Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 924
Hei,

Jeg vurderer å kjøpe meg noen brukte rulleski, type klassisk. Jeg har forstått det slik at det finnes forskjellige hjultyper, 1, 2 og 3, og at disse angir hvor godt hjulene ruller, altså hvor harde de er. 1 er hardest mens 3 mykest.

Rulleskiene jeg har blitt tilbudt er hjultype 3, altså de mykeste. Disse ruller altså litt saktere enn de andre, og poenget med dette er at det ikke skal være for stor fordel å ligge bak løpere i rulleskiløp.

Det jeg lurer på er hva som er den vanligste typen for mosjonister? Jeg skal ikke gå løp, bare trene, og om de går litt saktere er ikke så farlig. Men hvor attraktive er disse rulleskiene på bruktmarkedet om jeg eventuelt skal selge dem? Hvor vanlige/uvanlige er dem i forhold til antall rulleski som blir solgt?

R
Det finnes faktisk 5 varianter. Racing ceramic, 1-er -> 4-er hjul. Jeg vil anbefale 2-er om du skal bruke rulleskia primært til trening da disse ikke føles "treige", men som ikke sklir altfor lett. 3-er hjul er bare å anbefale om området du skal gå i er flatt -> stake-økter...

Edit: Rulleski på brukten som ikke er "standard" (2'er) eller raskere er tungsolgt, men til rett pris kan alt selges.
Sist endret av Vegardino; 20. januar 2018 kl. 23:15.
Trådstarter
87 5
Tusen takk for et grundig svar. :-)