intensivavrusning nå og har blitt trappet ned og av subuxone. Jeg har vært sprøytenarkoman på rimelig høye doser med minuspreparater (heroin, doll, oxy, malfin, etc) over noen år sammenhengende.

Nå de siste 2,5dagene har jeg vært uten subuxone, Mauringen i føttene er uutholdelig. Er det noen som har et ca begrep om hvor lenge Mauringen står på?
Vis hele sitatet...
Hei.
Om du er på avrusning nå så hør om du kan få catapresan (tror det skrives sånn, uttales hvertfall sånn)
Det skal kunne dempe kriblingene noe hvertfall, jeg har hvertfall hatt god effekt av det å vet at det blir flittig brukt på avrusninger rundt om kring nettopp for det.

Lykke til hvertfall, det blir bedre!
Grunnen til at jeg ikke fikk catapresam er at jeg hadde hvilepuls mellom 40-50 noe jeg har hatt siden puberteten da jeg var en aktiv sneip.

Men etter 3dager med extremt lite søvn fikk jeg til slutt begynne å ta catapresam. Jeg byttet også ut sovemedisinen da serequel kan forværre Mauringen mye.

I natt har jeg sovet sammenhengende og fått ca 6 timer søvn. I dag er Mauringen nesten borte
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dersom du med mauring i beina mener akatisi tar det rundt en uke før det forsvinner for de fleste. Altså en 5-9 dager etter at abstinensene trer inn.
Mauringen kom først da jeg ble trappa helt av subuxonen. Da tok det 4-5 dager for meg det har endelig gitt seg idag. Men tror det hjelper at jeg får catapresam itillegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg skulle ha sluttet helt og aldri begynt med metadon, angrer noe sykt på det. Ser jo her at folk får det til med litt vilje og innsats. Hvordan går det med dere som har delt erfaringer? Jeg prøvde avrusning fire fem ganger da, men gikk rett i parken når jeg fikk mynter til cola-automaten eller lignende hver gang. Tok to bagger m dop og to m speed i en smell, selv om jeg burde tatt mindre etter kutt så lenge. Jeg dreit i det. Så selvmedisinerte jeg med subb i nåla en periode før lar, brukte 8-10mg, som er mye i forhold til mange med subb med nål. Hadde økonomisk hjelp, så det var en fin tid med subb må jeg innrømme. Fikk meg hund. Så kom suboxonen og jeg fikk ikke skutt, kunne ta fem subox uten å bli frisk engang. Kosta mye penger.

Nå er jeg mer avhengig en noen gang, på statlig dop. 100mg don og er sjuk halve natta. Selv om jeg får alt av medsiner andre trygler og ber om på lar da jeg er autistisk. Heldigvis har jeg klart å få gode rammer rundt lar opplegget, henter to min unna huset. Håper på å komme på sevrelong, selv om sjansen er liten skal jeg søke. Kroppen tåler ikke metadonen, men jeg er for avhengig til å trappe ned noe som helst. Som resultat må jeg bruke hormoner og sterke vitaminer på resept. Får ikke i meg nok mat og er feit likevel. Kvinnelig fettfordeling pga hormonproblemene. Drømmer om en dame i livet, men jeg er for intens mot folk med min lidelse. Er redd jeg vil være alene hele livet.

s
▼ ... flere år senere ... ▼
Har brukt heroin daglig siste 2 årene og prøvd selv og slutte x antall ganger men havner alltid tilbake i samme rutiner hvor jeg grise hekter meg og kaster bort alt av penger på den driten der. MEN etter jeg begynte på Buvidal så har det gått veldig mye bedre, hjelper mot sug, holder meg frisk. Og føler det hjelper og få en avstand fra heroen slik jeg føler det er enklere og holde seg unna.

Så Buvidal har hvertfall hjulpet meg veldig. vet ikke om det var noe svar på hva du var ute etter men